Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Psygho (Emil), 2 jul 2007.

  1. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht

    hehe iemand die de oorzaak weet ^^
     
  2. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Gaasje vormt geen kamer,is gewoon een filtertjes(die ietsjes ruimte inneemt)..de X-Can(alias,herrie-Can) is ook hol,en levert ook meer power,dan een orginele..wonderbaarlijk..(ik dacht dat er altijd een expansie-principe voor nodig was,om power te verkrijgen,maar kamers werken schuinbaar ook goed op de spoeling)
    @ tamiyam03freak,ik weet de oorzaak niet,maar ik kan me het heel goed voorstellen bij die Chinese pruttel..
     
  3. PH-ILS

    PH-ILS Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2006
    Berichten:
    12.265
    Locatie:
    Krommenie
    Door het gaasje en de vulling zorgvuldig te verwijderen lijkt de auto sneller te gaan, maar dat is niet zo.
    Ik heb de vulling uit mijn uitlaat gehaald, na testen met een radargun bleek dat de auto wel 1 km/u harder liep (wow ;)). Qua geluid zou je zeggen dat hij veel harder rijdt, maar schijn bedriegt.
    Kortom het leeghalen van de demper is zonde van je tijd, tenzij je het doet voor het geluid :yes:
    Verder kan het weinig kwaad, de cilinder krijgt nog voldoende tegendruk mits je het originele tuutje op de uitlaat laat zitten (het korte pijpje) het langere standaard (gebogen) pijpje kun je eraf laten :thumbsup:
    De X-Can werkt volgens hetzelfde principe, maar deze gaat natuurlijk wel sneller :D
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Yep, met 29cc slijt je aanmerkelijk meer dogbones en cups dan met 23cc (overigens niethelemaal waar want sinds ik met een Dominator op de 23cc reed vielen de dogbones ook regelmatig uit elkaar). :? ;) Elke vorm van opvoeren betekent een versnelde slijtage. Dus dat is niet vreemd.


    Zolang er maar enige tegendruk is om naverbranding in je uitlaat en een te arm mengsel te voorkomen, is het goed. Dat doet een standaard potje maar ook de X-Can. Expansie-uitlaten hebben een andere werking dan zo'n potje en is appels met peren vergelijken. ;)
     
  5. tommierock

    tommierock

    Lid geworden:
    4 okt 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Belfeld
    In princiepe heb je inderdaad geen garantie op de motor. Dat komt mede doordat ze gevoelig zijn voor slijtage als je ze niet goed gebruitk ( Zand erin of slechte afstelling). Maar er is 1 uitzondering. En dat is garantie op productie fouten. In mijn geval heeft of de coating niet goed gehecht of de legering was niet juist enz. Omdat de winkellier het toevalig al een keer eerder mee had gemaakt met de ss is de kans op een productie fout natuurlijk groter. Als ik de enigste zou geweest zijn had hij kunnen zeggen van dat ik iets fout heb gedaan.
     
  6. ian

    ian

    Lid geworden:
    18 jun 2007
    Berichten:
    431
    Locatie:
    Maarssen
    Ik ga even een brief schrijfen naar Merrit, kijken wat hun zeggen!

    Ik denk dat ik toch maar gewoon een 26cc Zenoah koop (michien ported), is er niet iemand die nog een nieuwe heeft liggen voor een leuk prijsje?
     
  7. Martijner

    Martijner Guest

    ik weet zeker dat ik meer vermogen heb door het leeg halen van mijn standaard uitlaat. ik heb wel het korte pijpje vervangen door een groter pijpje.. mijn baja trek heel veel harder op. regelmatig met de voorkant in de lucht ;) dit deed mijn baja voor ik het potje bewerkte niet
     
  8. PH-ILS

    PH-ILS Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2006
    Berichten:
    12.265
    Locatie:
    Krommenie
    Ja met een 29cc ;) Met de standaard 23cc merk je er weinig van.
    Anders ga ik ook maar een ander pijpje opzetten :yes:
     
  9. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Der wordt niet gepijpt hier op dit forum!!er zijn kinderen bij ;-)
    Maar een 29cc op je model,maar wel met een orgineel potje rijden?wat is je bedoeling van die opzet?
     
