FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes!

Pjotrrr, your next!

Wim

Sorry, niet goed gelezen.
Tja, was ook een vleugeltjes boot he :wink:

even zoeken voor een andere
 
Inderdaad, d'r zijn nog veel meer varianten, onder andere de Moth.
Die dacht ik eerst te nemen, maar dat is te makkelijk :P

Daarom:
vreemdnu8.gif


Succes,

Wim
 
wim...


vreemd

vanuit het voorsteven vertrekt er een touw naar de parachute.....
waarom???? :roll: 8O 8O

vissersboot met een Doppler radar....????
maritiem onderzoekingsschip met radar om de vervuiling van de zee te meten??

tip :?:


steffe
 
ok, tipje:

Duits onderzoek om met vlieger het schip voort te bewegen.
Het testschip (op de foto) is 15 meter lang en 18 ton zwaar.
De vlieger was 20 tot 40 vierkante meter groot.

Dus: "suchen" in plaats van zoeken
:D

Ben d'r morgen ochtend weer.

(Dit is dus geen weggevertje :wink: )

Wim
 
Nou,

't is dus moeilijker dan ik dacht na m'n tips.

Dus nog maar een tip:
Het is een Duits schip, met een Nederlands klinkende naam.

(En nu maak ik het echt makkelijk: "Hansa")

Wim
 
Om de vaart er in te houden geef ik nog wat info:

In Zukunft wird es möglich sein, Frachtschiffe mit einem zusätzlichen Zugdrachen-Antrieb umweltschonend und ressourcensparend über die Meere zu bewegen. Das ist das Ergebnis der fast vierjährigen Entwicklungsarbeit des Hamburger Unternehmens XXXXXXX, das auf einem 15 Meter langen Versuchsschiff auf der Ostsee erstmals der Öffentlichkeit vorgestellt wurde. Mit dem vollautomatischen Zugdrachen­system können Frachtschiffe bis zu 50% Brennstoffkosten einsparen oder schneller ans Ziel kommen. Damit hat der Hamburger Unternehmer YYYY ZZZZZ (32) geschafft, was jahrzehntelang immer wieder vergeblich versucht wurde

Tja, die namen ga ik natuurlijk nog niet prijs geven. Dan wordt het wel heel makkelijk :wink:

Nou, kom op! Googelen met z'n allen! Wie is de eerste?

Wim
 
het schip is van Bremer Reederei Beluga Shipping
en het heet volgens de info die ik gevonden heb de MS "Beluga SkySails"

Das SkySails-Zugdrachensystem "SKS 160" wird nach Ablieferung des 140m langen Schiffneubaus an Bord des Mehrzweck-Schwergutfrachters MS "Beluga SkySails" installiert. Im Jahr 2007 sollen die ersten weltweiten Demonstrationsfahrten mit dem neuen Antriebssystem stattfinden.
 
Ik zag een tijdje geleden dit langs komen op het internet

http://zok.mawivi.nl/fsfr.jpg
(Even een link gemaakt ipv plaatje want een aantal details verdwijnen als je het plaatje kleiner maakt.)

Deze afbeelding is een tekening van de eerste plannen ondertussen zijn er al nieuwe, maar daarvan kan ik geen plaatje neerzetten, want daar staat de naam meters groot op de romp. :P

dus wie weet hem..
 
De Queen Mary 2......??


, het grootste passagiersschip ter wereld, maakt donderdag haar eerste proefvaart op zee. Er wordt gebruik gemaakt van een hoge waterstand om de monding van de Loire te verlaten.
Het schip, gebouwd door het bedrijf Chantier de l’Atlantique in het Franse Saint-Nazaire, is 345 meter lang en 74 meter hoog. De Britse rederij Cunard betaalt ongeveer 800 miljoen dollar voor de ‘QM2’.
 
aaaa neen....

moet zijn

Op 12 november 2004 is in het bouwdok van de Kvaerner Masa Werf in Finland de eerste, 433 ton zware, sectie gelegd voor s’werelds grootste passagiersschip Freedom of the Seas.

Het schip dat gaat varen voor Royal Caribbean meet 158.000 brt. Hoewel ze niet zo lang is als de Queen Mary2, “slechts” 339m (tegen 345m voor de Queen) is zij wel een stuk breder: 65m tegen 41m.


steffe
 
meer zoiets denk ik:

A great dream indeed, but no matter how impressive 250,000 gross tons may sound, it is not much compared to Norman L. Nixon’s project – the Freedom. With a length of 4,320 feet, a beam of 725 feet and a height of 340 feet, such a ship would probably be the longest that will ever be constructed. Displacing 2,700,000 tons of water – compared to the largest tankers of today which displaces some 500,000 tons – this would probably be the ultimate floating city.

Meer info: http://www.greatoceanliners.net/futureprojects.html


groet,
Erik
 
Ja Erik! Daar zat ik ook aan te denken.
Maar ik kon zo gauw geen info vinden.
Heb d'r eens iets over gelezen op een Amerikaanse site.
Dat ding zou in een jaar tijd de hele wereld over varen. Havens aandoen gaat niet, is ze te groot voor.
Achteraan een haven voor de eigen vloot van jachten en zo, boven op een vliegveld.
Geheel self supporting. alles is aan boord. Niet zo iets dus als een cruise schip waar je 2 weekjes naar toe gaat, nee, je woont hierop.

Maar: vraag is: is ze gebouwd?
(Want dat is toch een voorwaarde?)

Wim
 
Vinysie zei:
Deze afbeelding is een tekening van de eerste plannen ondertussen zijn er al nieuwe, maar daarvan kan ik geen plaatje neerzetten, want daar staat de naam meters groot op de romp. :P
.


wimg
juist....ja het moet inderdaad een echt varend schip zijn...


1. Kollega 1 plaatst een foto van een echt varende 1/1 "vreemde" boot of schip (motorboot, zeilboot, passagiersschip, oorlogsschip, onderzeeer, of vliegboot...) in dit draadje (met eventueel een korte beschrijving)


vinysie.... :oops:
is dit schip al in de vaart????....ik dacht van niet.......
(ik heb ook geen foto's gevonden op het internet....)


maar......aangezien dit draadje ook bedoeld is om de forumleden beter te leren kennen......
daarom.......

een nieuwe kans voor .....Vinysie.... :) :) :) :)
dus een nieuw plaatje van een vreemd varend schip...

steffe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top