Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    :) ik heb net leds in mn twin gestoken, het ziet er nu al tof uit (de lijm is nu aan het drogen) en ik ga het binnenkort ff in de lucht testen :) het was ff prutsen maar het is erg mooi :)
    ook heb ik de accu een cm ofzo naar voren gehaald, en de schroef weer van de neus af, kijken of dat nu goed is (dat ie mooi recht en snel vliegt ipv 'pompend' en traag, en dat dan zonder schroef en duckttape op de neus (want de schroef helpt wel, maar staat dom :p))

    over de antenne, die moet ergens tussen de 20 of mssn nog wel wat langer cm zijn (in ieder geval een paaar cm uit de plastic buis steken)
    dus geen 2 of 3 cm.... :roll:
    antenne verlengen helpt soms zelfs nog om het bereik te vergroten :)

    [edit:] oops! ik kom net 2 schroefjes tegen die *in* de xtwin horen :( nu moet ie weer open.. of ik laat et ff zo en als ie dan ooit weer open moet doe ik et wel.. [/edit]
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    hmm.. iemand verstand hiervan:
    hij *waggelt* nu tijdens het vliegen, soms tot zo'n punt dat ie spontaan omkantelt en op zn kop chrasht. iemadn enig idee?

    en het lijkt of hij weinig vermogen heeft (ook met de leds uit) of zou dat komen door mn zenderaccu die te leeg is?
    [edit:] ik heb em *nogmaals* opengemaakt (dit keer was geweld nodig, uho por is beter dan de originele lijm :()
    daarbij heb ik de diode overbrugd die er voor zorgde dat mn robbe lipoly 300 niet werkte, (door een druppeltje soldeer van de laadingang naar de (direct naastgelegen) accuaansluiting op de print te trekken, dan hoef ik ook niet te zoeken naar de diode (die waarschijnlijk hidden in plain view, het grootste component op die hele ontvanger is.)
    hij laad nu op, zo ff kijken of ie meer power heeft.
     
  3. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Hallo,

    Ik heb het dubbel pak bij conrad gekocht (nu nog maar voor 34 euro).
    Heb vooral problemen met de "Fury" die bij wat teveel gas stijl klimt en dan stallt.
    Kennelijk komt dat meer voor....
    wat is nu de beste remedie?
    -gewicht inboeten en wat plakken op de neus of
    -mods als http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=5605190&postcount=49

    Iemand trouwens die laatste MOD geprobeerd?
    (weet trouwens niet wat ze met "to wash out a wing" bedoelen of met camber in "add a slight camber to the rear stabilizer", dus hulp hierin is welkom)
    Volgens de plaatjes op: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=538307 staat ook een en ander waarbij "wash out" lijkt te maken te hebben met de tip van de vleugel naar boven te buigen. Maar voor ik met de haardroger begin wil ik daar graag zeker van zijn...
    Dus:Help!

    Eefjan
     
  4. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Nijmegen
    Wel oppassen dat je nu NIET meer de originele zenderlader gebruikt, anders ga je de Lipo tot bijna 5V opladen :eek:nweer:
     
  5. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Ha Frank,

    Je ziet, ben aan het oefenen met vliegen om later beter met de "Eagle" om te kunnen gaan...
    (Die zit trouwens nog steeds in de lappen mand)

    Eefjan
     
  6. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    @ eefjan
    over die fury. ik heb er ook één, ik zelf vind dat hij het beste vliegt van alle modelen.

    even over dat gewichtje. ik heb er een clipje van een cola blikje op geplakt met plakband. hij vliegt nu echt super.
     
  7. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    @arne,

    Bedankt, zal dat eerst eens proberen. (is zowiezo de makkelijkste oplossing)

    Eefjan
     
  8. wimke1971

    wimke1971

    Lid geworden:
    22 feb 2005
    Berichten:
    410
    Locatie:
    België
    Heb m'n xtwin deze morgen zo hoog gevlogen (door de wind) dat ik m kwijt ben :( buiten bereik, ergens in de buurt neergestort :(

    Klote he...
     
  9. spacessj

    spacessj

    Lid geworden:
    29 jan 2006
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Heks, Limburg (BE)
    heeft er iemand al een x-wing of iets dergelijks gebouwd met x-twin besturing?
     
  10. Als heel veel mensen hebben zelf een X-twin gemaakt.
    Als je een keer terug in het forum kijkt vindt je er heel wat.
     
  11. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    dus het is echt een aanreder voor beginners
    en het maakt niet veel uit dat het verslavend is dan ben je buiten of binnen en ik krijg geen gezeur meer dan ik achter die pc vandaan moet :D :D
     
  12. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    k ga der morgen 1 kopen een beetje vliegen en dan een keer menemen naar school we hebben net een nieuw veldje gekregen
    naast de school van gras heb je wat te doen :D :D
     
  13. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    kan je die x-twin ook een beetje recht laten vliegen bij mij lukt het niet echt kan ok aan de wind liggen :oops:
    maar ik weet het niet zeker
     
  14. spacessj

    spacessj

    Lid geworden:
    29 jan 2006
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Heks, Limburg (BE)
    bij mij lukt het als er echt geen wind is en dan nog maar voor even
     
  15. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    dr zit ook een trim knop op.
     
  16. spacessj

    spacessj

    Lid geworden:
    29 jan 2006
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Heks, Limburg (BE)
    ja, maar bij ons in de tuin heeft de wind de neiging rond te spelen en dus is het heel moeilijk om hem recht te houden
     
  17. spacessj

    spacessj

    Lid geworden:
    29 jan 2006
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Heks, Limburg (BE)
    nog een vraagje: ik ben een schemaatje aan 't proberen te maken voor een x-twin gebaseerd op deze, maar 3 keer kleiner. Waar moeten de motoren en elektronica komen? :


    [​IMG]
     
  18. lub

    lub Guest

    Omdat 't weer niet mee zit ben ik maar wat gaan knutselen. Resultaat: een X-Twin Sport met navigatie-lampjes. De leds werken onafhankelijk van de motor; dat heb ik nog niet eerder gezien.

    Op de linkervleugel zit een 3mm rode led, op de rechter een 3mm groene en op de neus een 5mm helder witte led. Voor de bedrading heb ik Kynar-wire gebruikt (wordt ook wel gebruikt om modchips in consoles te plaatsen). Het leuke is dat 't echt werkt: ik kan nu ook 's nachts vliegen, tenminste, als het weer meezit. En het vliegtuigje vliegt er niet of nauwelijks minder lang door :D
     
  19. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    ik heb mijn xtwin net voor vertrek naar frankrijk nog voorzien van ledjes op de vleugels (onafhankelijk van de motoren ja, aan te doen met een jumpertje in de onderkant) ik moet er nog mee testen omdat ik tot nu toe nog geen tijd heb gehad ervoor eigenlijk.
    en ik doe er lampjes op omdat het overdag eigenlijk *altijd* te veel waait om te vliegen om eenofandewre reden. overdag vliegt mn xtwin gewoon niet goed, en s'avonds wel, maar dan zie ik em niet in het donker :( dus dat gaan we binnenkort mee vliegen :)
     
  20. flyfor

    flyfor Guest

    het is veel om te lezen, daarom deze vraag:
    ik heb zo een dubbel dekkertje en zou het gaan om de twee steuntjes weg te halen en zelfs de onderste vleugel te verwijderen?

    grts mij
     

Deel Deze Pagina