KYOSHO CALMATO SPORT - Trainer

  • Topicstarter Topicstarter Aiki
  • Startdatum Startdatum
eengoede dag mede forumgangers. :wink:

Ik ben sinds enkele maanden ook trotse eigenaar van een gele sport. Helaas werkt het weer niet mee voor een maiden. Vorens de sport bezat ik een kyosho trainer 40, de voorloper van de calmato serie.
Deze werd gevlogen met een os .46 door een stuur foutje :oops: kwam ie inverted voor mijn voeten.
Nu heb ik de os .46 over gezet op de sport (deze motor werkt nog super).
Rest mij wel 1 vraag: bij de handleiding wordt een 12x6 prop geadviseerd. enkel als ik mijn sport/motor laat draaien met de genoemde prop heb ik het id dat de motor niet op toeren komt.
is de genoemde propmaat wel gezond voor een .46 of moet ik kijken naar de ideale prop die bij de motor past. want als ik kijk in de tabel van conrad word bij de 12x6 een .52 geadviseerd.

vriendelijke groet bas
 
Ik vloog vroeger ook met een 2 T OS 46 op mijn beide calmato's, en toen zat er een 10 x 7 op.
Nu heb ik op beide toestellen een 4 t 52 opgezet en daar draait er een prop op van 11 x 7, en deze draait prima.

Hier een foto van mijn trainer 40 Kyosho
DSCI0015%20%28Small%29%7E1.JPG


Dit is ondertussen een toestel zaliger!
:(
 
novada zei:
Ik vloog vroeger ook met een 2 T OS 46 op mijn beide calmato's, en toen zat er een 10 x 7 op.
Nu heb ik op beide toestellen een 4 t 52 opgezet en daar draait er een prop op van 11 x 7, en deze draait prima.

Hier een foto van mijn trainer 40 Kyosho
DSCI0015%20%28Small%29%7E1.JPG


Dit is ondertussen een toestel zaliger!
:(

idem dito.

de trainer althans.

helaas weet ik nog steeds niet of het gezond is.

groeten bas
 
Of het gezond is of niet wil ik me daar niet zo over uitspreken, omdat ik ook nog niet zoveel ervaring heb op dit vlak. Er zijn wel andere forumbezoekers die je beter advies zullen kunnen geven dan wat ik kan. Enige tijd geleden had ik ook een probleem met een motor die erg traag op toeren kwam. Stationair draaien was geen probleem, maar telkens ik het gas open gooide kwam de motor erg traag op zijn max. toeren. Eerst dacht ik dat het probleem ook aan de prop lag en ik heb dan enkele andere geprobeerd met minder spoed of kleinere diameter. Het probleem bleef bestaan. Toen dan maar een andere motor opgezet, maar het probleem was er nog steeds, later dan bemerkt dat het koperen toevoerdarmpje van de brandstoftank gekreukt was en hierdoor kreeg de motor niet voldoende brandstof bij hogere toeren. :cry:
Ik zeg dit maar dat het probleem eventueel ook elders anders kan liggen dan bij de proppeller alleen. :)
 
Back
Top