sony cellen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door landries, 29 sep 2007.

  1. landries

    landries

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    67
    Locatie:
    belgie/affligem
  2. landries

    landries

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    67
    Locatie:
    belgie/affligem
    kent niemand deze accu's dan?
    ik zoek wat meer info,maar vind niets
    groeten luc
     
  3. landries

    landries

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    67
    Locatie:
    belgie/affligem
    geen mening van de specialisten???
    groeten luc
     
  4. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    ik vind ze best wel duur :/ ik heb een laptop accu waar ik eigenlijk 8 nieuwe voor moet hebben, maar voor 30 euro koop ik een niewe accu met die cellen erin, ipv voor 60 euro aan losse cellen :/
     
  5. landries

    landries

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    67
    Locatie:
    belgie/affligem
    dit zijn geen laptop cellen, deze cellen kunnen tot 50C ontladen worden in theorie in de praktijk blijkbaar tot 30C.
    laptop accu's kun je ontladen met 1 a 2C maximum,en vind je gemakelijk op ebay zoek gewoon naar 18650 battery en je vind er zeker
    groeten luc
     
  6. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    oh misverstandje dan maar :p
    sorry
     
  7. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Nijmegen
    luc, je bedoelt toch deze cellen: US26650VT?
    In de link naar de test van Gerd Giese zie ik dit staan: Ich stufe sie als gute 10C Dauerlastzelle ein.
    Dat houdt in dat 25A (Ampere) wel zo beetje de maximum stroom is. Misschien haal je A (Ampere) en C (Capaciteit) door elkaar?
     
  8. landries

    landries

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    67
    Locatie:
    belgie/affligem
    ik gebruik deze cellen in een traxxas e-max monster truk met 2 TitanĀ® 550 motors en de akku
    is 4s/2p deze word niet eens warm ,zelf na 25 min op max speed in gras te rijden daarna is de akku leeg .6.2 v
    bij heropladen krijg ik er 5100 mah terug in .
    de verkoper zegt wel dat het een 2.7 ah versie is van die cellen
    ik ga dezer dagen proberen met een pak van 4s/1p en zien hoe warm deze word.
    groeten luc
     
  9. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    In 25min leeg betekend 2.4C belasting.
    Dan zullen ze echt niet warm worden.
    En 5100mAh in een 2700mAh accu?
    Dat betekend overladen.
    Je belast ze dus met 2.4X2700=6280mA=6.28A
    Wat er uit komt(en dat is het belangrijkste)is 6.28/2.4=2.6Ah=2600mAh.
    En dat klopt weer aardig met wat op gegeven wordt. :wink: :)
     
  10. landries

    landries

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    67
    Locatie:
    belgie/affligem
    het is wel een 4s/2p accu dus een 5,4 AH en ontlaad tot 6,2 volt,dus berekening klopt niet
    inmidels vernomen dat deze akku's gebruikt worden in akkuboorhamers van HILTI dus moeten ze toch wel goed zijn
    groeten
     
  11. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat overladen klopt dus niet omdat ik uitging van 1p.
    Als je dus 5100mAh in een 5400mAh accu krijgt dan was hij misschien niet helemaal leeg.
    Je stroom verbruik was dus 2X zo hoog en dus ongeveer 12.56A.
    Dat neemt niet weg dat dit geen zware belasting is en de cellen ook niet warm zullen worden.
    Voor jouw doel geschikt dus maar wel zwaar voor vliegtuigen:)
     

Deel Deze Pagina