Carson line-breaker hoe aan te sluiten? (dringend)!!!

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Joram, 18 jan 2008.

  1. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Hallo,

    Ik heb de Carson Line- Breaker gekocht en wil hem gaan installeren.

    Er zitten 2 bruine dradena an die naar de uitknop van de bobine moeten.

    maar welke is de + &- ?? :confused:

    kan zo niks vinden en heb ook geen handleiding, kan ze ook niet op internet vinden.

    Hoe moet ik die krengen aansluiten?
    De ene draad is wel halve Cm langer dan de andere, toevaal denk ik?
    [​IMG]
    [​IMG]
    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2008
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    gewoon 1 bruine draad aan de ene kant van de schakelaar solderen en de andere aan de andere kant , dus er zitten twee draden op je uit knop , daar soldeer je elk een draadje aan...

    suc6
     
  3. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    heb de boel gesoldeerd, elk aan 1 kant, als de zender uitgaat gaat de motor af en de servo in je eigen keuze stand, als de stroom erafgaat gaat alleen de motor uit.

    Dit is een perfect systeem wat maar 25-30 kost:D

    Greetz,
    Joram
     
  4. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    ffkes een vraagje hierover... dit is dus een soort failsave die de motor onderbreekt??
    en je hebt hier zeker een 3e kanaal voor nodig?
     
  5. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja, dit is een failsafe die de motor ook uitschakeld in het geval er iets mis gaat met de stroomvoorziening van de ontvanger/servo's.

    Nee, deze gaat niet via het derde kanaal.

    Nee, deze werkt niet (goed) met PCM en DSM systemen (digitale zenders op 27/40MHz en 2.4GHz).


    Die van bijvoorbeeld A-M-S Xtreme Tuning functioneert wel goed met de Spektrum.
     
  6. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    ja maar lees ik het nou goed?? die gaat over het 3e kanaal??:S
     
  7. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo

    ja maar lees ik het nou goed?? die gaat over het 3e kanaal??:S

    Frankyman,

    zie post Sleurhutje, gaat niet via 3e kanaal, is net zoasl gewone failsafe tussen GAS servo maar er zitten 2 extra draden aan de failsafe die je aan de uit-schakelaar moet solderen, die doet hetzelfde als de uit-knop. de stroom onderbreken!

    Capiche?

    Greetz,
    Joram
     
  8. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    jup ik snap:D tnx
     
  9. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hij onderbreekt de stroomvoorziening niet, hij sluit de ontsteking kort waardoor er geen vonkjes meer zijn. Zonder vonken op de bougie staat de motor in ieder geval stil. ;)
     
  10. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ja ok, hoe je het ook noemt, oké Kortsluiting, gisteren ff uitgeprobeert, werkt errug goed, zender uit = motor uit. Erg handig

    Alleen afstellen v/d motor lukt niet, trekt niet lkker op:confused:

    Greetz,
    Joram
     
  11. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Eerst zorgen dat de topsnelheid optimaal is door de linker stelschroef (HSN = High Speed Needle) in- of uit te draaien. Indraaien, met de wijzers van de klok mee, voor armer waardoor-ie wat harder loopt maar slechter optrekt vanuit het middentoerental maar wel warmer wordt. Uitdraaien voor rijker en sneller optrekken. Er is een bepaald punt waar beiden goed zijn. Kwestie van proberen. ;)

    Als je HSN goed staat, dan doe je hetzelfde voor de rechter stelschroef (LSN = Low Speed Needle). Indraaien voor minder brandstof en uitdraaien voor meer brandstof. Als stelregel voor grotere inhoud tweetakt-motoren is meer brandstof is sneller optrekken maar een lagere eindsnelheid en minder brandstof voor een hoger eindsnelheid maar minder optrekvermogen (koppel).

    Als je constant te rijk rijdt, zal je bougie en zuiger verkolen. Je krijgt dan slecht verbrande brandstof en olie die zorgen voor roetaanslag. Controleer je bougie dus na een litertje rijden. Als deze mooi schoon is zonder zwarte aanslag (echt prut/korreltjes) maar ook niet helemaal wit (as-grijs), dan staat alles goed. :thumbsup:

    Handig om te weten uit je hoofd:

    [​IMG]
     
  12. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik heb dus een 26cc CY, ik wou em rijker doen maar dat kon niet, want dan was het stat. toerental te laag, de schroef is trouwens al helemaal ingedraaid, dus kan neit hoger.

    Greetz,
    Joram
     

Deel Deze Pagina