VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Update : 0549

Hallo Allemaal,

Vandaag een paar uurtjes in de werkplaats kunnen werken.
De laatste testen uitgevoerd van het zwanenhals met de nek, gekoppeld aan de 3 assige interdolly.
Het Zwanenhals met de nek vastgekoppeld aan de 3 assige Interdolly.
IMG_0744.jpg


Aan de onderkant van het Zwanenhals komt aan de voorzijde nog de kingpin met de stuurwig gemonteerd in een draaiplateau.
Dit draaiplateau wordt gelagerd met een kegellager.
Er komt een verwisselbare kingpin in gemonteerd :
Een Wedico kingpin en een Tamyia Kingpin.
De stuurwig hoeft niet omgewisseld te worden. want deze is voor een Wedico koppelschotel en een Tamiya koppelschotel geschikt.
Hierdoor is de Goldhofer Smalbed dieplader 5 bij Multifunctioneel en kan achter een 4 of 5 assige trekker gehangen worden met een Wedico koppelschotel of een Tamiya koppelschotel.
Het is wel een vereiste om een cardanische Wedico of Tamiya koppelschotel op de trekker te monteren, anders gaat het chassis van de trekker behoorlijk torderen met een vaste koppelschotel, die alleen maar voorover of achterover kan scharnieren, dit vindt het chassis niet fijn.
Voor het zwanenhals van de Goldhofer dieplader heeft dit geen gevolgen, dat is behoorlijk zwaar uit gevoerd en zal niet beslist torderen.
IMG_0744.jpg

Het zwanenhals in de hoogste stand :
IMG_0758.jpg


Het Zwanenhals in hoogste stand vanaf het wegdek : 220 mm
IMG_0760.jpg


Het Zwanenhals in de normale rijstand :
IMG_0780.jpg


Het Zwanenhals in normale rijstand vanaf het wegdek : 125 mm
IMG_0782.jpg


Het Zwanenhals in de laagste stand :
IMG_0767.jpg


Het Zwanenhals in de laagste stand 65 mm vanaf het wegdek :
IMG_0772.jpg


Het Zwanenhals heeft een totale uitslag van de hoogste stand naar de laagste stand van 155 mm.
Dit is ruim voldoende, dit zal in de praktijk niet zo vaak voorkomen dat het Zwanenhals zo'n grote uitslag moet maken.
Misschien op de rijbaan van de MTC in Onsabrück in het steile gedeelte van het rij-parcours, maar die kans is ook heel klein, niet waarschijnlijk, dat het zwanenhals zover moet inzakken, om voldoende bodemvrijheid te behouden voor het smalbed.
IMG_0806.jpg


Ik ben tevreden over het behaalde resultaat, het zwanenhals met de nek functioneert perfect.
Het zwanenhals drukt met gemak 26 kg omhoog, dit is ruim voldoende, ik was uitgegaan van 25 kg.
Boven de 26 kg begint de reductiemotor "zwaar" te lopen/te draaien, maar drukt dan toch nog 30 kg omhoog

Tot zover deze update.

Wordt t.z.t. vervolgd.
 
Hallo Pieter, net even je voortgang doorgelezen en het doet me goed dat de behandeling geen vervelende gevolgen heeft op je conditie en dat je weer energie hebt om aan je project te werken, dat geeft je toch weer afleiding.
Je testprogramma die je hebt uitgevoerd op je dieplader en de zwanenhals zijn indrukwekkend, dat zij hele mooie resultaten daar kan je trots op wezen, zeker met de middelen die jij tot je beschikking hebt om dit project te realiseren.
Ik wens je een voorspoedig verloop van je behandeling en hou je goed.
Groet Leo.
 
Hallo Pieter, net even je voortgang doorgelezen en het doet me goed dat de behandeling geen vervelende gevolgen heeft op je conditie en dat je weer energie hebt om aan je project te werken, dat geeft je toch weer afleiding.
Je testprogramma die je hebt uitgevoerd op je dieplader en de zwanenhals zijn indrukwekkend, dat zij hele mooie resultaten daar kan je trots op wezen, zeker met de middelen die jij tot je beschikking hebt om dit project te realiseren.
Ik wens je een voorspoedig verloop van je behandeling en hou je goed.
Groet Leo.

