Thunder-Cat K45/P20/EDF90

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door nickos, 20 aug 2017.

  1. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    Dank je, we hebben onze best gedaan, was veel plakwerk maar maakt het wel af, cockpit toont ook mooi. Je krijgt dat console bij de kit en de instrumenten afbeelding om het echt te maken.
    Je hebt hier een hele lekkere kist mee, je ziet de filmpjes hoe strak hij vliegt. Berto heeft de krachtbron. Deze is heel betrouwbaar vooral om de snelle herstart. Berto heeft er al heel veel vlieguren mee gemaakt. Super turbine.
    Neem wel 3mm staal voor de stangen of 4-40 draadeind van Sullivan.
    Je bent toch bijna jarig, smile. Verkoop het anker van je boot dan ben je er ook.

    Groetjes,
    Look
     
  2. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    De vleugels:

    Kevlar-hing en de vleugel is verstevigd met glasdoek, waarna er nog 3 liggers de versteviging afmaken.
    Vooraf is rekening gehouden met servo-snoer gootjes.
    De aileron en flap is reeds ingezaagd.
    Hier wat foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Berto vindt dit leuk.
  3. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    De tips zijn een sandwich constructie > balsa/triplex/balsa en op maat gefreesd, alleen nog lijmen en in vorm schuren.
     
  4. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Een proeftank gemaakt, komt er super mooi uit, past perfect en is 126 gram.
    De originele tank gaan we uitvoeren met Kevlar bandjes.
    We hebben een gat gemaakt en een check op inhoud gedaan...1.4 liter inhoud....komt mooi op het CG te liggen.

    [​IMG]
     
  5. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik wil Berto van Remotejets.com heel erg bedanken voor het neerzetten van de romp voor de verkoop van de moedermal.
    Jetpower was wederom een super geslaagd weekend, helaas ging het zaterdagmiddag regenen om een uurtje of 16:00 en zijn we maar weer terug gegaan.
    Wat een prachtig spul allemaal daar zeg.
    [​IMG]
     
  6. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    We hebben vandaag de eerste tank met kevlar uit de mal gehaald, we zijn er erg tevreden over, mooi gewicht en super sterk.
    Voor extra sterkte hebben we aan de onderkant nog wat kevlar toegevoegd, wat het een mooi geheel maakt.
    zie foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Berto en ik ben een vliegtuig.nl vinden dit leuk.
  7. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    De cockpit...even wegen natuurlijk...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ik ben een vliegtuig.nl en Berto vinden dit leuk.
  8. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    en met verf 2 gram zwaarder.... primer en zwarte lak...
    [​IMG]
     
  9. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    De BVM doorvoer-kit, zijn er nog andere goede optie's?
    [​IMG]
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
  11. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    BLUB
    Hebben jullie de mix van de grondstoffen voor de tank nog moeten aanpassen?

    Kan men die samenstelling van de grondstoffen ook gebruiken voor gewone benzine?

    Omdat jullie Kevlar hebben toegepast,is het dan de bedoeling dat de tank ook nog is een extra functie heeft om constructule stevigheid te geven aan de romp?

    Veel bouwplezier toegewenst:Robin
     
  12. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk

    Hi Robin,

    De tank wordt met brandstof bestendige speciale epoxy gemaakt.
    De hoeveelheid lagen glasdoek kon minder, waardoor een mooie lichte tank gemaakt kan worden.
    Kevlar is een duurzamer goedje, bied super stevigheid en is lichter en taaier, en naar ons idee een stuk mooier.
    De tank zal geen extra stevigheid bieden aan de romp, tenminste daar zijn we niet van uit gegaan.
    Wat wel weer gaaf is, we hebben alle beschikbare ruimte gebruikt om de tank op 1,4 liter te krijgen op het zwaartepunt en zo klein mogelijk.
    Een deel van de turbine zal in de uitsparing van de tank komen.
    Ik zal even wat foto's maken van de tank in de romp met de turbine dummy...

    Grtz
    Nickos
     
    vwspeedster en mig 3 vinden dit leuk.
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    Brandstof bestendige epoxy? Dat is normale epoxy altijd na 1 week uitharden....
     
  14. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    475
    Locatie:
    Santpoort
    OK dank je, maar benzine bestendige epoxy is net zo duur en lijkt mij veiliger. Ik hoor altijd dat met gewone epoxy de tank na een jaar week wordt,
    dit willen wij absoluut tegen gaan.
     
  15. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Vandaag zijn we bezig geweest met de motor-munt voor de electro versie 90mm, turbine versie zal iets naar achteren in de romp gelijmd worden.
    Ook de vleugel versterking waar de aansturing op bevestigd worden zijn met constructie lijm in de vleugel aangebracht!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
    benovitch, ik ben een vliegtuig.nl en Berto vinden dit leuk.
  16. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    841
    Hoi Look wat denken jullie van de nieuwe KingTech 70 !!!!!! lijkt mij alleen even rekenen voor wat de tank inhoud net iets meer Vindt ok wel een uitdaging
     
    Berto vindt dit leuk.
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hihi, voor die paar keer volgas blazen zal een grotere tank niet echt nodig zijn ;-)
     
  18. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    En denk ook dat een k45 al dik vermogen genoeg is.
    Dit is kistje is niks groter dan de avanti en dat gaat prima.
    Met een k70 word het echt een raket is dan zeker een uitdaging dat klopt natuurlijk weer wel.
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.498
    Locatie:
    Groningen
    K70 is gewoon een veel betere keus als de K45. Gewicht is gelijk en qua geld liggen ze ook erg dicht bijelkaar. Nu een K45 kopen is gewoon een slechte keus.... K70 op K45 toeren laten draaien is wel een goed idee :)
     
    Hans Rijkuiter en Berto vinden dit leuk.
  20. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    276
    Daar heb je zeker een punt heb zelf een k45 en heb op Jetpower nog een k70 bij Berto opgehaald.
    Maar voelt de gas curve op je zender nog wel goed aan.
    En in de landing zal hij ook wel ietsje sneller binnenkomen.
    De xbl 70 van jetsmunt heeft een menu erin zitten waarbij je kunt ingeven hoeveel vermogen je wilt hebben.
    Deze hadden wij vorig jaar november besteld maar kwam helaas niet.
    Maar gelukkig had kingtech hun huiswerk wel voor elkaar.
    Achteraf zijn we er blij mee kingtech is gewoon ook prima.
     

Deel Deze Pagina