Update : 0549
Hallo Allemaal,
Vandaag een paar uurtjes in de werkplaats kunnen werken.
De laatste testen uitgevoerd van het zwanenhals met de nek, gekoppeld aan de 3 assige interdolly.
Het Zwanenhals met de nek vastgekoppeld aan de 3 assige Interdolly.
Aan de onderkant van het Zwanenhals komt aan de voorzijde nog de kingpin met de stuurwig gemonteerd in een draaiplateau.
Dit draaiplateau wordt gelagerd met een kegellager.
Er komt een verwisselbare kingpin in gemonteerd :
Een Wedico kingpin en een Tamyia Kingpin.
De stuurwig hoeft niet omgewisseld te worden. want deze is voor een Wedico koppelschotel en een Tamiya koppelschotel geschikt.
Hierdoor is de Goldhofer Smalbed dieplader 5 bij Multifunctioneel en kan achter een 4 of 5 assige trekker gehangen worden met een Wedico koppelschotel of een Tamiya koppelschotel.
Het is wel een vereiste om een cardanische Wedico of Tamiya koppelschotel op de trekker te monteren, anders gaat het chassis van de trekker behoorlijk torderen met een vaste koppelschotel, die alleen maar voorover of achterover kan scharnieren, dit vindt het chassis niet fijn.
Voor het zwanenhals van de Goldhofer dieplader heeft dit geen gevolgen, dat is behoorlijk zwaar uit gevoerd en zal niet beslist torderen.
Het zwanenhals in de hoogste stand :
Het Zwanenhals in hoogste stand vanaf het wegdek : 220 mm
Het Zwanenhals in de normale rijstand :
Het Zwanenhals in normale rijstand vanaf het wegdek : 125 mm
Het Zwanenhals in de laagste stand :
Het Zwanenhals in de laagste stand 65 mm vanaf het wegdek :
Het Zwanenhals heeft een totale uitslag van de hoogste stand naar de laagste stand van 155 mm.
Dit is ruim voldoende, dit zal in de praktijk niet zo vaak voorkomen dat het Zwanenhals zo'n grote uitslag moet maken.
Misschien op de rijbaan van de MTC in Onsabrück in het steile gedeelte van het rij-parcours, maar die kans is ook heel klein, niet waarschijnlijk, dat het zwanenhals zover moet inzakken, om voldoende bodemvrijheid te behouden voor het smalbed.
Ik ben tevreden over het behaalde resultaat, het zwanenhals met de nek functioneert perfect.
Het zwanenhals drukt met gemak 26 kg omhoog, dit is ruim voldoende, ik was uitgegaan van 25 kg.
Boven de 26 kg begint de reductiemotor "zwaar" te lopen/te draaien, maar drukt dan toch nog 30 kg omhoog
Tot zover deze update.
Wordt t.z.t. vervolgd.
Hallo Allemaal,
Vandaag een paar uurtjes in de werkplaats kunnen werken.
De laatste testen uitgevoerd van het zwanenhals met de nek, gekoppeld aan de 3 assige interdolly.
Het Zwanenhals met de nek vastgekoppeld aan de 3 assige Interdolly.
Aan de onderkant van het Zwanenhals komt aan de voorzijde nog de kingpin met de stuurwig gemonteerd in een draaiplateau.
Dit draaiplateau wordt gelagerd met een kegellager.
Er komt een verwisselbare kingpin in gemonteerd :
Een Wedico kingpin en een Tamyia Kingpin.
De stuurwig hoeft niet omgewisseld te worden. want deze is voor een Wedico koppelschotel en een Tamiya koppelschotel geschikt.
Hierdoor is de Goldhofer Smalbed dieplader 5 bij Multifunctioneel en kan achter een 4 of 5 assige trekker gehangen worden met een Wedico koppelschotel of een Tamiya koppelschotel.
Het is wel een vereiste om een cardanische Wedico of Tamiya koppelschotel op de trekker te monteren, anders gaat het chassis van de trekker behoorlijk torderen met een vaste koppelschotel, die alleen maar voorover of achterover kan scharnieren, dit vindt het chassis niet fijn.
Voor het zwanenhals van de Goldhofer dieplader heeft dit geen gevolgen, dat is behoorlijk zwaar uit gevoerd en zal niet beslist torderen.
Het zwanenhals in de hoogste stand :
Het Zwanenhals in hoogste stand vanaf het wegdek : 220 mm
Het Zwanenhals in de normale rijstand :
Het Zwanenhals in normale rijstand vanaf het wegdek : 125 mm
Het Zwanenhals in de laagste stand :
Het Zwanenhals in de laagste stand 65 mm vanaf het wegdek :
Het Zwanenhals heeft een totale uitslag van de hoogste stand naar de laagste stand van 155 mm.
Dit is ruim voldoende, dit zal in de praktijk niet zo vaak voorkomen dat het Zwanenhals zo'n grote uitslag moet maken.
Misschien op de rijbaan van de MTC in Onsabrück in het steile gedeelte van het rij-parcours, maar die kans is ook heel klein, niet waarschijnlijk, dat het zwanenhals zover moet inzakken, om voldoende bodemvrijheid te behouden voor het smalbed.
Ik ben tevreden over het behaalde resultaat, het zwanenhals met de nek functioneert perfect.
Het zwanenhals drukt met gemak 26 kg omhoog, dit is ruim voldoende, ik was uitgegaan van 25 kg.
Boven de 26 kg begint de reductiemotor "zwaar" te lopen/te draaien, maar drukt dan toch nog 30 kg omhoog
Tot zover deze update.
Wordt t.z.t. vervolgd.