Hallo Leo,

Bedankt voor je compliment.
Bedankt voor medeleven, dit doet mij goed.
DUIM OMHOOG 1.jpg
 
Fijn om te lezen dat de behandeling mee is gevallen, dat kan nogal uiteenlopen van persoon tot persoon.

De testen van de trailer zien er ook goed uit.

Aangezien je de kingpin voor zowel Wedico als Tamiya hebt gemaakt, weet jij toevallig ook of de maatvoering van de ScaleArt koppelingsschotel overeen komt met ik denk Wedico?
 
Fijn om te lezen dat de behandeling mee is gevallen, dat kan nogal uiteenlopen van persoon tot persoon.

De testen van de trailer zien er ook goed uit.

Aangezien je de kingpin voor zowel Wedico als Tamiya hebt gemaakt, weet jij toevallig ook of de maatvoering van de ScaleArt koppelingsschotel overeen komt met ik denk Wedico?

Hallo William,

Bedankt voor het compliment.

Bedankt voor medeleven, dit doet mij goed.
DUIM OMHOOG 1.jpg

Wel even afwachten of de volgende Chemokuren ook probleemloos verlopen.
Ik juich niet te vroeg, want volgens de Oncoloog kunnen de volgende Chemokuren nog zwaar worden.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is een Scale-Art koppelschotel gelijk aan een Wedico koppelschotel, qua kingpin.
Ik koop nooit Scale-Art onderdelen (veel te duur) (vind ik zelf, dit hoeft niet voor anderen te gelden)
 
Hallo Pieter, op dit soort momenten kun je het beste per dag kijken hoe het gaat, en de goede momenten pakken als het kan, het hele traject is nogal overweldigend, je bent er nog wel even mee bezig, dan kunnen een paar uurtjes in de werkplaats al heel veel voldoening geven.

Wat de schotel betreft, een nieuwe Wedico schotel met additionele bediening voor servobediening is €107,-, een ScaleArt is €128,-. Die is veel mooier en werkt beter uit de doos, ik kan mij herinneren dat jij de Wedico schotels ook heb verbeterd. En ik denk dat jij ze uit de Duitse rommelbak heb gehaald.

Ik heb maar één schotel nodig, ik vind het prijsverschil wel te verantwoorden in dit geval. Vandaar mijn vraag naar de uitwisselbaarheid.
 
Hallo Pieter,
Fijn dat de eerste kuur goed verlopen is,en je weer iets afleiding in de werkplaats gevonden hebt.
Dieplader ziet er super uit !
Wat de koppelschotel betreft, ik heb bij mijn eerste truck, de Cat CT660,een wedico nieuw type geplaatst, na alles eerst gangbaar gemaakt te hebben, en er een cardanische schotel van gemaakt te hebben.
Ook ik wil straks al mijn opleggers met de Cat Ct660 en de Mercedes SK kunnen rijden.
Voor de Mercedes heb ik gekozen voor een koppelschotel van Thicon, artikel nr 50076, deze is cardanisch en bijna dezelfde afmetingen als de wedico schotel,echter wel met een grotere king pin, maar dat ga ik nog aanpassen als het zover is, zodat alles met de standaard wedico king pin uitgevoerd kan worden.
https://www.thicon-models.com/thico..._-1_14-fifth-wheel-metal-black-2-axle-bearing

Ik wens je veel sterkte met de komende behandelingen,

Groetjes, Charlotte.:bye:
 
das toch n klein pluspuntje dat u weinig last ondervind van de kuur,en als t nou ook maar werkt dan is dat mooi megenomen, sterkte wensen is enigste wat ik ken doen
 
dat is goed nieuws wat ik lees Pieter maar doe wel rustig aan je gezondheid staat nu voor al op nummer 1 hobby is even bij zaak
 
Hallo Pieter, op dit soort momenten kun je het beste per dag kijken hoe het gaat, en de goede momenten pakken als het kan, het hele traject is nogal overweldigend, je bent er nog wel even mee bezig, dan kunnen een paar uurtjes in de werkplaats al heel veel voldoening geven.

