Pemotec Jodel EPP (wie?)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door BoomDuiker, 11 okt 2003.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    En de bustige pilote? 8)
     
  2. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Niek.... :oops:

    Je weet toch...dat leid alleen af en dan... :D

    W.E.Coyote die in de Wingo zit van Conzelmann. Die lijkt me leuk.
    Echter....aan de knuppel is dat ook een brokkepiloot :roll:

    Hier zie je trouwens hoe een echte piloot erin zit :D
    Lekker ruim :wink: :roll:

    http://www.pilotlist.org/cliches/mars2003/monbb.jpg

    Cheers,
    Rob
     
  3. gertjan

    gertjan

    Lid geworden:
    29 sep 2002
    Berichten:
    264
    Locatie:
    veenendaal
    Hallo Rob de Boomduiker :lol:

    Van harte gefeliciteerd met de eerste geslaagde vluchten met de jodel!
    Ziet er uitstekend uit! :!: :!: :!:
    Wat voor cellen en hoeveel heb je erin? (kan's?)
    Hoe lang kun je daarmee vliegen?

    Op de foto van de full-scale jodel zag ik een VW-kever motor achter de propeller zitten. 8O pruttel-pruttel-plof! :eek:nweer:
     
  4. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Hoi Gertjan,

    :D

    De Jodel is echt geweldig om mee te vliegen. En ik zeg dat niet alleen, maar ook de collega's bij de Club.

    Omdat ik al verwend ben met de Graupner Terry (alom geroemd vanwege zijn vliegkarakter) is dat altijd afwachten hoe het nieuwe vliegtuig bevalt.
    Gelukkig boven verwachting.

    De eerste vluchten waren bij windkracht 4 en dat was op zich zeker geen probleem. De tijd heb ik niet bijgehouden, maar de lengte van de vlucht was behoorlijk.
    KAN-1050 en 8cellen.
    De prop is een 9x5 graupner slimprop.

    Ja die echte jodel is echt een "kist" :D
    Het origineel is uit de 40er jaren.

    Groetjes,
    Rob
     
  5. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Hoi,

    Gisteren nog even gevlogen met de piloot erin (W.E. Coyote). De fotos volgen nog.

    Maar ook met een 9x6 Graupner Camprop.
    Goeie morgen zeg...wat een power.
    Met half gas kun je al starten op gras en dat maar met 8cellen KAN-1050. :O

    Gaaf,
    Rob
     
  6. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Hoi,

    Na enkele weken harde training mocht hij aan de stuurknuppel. W.E. Coyote

    Hier wat actie fotos ;)

    Rob


    [​IMG]
    und
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Hoi,

    Vandaag was het koud... maar ook windstil!
    Met de konion cellen heb ik twee vluchten gehad van maar liefst 15minuten lang.
    Slowfly ging geweldig...

    Toch word het tijd voor lekker lente weer!!!!!

    Rob
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.946
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    he rob, leuke fotos.

    hoe is de power met de konions ?
     
  9. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Hoi Gerard,

    Ze bevallen erg goed! Na 5keer schijnen ze pas echt hun volledige power te geven. Heb ze pas 3 keer geladen (2packs).
    Tijdens het laden worden ze niet warm. Na het vliegen een beetje.

    Met de Jodel is de 3s1p setup meer dan voldoende. Je vliegt al met 1/3 gas. Bij volgas gaat hij zowat verticaal naar boven.
    De cellen zakken niet in ondanks dat ik op bij volgas naar schatting 15-17Amp trek. Half gas gaat met de Jodel al hard genoeg.
    Natuurlijk ga ik ook eens 3s2p proberen met een 9x6 prop. Middels een kabel de zaak gewoon paralell zetten. Voor de lol.
    Want ik vlieg nu per pack 12-15 minuten. Dat is lang genoeg en dan wil je wel weer even landen.

    Ze zijn een mooi alternatief voor NiMH (8-Kan-1050) in een 3s1p setup.
    Minder gewicht (50gram) en meer stroom (11.1v).
    3s2p is meer voor de wat zwaardere toestellen die meer Amps nodig hebben. 2200mAh, 26.4 continu en 44Amp peak.

    Rob

    Ps. hieronder een Duits artikel over de cellen
    http://www.elektromodellflug.de/konion-test.htm
     
  10. BoomDuiker

    BoomDuiker Guest

    Hoi,

    Met dank aan collega boomduiker (ben niet de enigste) Lei, die even voorbij wilde komen met een Amp tang en RPM meter.

    Motor:
    Typhoon-15 (Kontronic Dancer Pro / Plettenberg Typhoon-micro 15/10)
    Cellen:
    3s1p Konion
    ESC:
    Castle Creations Phoenix-35.

    8x6 Camprop Graupner (Eco nylon type)
    15Amp (na zowat 10sec)
    10.000 RPM

    9x6 Camprop Graupner
    18,5 Amp
    9.000 RPM

    9x5 Slimprop Graupner
    17 Amp
    (toeren vergeten te meten vanwege gezelligheid)
    -----------------------------------------------------

    Gezien de power bij volgas had ik gedacht dat de 8x6 Camprop (15Amp) meer Amps zou vragen. Op zich dus erg gaaf en een ideale combinatie voor het vliegtuig, motor en cellen.

    Natuurlijk ga ik ook nog de andere props proberen tijdens het vliegen.
    Met de 9x6 zal de Jodel wel verticaal gaan. :lol:
    De konion cellen kunnen een piek verdragen van 22Amp voor 5sec. Dus op zich geen probleem.
    Nu heb ik de 9x5 Slimprop erop gezet voor de volgende vlucht. Misschien is die iets beter voor slowfly. ? (lelijke prop trouwens..urg)

    Een APC 8x3.8 SlowFly is denk ik ook een goede combinatie en misschien wel de beste.
    Echter nog niet kunnen testen.

    Groetjes,
    Rob
     

Deel Deze Pagina