Het is weer zaterdag.....knutseldag !!! 
Na wat vervelende gebeurtenissen in familiekring, ben ik toch maar aan de knutsel gegaan om het e.e.a. van mij af te zetten....prima remedie !
De servo's voor de ailerons. Was best lastig aangezien er net aan genoeg ruimte was.
Moest dus maar vindingrijk met de fixering van de servo omgaan...temeer ook gezien het feit dat ik de servo aan de onderkant van de vleugel met een luikje wil kunnen verwijderen....zoals iedereen op dit forum.
Mijn idee....
Voorkant van de servo klem zetten met 3 latjes, waarvan 2 aan de ribben worden gelijmd en de 3e als "slot" wordt geschroefd op de 2 verlijmde..
De lange en middelste worden aan elkaar gelijmd en kops aan de ribben. De onderste krijgt een schroefje in de kopskant en wordt over de lange zijde vastgeschroefd aan de 2 verlijmde delen.
Het langste latje ingekeept om over de servoschouders te schuiven...
Het onderste latje gaan we dus plaatsen als we het luikje aan de onderkant open hebben.
De achterkant van de servo klemmen we tussen 2 kleine latje die aan de hoofdlijdt gelijmd zijn..
En als laatste een klein dekplaatje gelijmd om de dekking te beschermen tegen de servodruk.
Het onbedekte gedeelte kan niet tegen de dekking aankomen aangezien daar aan de onderkant het latje geschroefd wordt waar de servo aan vast zit. Komt dit nog helder over ???? 8O :|
Enfin, op deze manier kunnen we de servo aan de onderkant verwijderen en zit hij vast in een constructie die aan de ribben en hoofdlijst vast zit.

Na wat vervelende gebeurtenissen in familiekring, ben ik toch maar aan de knutsel gegaan om het e.e.a. van mij af te zetten....prima remedie !
De servo's voor de ailerons. Was best lastig aangezien er net aan genoeg ruimte was.
Moest dus maar vindingrijk met de fixering van de servo omgaan...temeer ook gezien het feit dat ik de servo aan de onderkant van de vleugel met een luikje wil kunnen verwijderen....zoals iedereen op dit forum.
Mijn idee....
Voorkant van de servo klem zetten met 3 latjes, waarvan 2 aan de ribben worden gelijmd en de 3e als "slot" wordt geschroefd op de 2 verlijmde..

De lange en middelste worden aan elkaar gelijmd en kops aan de ribben. De onderste krijgt een schroefje in de kopskant en wordt over de lange zijde vastgeschroefd aan de 2 verlijmde delen.
Het langste latje ingekeept om over de servoschouders te schuiven...


Het onderste latje gaan we dus plaatsen als we het luikje aan de onderkant open hebben.
De achterkant van de servo klemmen we tussen 2 kleine latje die aan de hoofdlijdt gelijmd zijn..

En als laatste een klein dekplaatje gelijmd om de dekking te beschermen tegen de servodruk.

Het onbedekte gedeelte kan niet tegen de dekking aankomen aangezien daar aan de onderkant het latje geschroefd wordt waar de servo aan vast zit. Komt dit nog helder over ???? 8O :|
Enfin, op deze manier kunnen we de servo aan de onderkant verwijderen en zit hij vast in een constructie die aan de ribben en hoofdlijst vast zit.