ultime heli?

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door raptor90rules, 12 apr 2007.

  1. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Wat zou nou de mooiste 3D heli zijn. niet qua uiterlijk natuurlijk maar voor vliegeigenschappen.

    KEUZE.

    RAPTOR 90
    RAPTOR 90 volledig ugraden d.m.v. V-MAX ed.
    X-CELL FURY

    Welke van de 3 is de beste keuze wil je extreem 3D vliegen en alles kunnen doen met je heli.
     
  2. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Als je niet naar het geld kijkt en de onderdelen dan......
    Denk ik de Fury omdat hij (volgens mij) lichter is.

    Maar een 90SE zonder frame stiffeners zal er niet veel vanaf zitten qua prestaties.
    Maar is een stuk zachter voor de portemonnee in aanschaf en onderdelen.

    3D zit meer in je vingers dan in de Heli.
    + Afstelling
    + Servo's
    + Motor
    + Bladen
    enz....

    Geef Alan Szabo iedere willekeurige heli in handen en je bent er van overtuigd dat DAT de beste heli is.
     
  3. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Oke een goede upgrade zou in dat geval een V-MAX zijn omdat je hiermee nogal wat gewicht kunt besparen.
    (dat is dan alsnog weer goedkoper dan een Fury)

    Overgens qua motor (zelf een 15cc SPEC ((geloof ik)) zonder pomp) beter kan d8t ik niet
    en servo's 9202 voldoen natuurlijk niet omdat ze ook redelijk traag zijn.... Wat zijn hiervoor beter
     
  4. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    stratus, 90SZ-H, gy611,...
    u weet wel, de gekende stuff...
    Als je dan toch voor de "higher end" machines wil gaan, misschien ook eens de synergy overwegen?
     
  5. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb van verschillende bronnen op runryder gelezen dat de Vmax qua gewicht weinig scheelt op de normale 90.

    Overigens werken alle 3 de heli's die je noemt voor extreem 3d, maar uiteindelijk zijn vliegeigenschappen een persoonlijke voorkeur.
     
  6. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    [reclamemode]Er staat nog een mooie geupgrade R90 te koop in het te koop forum (die van mij), die is perfect geschikt voor 3D en heeft alle quickuk upgrades erop behalve de eCCPM conversie.[/reclamemode]

    Overigens zal een fury waarschijnlijk beter presteren door zijn lagere gewicht, maar een Raptor is goedkoper in crashes en simpeler in constructie dus voor de meeste piloten (die af en toe nog crashen en waar geld iets is waar je voor moet werken) een betere keus.

    Ik zou zeggen kies en goede 2e hands Raptor uit, kosten tegenwoordig een appel en een ei... onderdelen zijn rijkelijk verkrijgbaar en als je dan ooit toch verder wil zijn er nog veel andere nog betere keuzes. Raptor en Fury zijn beide eigenlijk vrij ouderwets :wink:

    Cheers,

    Richard
     
  7. philippefeij

    philippefeij

    Lid geworden:
    9 okt 2004
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Maastricht
    Je zult je zelf eerst af moeten vragen wat je flying skills zijn!?!
     
  8. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Tja mijn flying skills.... ik wil niet zeggen dat ik goed kan vliegen alleen ik heb een raptor 90 gekocht voor ongeveer een maand terug.
    Hiermee heb ik nu zn 10 a 12 vluchtjes gemaakt (overgens mn eerste heli) Maar kan alles haast wel vliegen.
    NOU JA voor een beginner dan, loops, rols, neus in :p , op-de-kop piro en dat soort dingen. Maar soms
    heb ik het idee dat hij NET niet lkkr VEL reageerd (kan ook aan mij liggen) maar denk dat de oorzaak ook wel nu te achter halen is.
    op de rol en nick zitten 9202 servo's (redelijk traag) en ik heb NOG orginele paddles erop.
    Heb dus eerst maar (namens dit forum :D ) carbon SAB paddles besteld.

    EERST maar eens kijke hoe hij het nu doet :)

    NA het weekend meer :)
     
  9. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    eerste heli , 12 vluchtjes , loops , rols ? ja dan gaat t hard :D
    ik vlieg zon anderhalf jaar en ben ook met loop en rols aan t stoeien op
    grote hoogte . als je geen typfout maakte of teveel aan je duim zuigd
    , gaat ie erruuug lekker zou ik zo zeggen .!!!!!!
     
  10. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Ik zou zeggen "kom maar eens kijken":p

    Maar even eerlijk, zo moeilijk is een loop niet, als je de nick naar achter trekt en niet teveel pitch geeft
    gaat t al een heel eind goed :)

    Maar al met al moet ik dus nog wel wat de heli techniek tussen de oren krijgen MAAR dit forum
    helpt echt heel erg veel
     
  11. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    Wil je een heli, welke jij je het best aanschaft (prijs/kwaliteit/mogelijkheden) om 3d mee te vliegen?
    In dat geval: koop de nodige upgrades (digi servo's, gyro, paddles etc) voor je raptor en daarbij een paar
    kartonnen brandstof.

    Of wil je dé superdeluxe, state of the art, "ultieme" 3d heli?
    Then go ahead and spend some money on the sweetest stuff around :D
    (Als je na een 10tal vluchten dat allemaal al doet, waarom niet he?)


