"I am an English guy living in Florida for most of the year. I sold my business, Superchips Inc and am now retired officially. " Ik denk dat opa ze ook niet van de grond af bouwt. Zoals dat frame met turbine, gearbox, elektronica alles op en aan zal hij zelf ook wel niet in elkaar gezet/uitgetest/afgesteld hebben vermoed ik.
deze foto is wel tof. 2 Jaka turbines op de achtergrond, een 2 stage jetcat en nog een JK met mechaniek vanvoor. dan heeft ie behalve die nog een paar turbines in zn heli's zitten
Héél byzonder is de AXI (Hyperion) BL motor als staartrotoraandrijving! Een Turbine voor de hoofdrotoraandrijving, en 8S2P A123 cellen als staartrotoraandrijving. 8O Greetz Aldert
Ja leuk die brushless op de staart maar waarom niet gewoon carbon buizen ipv stalen? Dat is veel lichter en is de grote massa achter weg....... geen brushless meer nodig
Peter Wales wordt op het Run-Rider forum als autoriteit beschouwd. Deze heer loopt (rijd) ondanks z’n geld niet naast zijn schoenen (wielen) en is bereid iedereen met raad en daad bij te staan. (zelf ervaren) De heli’s worden door hem zelf gebouwd, afgesteld en ingevlogen. De stelling: “als je niet precies weet wat je doet, doe het dan niet” gaat bij hem niet op. Dus "opa" is iemand waar de meesten van ons nog veel van kunnen leren. De reden dat hij een elektromotor gebruikt is omdat de dubbele haakseoverbrenging erg veel verliezen geeft en de constructie erg zwaar is. Dit in combinatie met een laag turbine toerental geeft problemen met het vliegen omdat de turbine onvoldoende vermogen kan leveren ook de staart aan te drijven. De elektromotor in de staart ontlast dus de turbine. groet.
ja idd verstand van zaken heeft hij zeker!!! bekijk de foto's maar dat zegt al genoeg. HAHA die foto met die 2 turbines op de achter grond is helemaal....
2..... ik zie er drie op de achtergrond... carbon staven kunnen wel zeer goed zijdelinkse krachten volstaan echter als je ze gaat draaien verslinteren ze om dat ze niet tegen torsie krachten bestand zijn.