Wat de schotel betreft, een nieuwe Wedico schotel met additionele bediening voor servobediening is €107,-, een ScaleArt is €128,-. Die is veel mooier en werkt beter uit de doos, ik kan mij herinneren dat jij de Wedico schotels ook heb verbeterd. En ik denk dat jij ze uit de Duitse rommelbak heb gehaald.

Ik heb maar één schotel nodig, ik vind het prijsverschil wel te verantwoorden in dit geval. Vandaar mijn vraag naar de uitwisselbaarheid.


Hallo William,

Bedankt voor je medeleven, dit doet mij goed.
DUIM OMHOOG 1.jpg


Inderdaad komen de Wedico koppelschotels uit de Duitse rommelbak, ik heb er nog 3 op voorraad.
Ja. ik pas zelf de Wedico koppelschotels aan, ik zet aan de onderkant van de koppelschotel een messingplaat en verlaag de hoogte van de koppelschotel en maak nieuwe ophangingen voor het kantelen van de koppelschotels, omdat deze te hoog is vergeleken met een 1:1 koppelschotel.
Maar ook verbeter ik het vergrendelingssysteem.
Tevens maak ik de Wedico koppelschotels cardanisch.

Maar ook de Tamiya koppelschotel(s) pas ik aan, ik gebruik een kortere kingpin.
Ik verbeter de vergrendeling van de koppelschotel, want die wil nog weleens losschieten.
Heel vervelend als je de trailer verliest, een beetje slordig.
Ook deze Tamiya koppelschotel maak ik cardanisch.
Overigens kan je tegenwoordig ook Tamiya cardanische koppelschotels kopen.

Ik maak de koppelschotels niet bedienbaar met een servo.
Dit komt niet overeen met de 1:1 cardanische koppelschotels, dit is nog handbediening.
Het moet wel overeenkomen met de 1:1 koppelschotels vind ik.

Hmmm, de prijs valt nogal mee van een Scale-Art koppelschotel.
 
Hallo Pieter,
Fijn dat de eerste kuur goed verlopen is,en je weer iets afleiding in de werkplaats gevonden hebt.
Dieplader ziet er super uit !
Wat de koppelschotel betreft, ik heb bij mijn eerste truck, de Cat CT660,een wedico nieuw type geplaatst, na alles eerst gangbaar gemaakt te hebben, en er een cardanische schotel van gemaakt te hebben.
Ook ik wil straks al mijn opleggers met de Cat Ct660 en de Mercedes SK kunnen rijden.
Voor de Mercedes heb ik gekozen voor een koppelschotel van Thicon, artikel nr 50076, deze is cardanisch en bijna dezelfde afmetingen als de wedico schotel,echter wel met een grotere king pin, maar dat ga ik nog aanpassen als het zover is, zodat alles met de standaard wedico king pin uitgevoerd kan worden.
https://www.thicon-models.com/thico..._-1_14-fifth-wheel-metal-black-2-axle-bearing

Ik wens je veel sterkte met de komende behandelingen,

Groetjes, Charlotte.:bye:

Hallo Charlotte,

Bedankt voor je medeleven, dit doet mij goed.
DUIM OMHOOG 1.jpg

Ja, afleiding is nu wel prettig, hierdoor minder tijd om te piekeren.


Bedankt voor je compliment, betreffende de dieplader.
BEDANKT DUIM OPHOOG 2  50%.jpg


Ja, ik heb het gevolgd, dat je de Wedico koppelschotel hebt gewijzigd in een cardanische koppelschotel.

Bedankt voor de tip van Thicon koppelschotel, ik zal er even naar kijken.
 
Back
Top