ultime heli?

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door raptor90rules, 12 apr 2007.

  1. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Ik heb de heli van lennert een tijd geleden helemaal ingestelt en gevlogen , lennert vloog er zelf ook gewoon goed mee zonder problemen !!
    Hoe is je eigen vliegkunst kwa helivliegen ???
    Dat moet je jezelf eerst eens afvragen , de heli kan vaak veel meer dan de piloot zelf !!
    Ben je nog beginnend en lekker rondvliegend ?? zo ja dan is de ultieme 3d heli nog helemaal niet aan de beurt !!
    De rap die jij hebt heeft nog de standaart paddles erop , voldoet prima voor lekker mee te knallen , wil je echt agressiever neem je V paddles of SAB paddles , daarna kan je altijd nog digitaal gaan op de tuimelschijf .
    Zorg dat er iemand is die echt een motor kan afstellen en geen prutser die maar wat aanklooit .
    Een helimotor afstellen is net effuh anders dan een vliegtuig afstellen , en t is zo zonde om binnen zeer korte tijd een nieuwe motor te moeten kopen .
    Succes ermee !!
     
  2. lennert

    lennert

    Lid geworden:
    28 dec 2004
    Berichten:
    50
    Locatie:
    alphen
    kijk zo kom ik me ex heli weer tegen
    wel leuk :D

    ik kon me herinneren dat jij je [benzine] zelf mengt
    probeer eens coolpower dan denk ik dat je al minder afstel problemen heb
    want bij mij deed die het perfect.

    veel succes

    :wink:
     
  3. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    nou... nou... HEB de nieuwe sab carbon paddles geprobeerd maar tot mij verbazing
    helemaal geen echt verschil bij mijn raptor90.... :( Uitslag nog wel steeds het zelfde IEMAND id???

    En wat is een goede pitch verhouding in graden zowel positief als negatief?
     
  4. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Ligt er aan welk gewicht je hebt genomen voor de paddles !!
    Als je geen verschil merkt tussen de standaart paddles en de 20 grammers dan klopt er iets niet aan jouw vliegen denk ik , of aan je afstelling van de rest natuurlijk !!
    Pitch is bij mijn heli +11 -11 ,
    Hoeveel graden heb je op de paddles staan eigenlijk ??
     
  5. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Sab paddles zijn ook meer F3C gericht vindt ik, smooth en totaal niet agresief.
    Hou je meer van het gooi en smijt werk (niet smooth) moet je eens lichte MAH paddles proberen 8O

    +/- 12 graden moet geen probleem zijn voor de Raptor 90 als de motor goed loopt en je flink
    wat nitro verstookt
     
  6. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    De paddles staan neutraal. Dus "0" graden
     
  7. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Mario , ik heb 20 grammers erop zitten , niet agressief ??
    En dat de padlles 0 graden staan snap ik , maar hoeveel graden uitslag bedoel ik !!
     
  8. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik denk dat er bedoeld wordt hoeveel graden uitslag totaal op de paddles :wink:
     
  9. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    haha okey ja stom idd! ik zal het even op gaan meten allemaal.
     
  10. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Niet zo agressief als somige paddles met een scherpere voorlijst als de Sab padlles Eddie,
    maar het lijkt mij ook sterk dat de Sab padlles van 20gr niet genoeg is om 3D mee te vliegen 8O
    Maar agressiever kan natuurlijk altijd :wink:
     
  11. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    uitslag van de bladen heb ik al op +11 en -11 pitch

    en van de paddle is ongeveer 17 a 18 Graden
     
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.943
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als je de R90 van john ziet op de cyclics zou ik het woord "niet agressief" zeker niet willen gebruiken ;)

    ook hij vliegt de 20 gr sabs.

    overigens heb ik de scherpe mah paddels van 17 gram, maar die vliegen gelijk aan de sabs. (imho)
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.943
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    overigens kan je op je heli sleutelen aan topgear wat je wil, 3D gaat er niks beter door.

    oefenen heb je meer aan.
     
  14. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Kijk , dat bedoel ik dus !!
    T ligt dus ergens anders aan !!
    Of aan jezelf dat je de sticks niet durft te duwen , of aan de rest van de afstellingen van je heli en of zender !!
    De 20 grammers zijn gewoon erg goed !!
     
  15. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Helemaal mee eens.
    Met 20GR paddles kun je ongeveer 2x zo snel rollen ten opzichte van de standaard paddles, ongeacht het merk.
    Het zit ergens anders in.
     
  16. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    2 KEER ZO SNEL???

    nou dat merk ik er niet in helaas... :p als ik de stik vol in de "hoek" druk rolt hij
    niet veel sneller dan met de standaard paddles.

    Misschien doe ik de rol ook wel verkeerd, iemand goed uitleg?
     
  17. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Zorg eerst eens dat je heli doet wat ie moet doen !!
    Met een niet goed afgestelde heli kan niemand goed en snel rollen/vliegen !!
     

Deel Deze Pagina