Goededag. Ik wil graag ook in de winter met mijn losi dbxl e rijden. kan het kwaad om de lipo in een plastic zakje te doen om hem te beschermen tegen evt water en vocht. Dus lipo er in kabels eruit laten steken en dan dicht maken met bv tirerap. Of word hij dan te heet?
Waarom zou je de lipo nog inpakken? Er zit toch al tape of shrinkwrap rond? Tape eventueel nog wat extra. Als er iets misgaat door vocht, zal het niet als eerste de lipo zijn denk ik. Andere electronica, staal onderdelen, lagers...
Met een zakje ook niet. Bij het snoertje blijft hij dan lekken. En zo'n zakje is ook super snel lek verwacht ik, met de accu uit en in de auto plaatsen.
Volgens mij is er niets aan een lipo die waterdicht moet of kan zijn. Tenzij kortsluiting maar dan moet hij helemaal onderdompeld zijn. En dan nog. Zelf geen ervaring mee maar als filmpjes ziet van auto die door diepe plassen rijden,zelfs helemaan ondergaan... dan is het niet de lipo die het probleem is.
het voornaamste met winterrijden, is dat je de accu niet laat bevriezen. Een accu vind het niet leuk om heel koud te zijn, en dan heel veel vermogen te moeten leveren. Bij de vliegtuigen houdt ik de accu in mijn binnenzak, tot hij gebruikt gaat worden. blijft de accu een beetje warm. Water zal het punt inderdaad niet zijn, zolang je er maar wel mee om gaat alsof zo'n auto geen boot is. er zijn meerdere merken de melden dat de boel waterdicht is. geloof dat niet al te hard. staal vind het ook niet leuk om nat te worden. maar de electronica kan daar wel een spatje hebben. zolang alle rubbertjes nog goed zitten... Normaal gesproken is een ontvanger, regelaar en servo's niet waterdicht. Ze hebben het in sommige auto 's wel redelijk spatwaterdicht gemaakt maar ik zou zowieso geen diepe plassen of echte bagger opzoeken. beetje spatwater van wat gras of een oppervlakteplasje kunnen die "waterdichte" auto vaak wel hebben maar niet overdrijven