Grote Blackhawk + turbine

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door ron van sommeren, 1 mei 2007.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  2. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    't ligt bij opa niet aan t geld zo te zien....
     
  3. errorken

    errorken

    Lid geworden:
    3 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    België
    "I am an English guy living in Florida for most of the year. I sold my business, Superchips Inc and am now retired officially. "

    Ik denk dat opa ze ook niet van de grond af bouwt.
    Zoals dat frame met turbine, gearbox, elektronica alles op en aan zal hij zelf ook wel niet in elkaar gezet/uitgetest/afgesteld hebben vermoed ik.
     
  4. maxime

    maxime

    Lid geworden:
    10 feb 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Belgie te Gent
    deze foto is wel tof. 2 Jaka turbines op de achtergrond, een 2 stage jetcat en nog een JK met mechaniek vanvoor. dan heeft ie behalve die nog een paar turbines in zn heli's zitten :D

    [​IMG]
     
  5. Aaalie

    Aaalie Guest

    Héél byzonder is de AXI (Hyperion) BL motor als staartrotoraandrijving! Een Turbine voor de hoofdrotoraandrijving, en 8S2P A123 cellen als staartrotoraandrijving. 8O

    Greetz Aldert
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.603
    Locatie:
    Groningen
    Ja leuk die brushless op de staart maar waarom niet gewoon carbon buizen ipv stalen? Dat is veel lichter en is de grote massa achter weg....... geen brushless meer nodig ;)
     
  7. Mantra

    Mantra Guest

    Peter Wales wordt op het Run-Rider forum als autoriteit beschouwd.
    Deze heer loopt (rijd) ondanks z’n geld niet naast zijn schoenen (wielen) en is bereid iedereen met raad en daad bij te staan. (zelf ervaren)
    De heli’s worden door hem zelf gebouwd, afgesteld en ingevlogen.
    De stelling: “als je niet precies weet wat je doet, doe het dan niet” gaat bij hem niet op.

    Dus "opa" is iemand waar de meesten van ons nog veel van kunnen leren.

    De reden dat hij een elektromotor gebruikt is omdat de dubbele haakseoverbrenging erg veel verliezen geeft en de constructie erg zwaar is. Dit in combinatie met een laag turbine toerental geeft problemen met het vliegen omdat de turbine onvoldoende vermogen kan leveren ook de staart aan te drijven.
    De elektromotor in de staart ontlast dus de turbine.
    groet.
     
  8. raptor90rules

    raptor90rules

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    near the airport
    ja idd verstand van zaken heeft hij zeker!!! bekijk de foto's maar dat zegt al genoeg.

    HAHA die foto met die 2 turbines op de achter grond is helemaal.... :p
     
  9. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    2..... ik zie er drie op de achtergrond...

    carbon staven kunnen wel zeer goed zijdelinkse krachten volstaan echter als je ze gaat draaien verslinteren ze om dat ze niet tegen torsie krachten bestand zijn.
     
  10. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    patser 8)
    een hele een coole patser
     

Deel Deze Pagina