Even een zijsprong van mijn bouwdraadje: ik ben bezig met het neuslandingsgestel. Dat is wat puzzelen, maar gaat wel lukken. Waar ik nog geen oplossing voor heb, is hoe ik de constructie kan/moet maken om de kleppen open en dicht te doen. Een of twee servo's zijn misschien een oplossing, maar wellicht kan het ook mechanisch. Bij mijn Tunnan heb ik destijds een mechaniekje gemaakt waarbij het wiel op een plankje drukte waarmee de klepjes werden gesloten (en v.v.), maar daar zie ik hier geen kans toe. Voor twee servo's is er te weinig ruimte, als ik die in de toekomst nog zou willen vervangen. Wat zou een goede oplossing zijn? N.b. er is nog niets vast gemonteerd.
Iets als wat deze meneer doet? Hier, vanaf 16.30. https://www.google.com/search?q=mec...ate=ive&vld=cid:f09af141,vid:ydrAYfTWc30,st:0 Succes!
Wat ik deed was open door veerkracht . En die veertjes kunnen al gemaakt worden van 0,8mm verenstaal . Een nylon touwtje tussen de deuren zodat de neuspoot eigenlijk de deuren dicht trekt . Tip maak een proef opstelling om lokatie van de touwtjes te bepalen . Het is even spelen om de juiste plek te vinden namelijk .
Slim, Serge. In zwevers werkt het meestal andersom: dicht met een elastiekje (lang genoeg, verderop vastmaken). Het wiel moet dan wel de klepjes open kunnen duwen, en het moet vooral bij het dicht gaan niet tegen de rand van de klepjes klemlopen. Met zo'n 1-wiel poot kon dat wel eens lastig zijn. Open op veerkracht en dan dichttrekken klinkt slimmer.
In het filmpje ging het ook over 'zero two seven' dikte oftewel 27 gauge. Dat is 0,36mm afgerond. 0,8 heb ik even geprobeerd (ik heb de 0,4 besteld) maar dat is inderdaad veel te stug voor het doel.