Hoi allemaal, lang niet op forum geweest. Ruim 15 jaar geleden is mijn Robbe U47 verloren gegaan tijdens een woningbrand. Deze lag bij een vriend van me tezamen met mijn zender, laadapparatuur, accu's enz. Helaas ging zijn woning in vlammen op. Na een echtscheiding moest ik afstand doen van al mijn RC vliegtuigen, heli. (lang verhaal). Modelbouw ben ik echter altijd blijven doen als het allemaal statisch. Schaal 1/35 militair en heel veel schepen, motoren, treinen en wat al nog niet meer. Vitrinekast vol en ik heb gelukkig een hobbykamer met veel modellen aan de muur. Ik doe echter te veel; momenteel Bismarck, Duitse pantserauto, Stuka en een stoomlocomotief. Allemaal nog niet af, ik doe wat waar ik opdat moment zin in heb. Airbrush en wheateren is wel mijn dingetje.... Maar nu: Ineens weer zin in een RC onderzeeër. De Krick U47 heb ik besteld en wordt morgen geleverd. Ben benieuwd. Voorlopig maar eens dit forum afstruinen. Groet Mossie (Rob)
Kit inmiddels binnen. Morgen aandrijving set halen. Bij het openen van de doos kreeg ik flashback uit verleden, Oh Dear, ABS. Wel een fantastische site gevonden met bouw blog en tips, do and dont's. Engelstalige site. rcshipyard.com. Ook ver in Duitsland scale vervangings onderdelen gevonden. Keep you posted.
Hierbij de foto's van wat ik zoal al verzameld heb. De Krick itself is een lachertje. Twee motoren maar één roer. Achterste duikroeren gefixeerd in vaste stand. Dus dat wordt sowieso een aanpassing. Heb nu de 3d print delen om achterste duikroeren te kunnen bedienen alsmede een aanpassing voor twee roeren, elk achter een schroef. Als je de Krick handleiding volgt moet het motorblok in gelijmd worden. Mocht je ooit een motor willen vervangen kom je er nagenoeg niet meer bij. Dus ook hier, 3d print voor een te verwijderen motorblok. En dan de conning tower. Als ik die van Krick zou gebruiken wordt je het lachertje aan de waterkant, totaal niet realistisch. Deze upgrade ga ik bestellen in Polen, maar kost een paar duiten. Of kant en klaar, of zelf supporting struds weghalen. Scheelt best wel wat. Keep you posted....
Kan (wil) iemand mij een foto sturen hoe precies de stuurstangen vanuit de wtc waterdicht naar buiten gaan. Ik zie veelal die rubberen balgen maar kan me daar geen voorstelling van maken.Ook heb ik seals gevonden die werken met een o-ring.
Ik heb goede ervaringen met zowel Norbert Bruggen doorvoeren (met o-ring), Als met balgjes balgjes de koker vast aan het dikke deel wurgen, de stang daarin aan het dunne deel en dan kun je de stang bewegen zonder lekkage. de Norbert doorvoeren werken goed op een schot. De stang kan dun zijn zoals hier maar moet een stukje hebben wat past in de o-ring (3mm)
Zo, eindelijk de scale dekken binnen. Vraag: ik moet een ballasttank (vloed tank) maken. Waar kan ik hiervoor onderdelen bestellen? Transparante buis is geen probleem maar waar vindt ik de afsluitdeksels? Ik heb een Poolse website gevonden maar is niet precies wat ik zoek...
End caps blijft lastig, ik heb er wel eens in Hongkong besteld, helaas verkoopt hij geen grotere maten meer. Printen is een optie,voor een tank, waarbij ze waarschijnlijk toch verlijmd worden is printen een alternatief.
Pvc einddoppen van riool afwatering? Probleem is dan dat het definitief verlijmd moet worden en je nooit meer aanpassing kan doen. We googelen verder..
Kleine update. Gezien de vele mooie 3d subs die ik voorbij zie komen was de aanschaf van de Krick misschien toch te impulsief. Van de bouw kit wordt nu alleen de abs romp, kiel en wtc gebruikt. Voor de rest wordt alles 3d geprint. 3d Heb ik nu liggen; voorste duikroeren met garnituur, andere bevestiging voor de motoren, achterste duikroeren met aansturing (Krick heeft vaste duikroeren), scale dek en conningtower. Momenteel worden losse items geprint zoals luiken, deckgun, railings, periscopen enz. Verder ligt ewr 20meter kynar draad klaar om lasnaden te creëren. Keep you posted
Vraagje. Kan iemand mij zeggen, of het liefst met foto, hoe aandrijfassen vanuit de wtc waterdicht naar de schroeven te krijgen. Thanks