Oke dus eigenlijk het beste elke motor en regelaar set een eigen koelsysteem geven. Zo zit het ook in mij Mystic Cat dus denk dat ik het in deze ook gewoon dubbel uitvoer. T / Y Splitsingen heb ik zelf ook nooit begrepen om precies de reden die je aangeeft als 1 van de twee takken van een gespitst systeem een lagere weerstand heeft gaat daar het meerendeel van de flow heen . groet Tino
Nog even een vraagje aan Pompebled . Bij de foto’s van dat drukloze systeem in jouw boten zie ik de in en uitgang vlak naast elkaar en in 1 lijn zitten. Is dit noodzakelijk of mogen ze ook verder uit elkaar zitten en niet in lijn ( in of uitgang verder naar voren dan de andere) . groet Tino
Dat maakt weinig uit, zolang ze maar onder water blijven tijdens de vaart. Bij mijn M.A.S. zitten ze achterin de eerste step (die dus in het water blijft tijdens het (snel) varen en bij mijn raceboten zitten ze zo dicht mogelijk bij de spiegel, omdat die boten op snelheid alleen het laatste stuk van de romp permanent in het water hebben. Belangrijk is ook om alles zo laag mogelijk te houden, geen grote loops van siliconenslang, want die hoogte overbruggen om het systeem vol water te krijgen (waarna je weer rustig kunt kruipen) vereist een belachelijke dot gas... Groeten, Jan.