Hallo allemaal
Wie heeft er ervaring met het gebruik van koude lipo accu's?
Als zo'n lipo accu voor/ tijdens het vliegen afkoelt tot zo'n 5°C, is het effekt merkbaar?
Gaat de capaciteit merkbaar achteruit?
Of de spanning?
Of de inwendige weerstand?
Ik meen er hier iets over gelezen te hebben, (inpakken in depron) maar kan het niet terugvinden met de zoekfunctie.
Vandaag weer met de CD-ROM-B2 gevlogen/gestunt, en daana deze nog lang niet lege, koud geworden lipo accu in een ander model met liposaver geplaatst.
In dit model zit de accu in het model, ongekoeld.
Het leek toen eerst alsof hij bijna leeg was, maar na 5 minuten vliegen, leek de capaciteit weer bijgetrokken en de accu iets opgewarmd.
De CD-ROM-B2 heeft geen liposaver, maar lipo-BEC in de regelaar. Je hebt dan toch wat minder "voeling" van wat de accu doet
Wie heeft er ervaring met het gebruik van koude lipo accu's?
Als zo'n lipo accu voor/ tijdens het vliegen afkoelt tot zo'n 5°C, is het effekt merkbaar?
Gaat de capaciteit merkbaar achteruit?
Of de spanning?
Of de inwendige weerstand?
Ik meen er hier iets over gelezen te hebben, (inpakken in depron) maar kan het niet terugvinden met de zoekfunctie.
Vandaag weer met de CD-ROM-B2 gevlogen/gestunt, en daana deze nog lang niet lege, koud geworden lipo accu in een ander model met liposaver geplaatst.
In dit model zit de accu in het model, ongekoeld.
Het leek toen eerst alsof hij bijna leeg was, maar na 5 minuten vliegen, leek de capaciteit weer bijgetrokken en de accu iets opgewarmd.
De CD-ROM-B2 heeft geen liposaver, maar lipo-BEC in de regelaar. Je hebt dan toch wat minder "voeling" van wat de accu doet