    Eigenlijk:
    Iemand die de scene wat volgt heeft wel al een goed idee van hoe hij zijn ultieme 3d heli wil samenstellen. :wink:
     
  12. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Hele snelle servo's gaan je in dit stadium niet helpen.
    Snellere servo's zijn nice to have maar zul je pas echt merken in extreem 3D
    Ik zou trouwens wel een zwaardere servo voor de pitch gebruiken dan een 9202.
    Die kan het maar net aan.

    Wat heb je nu nodig:
    - Metal Hub
    - Stijve dampers
    - Lichte paddles (SABs of Vblades van +// 22Gr.)
    - Goede uitlaat (MP5 (of 2) of Hatori)
    - Goed afgestelde motor

    Als je dit hebt kan de raptor hard 3D.
     
  13. philippefeij

    philippefeij

    Lid geworden:
    9 okt 2004
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Maastricht
    Dan zou ik met m'n 9202's en SAB 20 grams lekker doorvliegen.

    Als je een keer crasht met een 90 vergaat je de zin wel om nog een duurdere heli aan te schaffen, ik weet er alles van.

    Ik dacht ook dat een 90 meer uit mijn flying skills zou halen, onzin dus!

    Mijn R90SE heeft me met de neus op de feiten gedrukt, crash $$$$ en veel brandstofverbruik, dus maar weer snel verkocht.

    Achteraf kan ik concluderen dat mijn huidige R50 alles kan wat een R90 ook kan, alleen stukken goedkoper.

    Als je echt geld genoeg hebt en er dus niet zo op hoeft te letten zou ik ook alleen met een 90-size vliegen, het vliegt wat gemoedelijker en is vaak degelijker.
     
  14. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    De lichste 15cc heli is volgens mij de Three Dee NT, dus dat zou ook een keus kunnen zijn :D
     
  15. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik vind dat je het wel extreem snel leert. Hover in alle 4 de orientaties perfect onder controle? Dan is alles goed.

    De 9202's zijn inderdaad traag, zeker in combinatie met de standaard paddles.
     
  16. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Hier mijn afstellingen (zit nu wel op t werk (jaja) dus kan niet bij de heli kijke van hoe en wat)

    Motor: OS 15cc SPEC
    Uitlaat: niet standaard (kleine resonatie uitlaat, weet zo niet hoe die heet)
    Gyro: GY401 (misschien goede optie een GY611)
    Bladen: standaard 710 carbon bladen RAPTOR (heb nu net de RADIX 690 en zal deze morgen proberen)
    Heck bladen: Standaard 95 plastic
    Servo: Heck (mmm de servo die bij de GY401 hoort, 9454)
    Pitch 9452
    Nick 9202
    Roll 9202
    Gas 9201
    Rotor kop full QUICK UK met 3D dampers

    Overgens misschien leuk om te vermelden deze heli heb ik over genomen van lennert (komt hier ook op het forum)

    Zal nu het weekend eerst de RADIX bladen proberen EN als vandaag de SAB paddles 20gr binnen komen misschien die ook nog :D


    Stomme vraag misschien maar het is natuurlijk wel mogelijk om bij de DUTCH 3D te komen kijken???????
     
  17. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Da's een strakke 3D setup, niets mis mee.
    Behalve de tailfins, Die moeten Carbon zijn.
    Kies Carbon 105mm fins voor een 90'er.

    De 401/9254 combo voldoet prima.
    Ik heb lang met een 401 op de R90SE gevlogen en die beviel prima voor 3D.
    Nu heb ik een 611 en die is strakker maar ik kan er niet meer figuren door.
    De staart verschuift iets minder in harde tictocs en achteruitvliegen is iets strakker.
    Wederom is een 611 iets voor de toekomst.

    Tailfins vervangen en eventueel een motorspecialist naar je afstelling laten kijken.
    Je ingredienten zijn goed :yes:

    Normaal gesproken altijd. Alleen voor aanstaande meeting moet je jezelf aanmelden.
    Ik weet niet of dit nog kan.
    Dan zie je onder andere wat er een geweld uit een R90 valt te halen door John Vughts. 8O
     
  18. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Oke :D daar ben ik blij om.

    Ik heb de instelling als je wilt 3D of wil "stunten" moet je wel iets hebben dat dat WEL kan
    en dat je niet door een niet goede 3D heli hem in de prak vliegt...

    Maar over motor specialist gesproken... :oops: bij ons op de club zijn LETOP 3 brandstof heli vliegers
    1 vliegt en daarmee is het ook wel gezegd
    1 vliegt en valt de motor wel een uit
    en de 3e dat ben ik....

    DUS bijdeze graag tips over het afstellen van een heli motor.
    vliegtuig is een eitje voor me maar met een heli kun je het minder makkelijk doen bij vol gas :roll:
     
  19. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Hier is mijn afstelmethode: http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Tips/Helimotor afstellen v3.0.pdf
    Losse tips: http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Tips/tips.htm
    www.rchelicopterweb.com van John Vughts heeft ook veel goede info, ook voor beginnende 3D'ers.

    Of je gaat bij een club langs met veel vliegers. In Venlo ben je altijd welkom (T'is wat rijden......)

    P.S. in dit draadje (middenin) staat waar je jezelf moet aanmelden om te kijken.
    De eerste meeting is namelijk op een militair terein...
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=55185&start=15
     
  20. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    Bedankt voor de links

    Overgens kan ik zo op militaire velden komen, dus dan wordt kijken niet zn probleem denk ik :)
     

Deel Deze Pagina