Het Schumacher Mission 1,2 en 3 forum

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Viper-RC, 14 jun 2005.

  1. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je moet even kijken welke blokjes je hebt idd. Er zijn twee mogelijkheden. Het zijn de paars aluminium variant of de plastic variant.

    Plastic alleen 1,5 en 3 graden mogelijk.
    Aluminium alleen 2,5 graden mogelijk.
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Iets wat ik de laatste tijd veel merk is dat Toe-in eigenlijk helemaal niet zo heel veel aan je afstelling verbeterd, vroeger vond ik het altijd veel, maar er zijn veel meer dingen die "veel" invloed kunnen uitoefenen. Vergeet niet dat je met vee; toe-in achter, langzaam bocht uit komt... en dat kan best vervelend zijn. De auto voelt wel stabiel, maar gaat zo langzaam door en uit de bocht...
    Toe -in achter vergroten is een snelle verbetering, maar absoluut niet altijd de beste..

    Succes met proberen!

    Groet Robert
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Welke dingen zijn dan zoal die meer aan je afstelling verbeteren? om grip aan de achterkant te creëren?
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dit geeft o.a. ook veel invloeid.
    Demping is één van de belangrijkste dingen van je auto.
    elementen als camber, toe-in, Caster die geven een veel kleinere uitwerking in verhouding.
    Natuurlijk is alles belangrijk dat het goed zit.

    Groet Robert
     
  5. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    Geef mij je email adres even, dan mail ik je mijn nk setup even.
     
  6. patrick-mi2

    patrick-mi2

    Lid geworden:
    13 mrt 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Jisp
    Hoi,

    Ik heb even gewacht voor meerdere antwoorden.
    Bedankt voor de raadgevingen, ik ga deze de komende week uitproberen.
    Steeds maar 1 modificatie aanbrengen en kijken wat het resultaat wordt.
    Zaterdag heb ik weer een stock wedstrijd, dus dan hoop ik dat ik resultaat heb.
    Zoals jullie misschien al gezien hebben heb ik geen anti-roll bars, is dat misschien een optie?
    Het is overigens zo dat de ene rijdag beter gaat als de andere.
    Zo heb ik altijd achter 3 graden toe gehad, dat ging goed, en dus maar voor 1,5 graden gekozen dat ging ook goed, en in ene zonder de auto te hebben veranderd is er dat vervelende weg breken achter weer aanwezig.
    Kijk experimenteren is leuk als je een goede basis heb, maar dat wisselt zo sterk qua eigenschappen van de auto.
    Ik heb ook maar een manual van de hudy setup theorie gedownload, en ook daar een aantal punten uit gehaald.

    Hebben jullie de diff voor en achter even strak staan?

    Patrick.
     
  7. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik rij voor zelf geen diff. Heb over het algemeen een oneway in de voorkant zitten.
     
  8. patrick-mi2

    patrick-mi2

    Lid geworden:
    13 mrt 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Jisp
    Is dat niet meer voor modified klasse.
    Ik dacht wel aan deze optie, heb dat in het verleden ook wel gedaan.
    Immers is dan bij remmen het voorwiel niet aangedreven.
    En dat houd de achterzijde recht.
    Maar het heeft dacht ik ook nadelen, minder stuur bij remmen onder andere.

    patrick.
     
  9. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hier gaat toch even iets fout in je gedachten Patrick.

    Een One-Way is juist voor de stock erg snel, en wordt vaak op "snelle" banen gebruikt.
    een Spool is echt voor Modified, dan kunnen ze tenminste remmen. In de stock wordt het ook gebruikt, maar in de stock wisseld het nog al.

    Als je met een One-way remt is de kans erg groot dat je achterkant juist je auto voorbij komt... hij zal abosluut niet makkelijk recht te houden zijn. Met "gas los" zal hij wel stabiel zijn..

    Groet Robert
     
  10. koney

    koney Guest

    pas op! sommige goedkopere zenders hebben een kleine, automatische rem (nauwelijks merkbaar) die er voor zorgt dat de auto (met vrijloop) bij gas los ook uitbreekt. dit probleem heb ik een hele tijd gehad en ik kon de oorzaak maar niet achterhalen. ik heb eens een spektrum zender van iemand mogen lenen en het probleem was helemaal weg en ik kan nu ook normaal met een vrijloop rijden. het zijn meestal de zenders die bij RTR-kits zitten met hooguit 3 analoge afstellingen.

    met welke zender/ontvanger rij je nu?
     
  11. patrick-mi2

    patrick-mi2

    Lid geworden:
    13 mrt 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Jisp
    Okee, bedankt voor de info
     
  12. patrick-mi2

    patrick-mi2

    Lid geworden:
    13 mrt 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Jisp
    Hoi,

    Ik heb een spectrum 2.0, en een LRP sphere competition 2007.
    Waarbij de rem laag staat.

    Patrick
     
  13. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat kun je volgens mij oplossen door m gewoon iets naar voren te trimmen, tot je auto net niet wegrijdt dus.
     
  14. koney

    koney Guest

    ja inderdaad, maar niet alle zender kunnen dat. sommige zenders hoef je alleen maar af te stemmen op de regelaar, en dan is hij ingesteld en heb je dus geen gas-trim nodig.

    een spektrum zender daar is niks mis mee...
     