  10. danadik

    danadik Guest

    ist ie weer

    2 vragen"

    Waarom word er aangeraden om spoor verbreders te gebruiken?

    en iemand ervaring met bestellen bij davemotors.com? en ben je dan al met al goedkoper uit?
     
  11. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Spoorverbreders worden gebruikt om je wielen van je draagarmen te houden.
    Ze willen bij het springen nogal eens vervormen en tegen je achterdraagarmen aanlopen.

    Bestellen bij DDM gaat goed , maar als je douane tegenkomt (en dat gebeurt de laatste tijd veel met de huidige dollarkoers)betaal je 19% BTW en 16,75 euro inklarinskosten, je bent dan nog wel goedkoper uit maar niet veel....
     
  12. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Spoorverbreders geven ook meer stabiliteit in de bochten, vooral achter. Dit betekend dat je sneller door de bocht kan zonder om te slaan. Natuurlijk een beetje op voorwaarde dat je banden niet zijwaarts "happen" in de ondergrond.

    En voor wat betreft het bestellen in de USA: Hoe meer je koopt, des te voordeliger het wordt. Je moet er vanuit gaan dat je die 19% moet betalen en naar verhouding worden de inklaringskosten per gekocht item lager. ;) DDM is een van de zeer betrouwbare toko's. Ze versturen heel snal alleen is het jammer dat de nederlandse douane zo traag als dikke poep is. Binnen 2 dagen zie je via tracking dat je pakketje op Schiphol bij de douane ligt. Vervolgens kun je nog 6 tot 30 dagen wachten totdat die duikelaars er wat mee gedaan hebben. :?
     
  13. danadik

    danadik Guest

    sneller dan douane

    reacties hier zijn in ieder geval lekker snel, bedankt daar voor zeer fijn forum zo. nog 2 nachten en de baja ist da
     
  14. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hehe ;) Dat gaan twee lange nachten (en dagen) worden. :lol: :rolling: ;)
     
  15. Martijner

    Martijner Guest

    @ philliams
    ik heb pas sinds kort een 29cc

    ook bij de 23cc was bij mij een groot verschil! misschien dat t alleen aan dat grotere pijpje ligt :S

    @ mikebike

    ben een arme student haha een uitlaat is het eerste wat er aan komt.. maar volgens het hpibajaforum.com moet ik nog even wachten om dat er half april tijdens de RCX beurs veel nieuwe uitlaten aan komen even wachten nog dus


    nieuwe jet pro is er al trouwens :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    filmpje:
    NFdr8LBC3no[/media] - HPI JETPRO Twin Bleed Side Mount Pipe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Arme student??haha,geen meelij,die studenten hebben het niet slecht!!(je kunt ook een Baja aanschaffen ;-) )..
    En bij dat filmpje,geeft die gast nu gas aan de linkerkant?(om zijn vingers niet te branden!),en 2 uitlaatopeningen?,waar slaat dat nu op?.Wel een leuke scoop,had hem nog niet eerder gezien,wel weer een uitlaat die langszei loopt..
     
  17. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    @mike, de twee openingen zijn ervoor om jou de keuze te geven of je meer top-end of meer low-end , dmv. een van de openingen af te dichten , hou je het eerste gat afgeplugd heb je meer top-end , plug je de demper af heb je meer low-end , zo kun je de uitlaat afstemmen op het circuit ;)
     
  18. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Oke,ik verwachte al niet dat het alleen voor het geluid diende..kon het geluid erbij niet goed horen,zat zekers wel verschil in hoogte van toeren,toen die de dop eraf trok..maar het blijft wel een lelijk ding in mijn ogen(en weer een crime om de kap te demonteren,net als de Mielke/Dominator/Gbe)
     
  19. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    Ik heb het ook niet op een zij-uitlaat , ik vind een achter-uitlaat ook mooier , maar ze kunnen waarschijnlijk niet anders of de ontwerpers/bouwers vinden een zij-uitlaat wel mooi ;)
     
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    *is gelukkig met zijn JetPro v3 (en Dominator Original)* :yes:
     

Deel Deze Pagina