Robbe San Diego vragen.

Discussie in 'Speedboten' gestart door merijn, 10 sep 2021.

  1. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Haarlem
    Oke dus eigenlijk het beste elke motor en regelaar set een eigen koelsysteem geven.
    Zo zit het ook in mij Mystic Cat dus denk dat ik het in deze ook gewoon dubbel uitvoer.
    T / Y Splitsingen heb ik zelf ook nooit begrepen om precies de reden die je aangeeft als 1 van de twee takken van een gespitst systeem een lagere weerstand heeft gaat daar het meerendeel van de flow heen .

    groet Tino
     
  2. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Haarlem
    Nog even een vraagje aan Pompebled .
    Bij de foto’s van dat drukloze systeem in jouw boten zie ik de in en uitgang vlak naast elkaar en in 1 lijn zitten.
    Is dit noodzakelijk of mogen ze ook verder uit elkaar zitten en niet in lijn ( in of uitgang verder naar voren dan de andere) .

    groet Tino
     
  3. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    10.066
    Locatie:
    Sneek
    Dat maakt weinig uit, zolang ze maar onder water blijven tijdens de vaart.
    Bij mijn M.A.S. zitten ze achterin de eerste step (die dus in het water blijft tijdens het (snel) varen en bij mijn raceboten zitten ze zo dicht mogelijk bij de spiegel, omdat die boten op snelheid alleen het laatste stuk van de romp permanent in het water hebben.

    Belangrijk is ook om alles zo laag mogelijk te houden, geen grote loops van siliconenslang, want die hoogte overbruggen om het systeem vol water te krijgen (waarna je weer rustig kunt kruipen) vereist een belachelijke dot gas...

    Groeten, Jan.
     
  4. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Haarlem
    Oke heel mooi kan ik weer verder gaan denken over waar het beste uitkomt.

    Bedankt Tino
     

Deel Deze Pagina