  15. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Goedkope zenders hebben dat helemaal niet en dure zenders hebben dat ook niet. Je regelaar en motor bepalen dit, de zender regelt alleen maar de regelaar. Als je de regelaar niet goed afstemt op je zender dan kan je dit soort dingen verwachten.

    Alle zenders kunnen trimmen. Elke zender heeft een trim functie op elk kanaal waardoor je het middelpunt dus kan verplaatsen. Je stemt de regelaar altijd af op de zender waardoor je dus goed kan zetten. Dat heeft dus ook niets met je zender te maken. Door te trimmen probeer je alleen maar een regelaar eigenschap weg te halen.
     
  16. koney

    koney Guest

    als jij dat denk mag je dat denken...
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je zender remt niet, bij gas los! Je regelaar zorgt dat de motor remt en daarmee je auto.

    Met je regelaar afstellen geeft de zender alleen maar aan waar zijn neutraal, vol gas en vol rem zit. Dat is bij elke zender het zelfde, goedkoop of duur. Als je zender dus in neutraal staat bepaald de zender niet dat de auto remt, in neutraal bepaald de regelaar dat je auto remt. Als je dus je zender niet goed hebt afgesteld op je regelaar zal je neutraal niet goed staan want die kan nog wel is verschillen en moet je bij trimmen om hem in het midden te krijgen. Of je moet je regelaar instellen als je geen rem wil in neutraal stand (Bij veel regelaars is de automatische rem in te stellen als je dus gas los hebt.

    Hoe doen ze dat bij Brandstof auto's dan? Die remt ook zeker als je gas los laat bij die goedkope zenders?

    Maar als jij denkt dat goedkope zenders een automatische rem hebben moet je zeker een dure zender gaan kopen. (moet je straks niet raar kijken als je dit straks ook met je dure zender hebt. Heb je voor niks die fijne goedkope zender weg gedaan ;) )
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2008
  18. koney

    koney Guest

    de zender remt niet nee. hij geeft alleen het signaal inderdaad naar de ontvanger en die naar de regelaar. elke keer weer als ik tegen iemand zei, ''ik kan niet met een vrijloop rijden, omdat mijn auto dan elke uitbreekt'' krijg ik meteen als reactie, ''dan staat je regelaar niet goed ingesteld''. geloof mij maar, deze heb ik nou wel 100x opnieuw ingesteld zonder enige verandering (corally MSS-4). ik heb andere regelaars geprobeerd, accu's, motoren, servo's, zelfs een hele andere auto met mijn zender (mocht mijn eigen auto zoveel rolweerstand hebben dat het lijkt alsof die remt), niks veranderde met die zenderset. veel hebben naar het probleem gezocht, maar uiteindelijk, ''tja, dan zou ik het ook niet weten''. 1x een andere zenderset geprobeerd het probleem was helemaal weg. als het dan niet aan de zender ligt, mag jij mij vertellen waar dan wel aan. met de gas-trim heb ik heel veel geprobeerd. zelfs als hij in neutrale-trigger-stand stond, en de gast-rim staat zo dat hij de auto bleef rollen, brak hij nog uit. alleen als de gas-trim overdreven hoog stond (dus bijna continu vol gas bij neutraal) dan brak hij niet uit bij gas los, maar dat is natuurlijk geen rijden... de set-up van auto was een kopie van iemand anders om er zeker van te zijn dat het daar niet aan kon liggen. ik heb nu een dx3r en ik heb al eens voor de gein de vorige zender en ontvanger een keer geinstalleerd, om te kijken hoeveel dat nou scheelde in rondetijden, en meteen brak hij weer uit en was het onmogelijk om constante rondetijden neer te zetten.

    waar ligt het dan wel aan dat de auto steeds uitbrak bij gas los? en om weer terug te komen bij het topic;
    Partick, als je kunt, probeer dan de setup zo veel mogelijk standaard te houden om mee te beginnen. dit is een hele stabiele, en neutrale setup en een goede basis voor veel circuits.
     
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Als je auto naar voren rolt, remt de zender niet of wat dan ook. Hij geeft gas om de motor te laten draaien. Als ie dan nog uitbreekt is er heel iets anders aan de hand dan dat de zender zorgt dat je auto uitbreekt door een automatische rem. Want als je zender gas geeft om de motor te laten draaien zo dat je kan rollen is het gewoon onmogelijk dat hij daarbij ook nog is remt. 1 ding te gelijk kan je zender maar niet twee dingen te gelijk lukt hem echt niet.

    Wat voor zender was het dan met de problemen?
     
  20. koney

    koney Guest

    is zo'n zelfde als die bij de RTR van de Xray m18 komt. hij zit ook bij RTR HPI kits en andere RTR kits (simpele Futaba zender dacht ik). ik heb de zender nog steeds voor de m18, maar er staat nergens het originele merk. deze werkt op de regelaar die er bij zit prima, maar in de 1:10 werkte hij niet goed bij mij. met de gas-trim, het is wat lastig uit te leggen hoe dat precies zat, maar wat ik ook deed met de gas-trim hij, bleef iets remmen. op de regelaar stonden alle remmen uit (neutrale, sterkte van rem en hoeveel % rem). waarschijnlijk is dan toch de combinatie van regelaar/zender niet de goede geweest. dat het op één of andere manier niet goed samenwerkt, want met de regelaar in de M18 (met vrijloop) doet hij het goed en heb ik ook verschillende dingen geprobeerd. in ieder geval bedankt voor je meedenken...
     

Deel Deze Pagina