Valenta / Schmierer

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door P.L., 23 apr 2016.

  1. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Nu probeer ik iets wijzer te worden over een bepaald Valenta model (simpele zaken zoals prijs, uitvoeringen, huidige levertijd etc.) en heb ik hiervoor Jürgen Schmierer proberen te contacteren.
    Nu weet ik dat hij het modelgebeuren naast zijn normale dagelijkse werk doet en de voorkeur geeft aan contact per telefoon maar beide is tot op heden nogal 'unerfolgreich' gebleken om het zo maar te noemen.
    Geeft allemaal niets, is wel uiterst onhandig en zal hem vast wel wat handel hebben gekost maar het is geen nieuwe eigenschap van hem en een model meer of minder zal hij waarschijnlijk tot op heden vast nog niet gemist hebben.

    Echter wat ik mij afvroeg; Weet iemand wat eigenlijk het verschil zou zijn als ik een model via hem of bijv. direct bij Valenta aankoop?
    Hij heeft wat modellen welke voor hem in een bepaald kleurtje of onder een andere naam gemaakt worden (bijv. zijn Carbonara is eigenlijk de Twister, Prosecco is de Alcor etc. etc.) maar doet hij daarnaast nog iets aan de modellen oftewel zijn de modellen via hem op sommige (belangrijke) punten anders dan direct bij Valenta vandaan?

    Nog even een edit ter aanvulling;
    Ondertussen heb ik Topmodel Fr. en Valenta per mail aangeschreven (i.v.m. kantoortijden).
    Nog geen reactie gehad (pas gisterenavond laat gedaan dus ook niet verwacht) maar het kan dus makkelijk zijn dat Valenta niet direct levert en simpelweg niet antwoord en dat een Topmodel Fr. net zoals een Staufenbiel deze modellen niet kan/mag leveren.
    Ondertussen zal ik uiteraard voort blijven gaan met proberen om Schmierer te pakken te krijgen (lijkt me heel onwaarschijnlijk dat hij helemaal niet te bereiken is gezien de vele tevreden klanten die hij al heeft).
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2016
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.650
    Locatie:
    Rijnsburg
    Toen ik aan het serieus aan het oriënteren was kreeg ik Schmierer ook niet te pakken en ben ik uiteindelijk bij Aer-o-tec uitgekomen. (Die overigens ook niet uitblinkt in communicatie)

    Hoogst irritant in deze tijd van internationale handel dat er bijna niet met die jongens te communiceren valt.
    'ze' zeggen wel dat je moet bellen maar ook dat is in mijn geval heel slecht gelukt, ik heb uiteindelijk alleen Aer-o-teceen keer aan de lijn gekregen.....de rest werd gewoon niet opgenomen.
     
  3. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Bij Aer-o-Tec had ik inderdaad ook nog even naar bijv. de nieuwe Satori gekeken.
    Mooi apparaat maar met zulke en gelijksoortige gaan we al weer meer in de richting van de wedstrijdkisten en dat was nu ook weer niet mijn bedoelde toepassing.

    W.b. Schmierer; Het is niet zozeer mijn bedoeling om zijn slechte bereikbaarheid als onderwerp te nemen maar zoals je zegt is het behoorlijk irritant dat je weken nodig hebt om een een kist te bestellen waar je na het plaatsen van de bestelling (als dat uiteindelijk lukt) nog maanden op moet wachten.
    Via de Valenta dealer in de USA kan ik de gewenste kist gewoon uit voorraad via de webwinkel bestellen maar kleurkeuze is 0,0 en een vliegtuig welke eerst naar de USA gaat en daarna weer terug naar Europa moet wordt zo onbehoorlijk duur.
    Als je een vliegtuig vanuit Zwitserland laat komen helpt de huidige wisselkoers je ook niet bepaald.
    Weer andere dealers zoals bijv. een Staufenbiel verkopen enkel de modellen welke onder hun eigen naam worden uitgebracht of de standaard types welke op hun site staan.
    De internetsite van Valente is overigens ook behoorlijk gedateerd. Menige van zijn dealers bestaan glad geeneens meer.....
    Dus ja, voor bepaalde modellen ben je dan toegewezen aan zo'n Schmierer die je dan weer niet te pakken kunt krijgen :weetnie:
    En ik weet dat die beste man nog gewoon leeft. Ik zie geregeld Valenta/Schmierer modellen in bijv. de FMT voorbij komen en lees regelmatig dat mensen blij zijn met het contact en hun recentelijk van hem ontvangen toestellen.
    Mja, ik wil ook gewoon zo'n blij mens worden :D

    Vandaar mijn vraag of het mogelijk was om op een andere/snellere manier aan informatie e.d. te komen. Ik zal wel verwend zijn maar ik kan me niet herinneren dat ik zoveel moeite heb moeten doen om van mijn zuurverdiende geld af te komen. :rolleyes:
    En wellicht belangrijker om te weten te komen of bijv. een Schmierer enkel "dozen schuift" of ook daadwerkelijk iets aan de vliegtuigen doet.
     
