Ja, dat laatste herken ik wel. Sinds mijn eerste (en gelukkig enige tot nu toe) mid-air op de wasserkuppe ben ik een stuk minder nerveus om met de supra te vliegen. Zelf gebouwd, zelf gerepareerd.
Erg goede video. Met de beste zin: Flying upwind is flying in the future. Flying downwind is flying in the past. Dat zegt alles! Dit heb ik instinctief goed gedaan vanaf toen ik begon met thermiekvliegen maar nooit zo bij stilgestaan.
Tweede vlucht met mijn vertigo. Nog niet helemaal uitgetrimd. Voorjaarsvlucht, verwachtte meer thermiek. Log van mijn hoogte helemaal op 't einde.
Interessant is vooral de techniek die toegepast wordt om laag te blijven met de motor nog aan, je ziet na 25 seconden dat het model iets stijgt en dan na een paar snelle lage rondes waarbij energie gestopt wordt in het model gaat het thermiek vliegen pas beginnen. Persoonlijk vind ik het lastig om laag te blijven als je zoekt naar thermiek en een thermiek bel invliegt, vaak win je dan al zoveel hoogte om niet meer een echte lage start te kunnen maken (onder de 10 meter)