  4. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Hoi P.L.
    Ik heb zelf ook een vraag uitgezet bij zowel Jurgen en bij Valenta.
    Ik wilde graag een prosecco/alcor bestellen.
    De communicatie ging bij ook ook erg moeizaam.
    Telefonisch kon ik Valenta al helemaal niet bereiken en kreeg pas na een aantal weken geloof ik een reactie per mail.
    Jurgen heb ik wel per telefoon kunnen bereiken en dit vond ik toch een stuk prettiger dan over de mail.
    Ik heb zijn voicemail ingesproken, zijn mail leest hij niet volgens mij en werd na een paar dagen, geloof ik, terug gebeld.
    Ik zou zeggen spreek zijn voicemail in (als je dat al niet hebt gedaan) en heb geduld.
    Hij heeft het volgens mij erg druk, maar is ook wel wat chaotisch heb ik het idee. :)
    Maar het is een hele aardige vent.
    Wat bedoel je met iets doen aan vliegtuigen?
    Volgens mij besteld hij ze gewoon bij Valenta.
    Maar er is wel het 1 en ander mogelijk.
    Zelf heb ik bij hem meteen een motor uitgezocht, (ik ben van zijn advies uitgegaan en daar heb ik geen spijt van) omdat hij dan de neus van de zwever af kon zagen op de juiste maat en het motorspant in kon lijmen met de gaten van de motor die ik besteld had erin.
    Ja, ik heb er behoorlijk lang op moeten wachten. Maar ach... Het was de moeite waard!
    Ik heb er een draadje over gestart.
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/prosecco.224213/




    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     
  5. kdenhoed

    kdenhoed

    Lid geworden:
    2 jul 2006
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Lewedorp
    Hallo Paul. Probeer hem eens in de avonduren te bellen...Heb je al eens overwogen om er (na afspraak) een bij 'm te gaan kijken? De kelders (!) van zijn huis liggen bomvol met heel veel verschillende modellen in een hoop verschillende kleuren...Kun je gelijk een hele mooie uitzoeken want het gebeurt nog al eens dat je er een treft met kleine foutjes aan de vleugel o.i.d....
    Als je er tóch bent kun je gelijk lekker vliegen aan de Teck :)
     
  6. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Naast het standaard doorschuiven wil het incidenteel wel eens voorkomen dat een handelaar een voor hem iets afwijkende versie geleverd krijgt (bijv. een verbetering of een andere romp) of dat deze standaard wat verdere afbouw handelingen verricht.

    Ha die Kees,
    Ik ben met enige regelmaat voor mijn werk in die buurt (Filderstadt, Pforzheim, Neckarsulm) maar er nooit echt aan gedacht om bij hem te stoppen :oops:, vaak ook geen tijd over om zoiets te doen.
    Daarnaast ben ik er eigenlijk net een paar weken geleden geweest dus dan duurt het weer enige tijd eer ik weer in die buurt kom.

    Maar ondertussen wel al in contact met CHK Modelle dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen ;)

    Ah ja, dat aan de Teck gaan we zeker nog eens doen en dan neem jij je Kult maar mee.
    Komt die ook nog eens buiten :D
     
  7. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Om dit topic af te sluiten.
    Contact krijgen met alle eerder genoemde partijen is na veelvuldig proberen niet mogelijk gebleken. :weetnie:
    Ondertussen plan B in werking gezet, het wordt een F5J-kist. :cool:

    Nu nog de grote vraag: Welke? :)
    Ondertussen wordt mij één en ander gebruikt aangeboden en w.b. nieuw is de keuze nu gefilterd tot de Stork 6/8, Orla of Electra2 (Of toch iets meer naar het all round de Cluster 801).
    Eind van de week wil ik er een klap op geven, nu nog een paar dagen om alles te overdenken.

    Maar zoals gezegd, dit topic kan dicht.
     
  8. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Kleine rectificatie ter volledigheid; Valenta heeft gisteren alsnog gereageerd.
    Je kunt er wel direct bij bestellen.

    (Mja, ik had net de dag ervoor een andere zwever besteld van een ander merk bij een ander bedrijf :rolleyes: )
     
  9. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    en ?? wat is het geworden?
     
  10. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Een Tragi Cluster 801.

    M.i. iets meer naar het allround, althans niet zo'n hardcore F5J zoals een Ultima of een Stork, maar daardoor wel breder (dagelijks) toepasbaar en als ik eens wil ruiken aan het F5J gebeuren dan zal hij waarschijnlijk niet eens zo'n modderfiguur slaan tijdens een wedstrijd (de kans ik aanzienlijk dat ik de grotere beperkende factor zal zijn :oops: ).
    Mocht dat me nu bevallen en mocht ik de prestaties willen verhogen is er vrij simpel bijv. een 802 extra light van te maken, romp blijft gelijk enkel een lichtere vleugel (-200 gram).
     
  11. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Een hele goede keuze :yes:
     
  12. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    En het verhaal blijft voortduren..........:mad:

    Bestelling gestuurd maar deze wordt niet bevestigd :weetnie:
    Antwoord op email blijft uit, telefoon niet opgenomen (zojuist geprobeerd).
    Bizar........iets anders kan ik er ook niet van maken. :confused:
    De economische conjunctuur in Europa is zo goed dat ik gewoon geen zwevertje mag bestellen lijkt het wel. :(

    Weer terug naar Valenta of plan C bedenken dan maar :D
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.650
    Locatie:
    Rijnsburg
    En die jongens klagen dat de chinese arf-markt de handel verziekt? Echt irritant!

    En als je eenmaal klant bent lukt het wél: ik heb afgelopen week een extra romp voor m'n Orca besteld, dat was met 3 mailtjes binnen 2 dagen geregeld. (moet alleen nog gebouwd worden dus duurt nog wel ff voor ik hem heb;-))
     
  14. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Yup, sommige zaken liggen sneller op je deurmat vanuit bijv. Hongkong dan vanuit Duitsland. En communicatie gaat 24/7 door.
    Mja, sommige modellen hebben nog steeds een duidelijk verschil in kwaliteit, daar mogen de Aziaten weer van leren (doen ze voorlopig toch niet want wij voeden ze continue met "snel en goedkoop")

    Zoals gezegd, ik kan best begrijpen dat sommige aanbieders nog gewoon een normale baan naast dit hebben en dat het iets langzamer gaat maar (nu ben ik toch al niet de meest geduldige) ik ga niet weken lopen smeken of anders moeilijk lopen doen of ik alstublieft bij hun 2k+ euro uit mag geven.:confused:
    Doe je ding of doe het niet maar doe niet alsof.
     
  15. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.541
    Locatie:
    Schoonhoven
  16. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Dat was nu net de laatste die in zwijgen verhuld gaat :(
     
  17. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.541
    Locatie:
    Schoonhoven
  18. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    ;)


    Natuurlijk, druk bezig met klanten, telefoon gaat. Kan allemaal gebeuren.
    Hoe vaak maak je dat zelf niet mee in een modelbouwzaak? En dan verwacht je ook dat diegene die jou helpt gewoon doorgaat en de telefoon laat voor wat hij is.
    Een eenmanszaak heeft ook niet altijd de middelen om iemand aan te nemen om enkel email en de telefoon te beantwoorden (is het ook geen eenmanszaak meer).
    Uiteraard zal zo'n zaak ook niet enkel email van mij ontvangen maar als je na een goede week nog steeds niets hoort gaat het m.i. toch niet helemaal lekker.

    Ik maak er verder ook geen halszaak van maar begin er ondertussen toch wel een beetje zwaar de p in te krijgen dat het zo her en der wel een erge lijdensweg aan het worden is. Sommige kisten met 6 weken levertijd gaan zo dan toch ook naar de 8 maanden :D
    Overdag heb ik wegens mijn werk nu ook niet altijd de tijd of plek om 'ff' een half uurtje te gaan zitten bellen voor mijn eigen plezier.
    Email bestaat al een tijdje en is een gebruikelijk communicatiemiddel, als iemand dit op zijn site aanbied dan mag hij dit ook wel gebruiken. Zeker als je eerder wel antwoord hebt gekregen of als ze over de telefoon zeggen "Stuur het maar in een mailtje". o_O
    Telefoon bestaat al langer maar een bepaalde / gepersonaliseerde kleurstelling in de vorm van plaatjes uitleggen over de telefoon gaat niet.

    Verder moet en wil ik het er bij laten omdat we anders overgaan in een winkelbespreking (en dat mag en wil ik nu ook niet).
    Ik tracht het uiteindelijk een algemeen verhaal te houden (is eigenlijk al bij aanvang mislukt) met als rode lijn lastige communicatie.

    Soit, hinderlijk maar we proberen gewoon wel weer een andere leverancier.
    Er zijn wel ergere dingen in het leven.
     
  19. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.650
    Locatie:
    Rijnsburg
    En als je uiteindelijk je kist in handen hebt vergeet je alle ellende (ik wel iig!)
     
  20. Eelco

    Eelco

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    179
    Nou ja, wees ook bij de Tragi Cluster maar op alles voorbereid. Na bestelling en maanden wachten bleek het verkeerde model te zijn gebouwd.... Ook ik had er toen genoeg van. Je kunt nog een Apire proberen bij MG-modellbau. Deze schijnt voorraad te hebben.
     

Deel Deze Pagina