probleem met esky belt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jellejanssen, 29 jun 2008.

  1. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Nijmegen
    :confused::confused::confused::confused:
    Ik denk dat ik maar geen Belt CP neem als opvolger van de HBKing2............
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2008
  2. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    LOL.....neem je gewoon een Trex...of een leuke KDS450, of een GLS40....of een ;)
     
  3. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Nijmegen
    Nou je het zegt, ik ben toch nog steeds blij met mijn HBKing2, vanavond weer 2 vluchtjes mee geoefend, het gaat steeds beter, gisteren mijn eerste echte rondje gevlogen, met trillende benen, maar alles nog heel ;)
    Ik vloog al wel heen en weer, maar echt een rondje draaien durfde ik nog niet, het is nu wel gelukt, maar een fijn gevoel heb ik er nog niet bij, dus dit moet ik nog veel vaker oefenen.
    Als volgende heli wil ik er toch een hebben die wat meer wind kan verdragen, ik denk zelf aan een Trex-500 achtig type met een rotordiameter van ongeveer 1m.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2008
  4. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Nou ik denk dat de Belt-cp nog wel eens normaal de lucht in gaat..
    Zoals altijd zijn de meeste problemen die ik er mee had zelf gecreeerde problemen..
    En daar leer je weer van..
    Koop een setje goedkope bladen en je leert dat het allemaal niet zo eenvoudig is als het lijkt..
    De Beslissing hier is gemaakt..
    De belt-cp gaat ook mee naar de camping dus dan heb ik alle tijd om rustig de zaak nog eens te herzien onder het genot van een glas franse wijn..

    En ehh, Last van de wind hebben zelfs grote chinoek heli's nog wel eens..
    Het is maar de vraag hoeveel wind en hoe goed is de piloot..
    Een grotere heli vraag ook meer ruimte en daar waait het normaal ook weer meer..

    Benno
     
  5. picassoced

    picassoced

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Houthulst BE
    Hallo,

    Ik heb een probleem met het afregelen van de tail.

    Als ik de trottle openzet begint de heli (naar rechts) rond te tollen.
    Zelfs al zet ik de rudderstick en trimmer helemaal naar rechts ik kan het tollen niet tegenhouden.
    Hoe meer ik de trottle openzet hoe meer de heli ronddraait.

    Ik heb reeds (zoals beschreven op dit forum) de servo naar voor verplaatst zonder resultaat. Als ik de servo zoveel mogelijk naar voor verplaats, blijft de staart enigzins stabiel maar kan ik ook niet meer bijsturen. Omdat de staart rotor reeds op maximum staat.

    Heeft er iemand een idee waaraan het probleem kan liggen?
     
  6. eddieb

    eddieb

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    177
    Locatie:
    achterhoek
    kan je giro zijn of je kanaal
    als ja achter je heli staat en je stuurt je knuppel naar links dan moet je tail pitch naar rechts gaan
    als dat goed is dan kijk welke kant je servo op draait als je naar rechts stuurt
    als je de heli zelf naar rechts draait moet de giro de servo de andere kant opsturen
    zo niet dan op de giro reversen normaal moet de giro op revers staan
     
  7. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Wat is de voor geschiedenis??
    Ik had nl de staart hier uit elkaar gehad en toen de bladen met houders verkeerd om terug geplaatst..
    De bladen toen gewoon omgekeerd, wat blijkt.. De houders hebben wel degelijk een voor en achter kant..
    Voor je controlle...
    De bladen draaien mee met de rotor waarbij het blad welke het dichts bij de heli body is naar boven draaid en de schroeven waarmee de bladen vast zitten van buiten richting de staart geschroefd zijn. Dan de belt spanning controleren (zo strak dat de belt niet over de tanden heen springs als je de staart rotor vast houd terwijl je de hoofd rotor draaid)

    Als dit niet helpt maar dan eens een filmpje voor de duidelijkheid..
    De gyro instellingen zo als Eddie ze stelt zijn duidelijk.
    Ik test altijd dat de staart schuif tegengesteld moet reageren

    Benno
     
  8. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Zo maar vanmiddag nog even tijd om de Belt-cp nog even op tafel te zetten voor een inspectie..
    Een aantal instellingen en het pitch verloop eens nagekeken en afgesteld..
    Staart nog eens onder de loep genomen en voorzien van wat betere onderdelen die eraf kwamen om zaken uit tesluiten..
    Nu heeft de belt-cp alleen nog de King Gyro.. De 2e HH staat in back order..
    Het is hier tussen de buien door beslist niet windstil maar ik kan eindelijk redelijk hoveren..
    Dat stabiel zijn zie ik nog niet maar de werking is beduidend beter.
    Heb nog steeds het gevoel een beginner te zijn met deze heli maar gezien de betere ballinks en grotere bladen verwacht ik uiteindelijk toch weer een waardige opvolger (grote broer) van de King..

    Benno
     
  9. picassoced

    picassoced

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Houthulst BE
    Het probleem zal bij de belt-spanning liggen. De staartrotor en servo zijn nog origineel.
    Maar als ik de staartrotor vast houd dan draait de belt door.
    Hoe kan je de belt-spanning aanpassen? :confused:
     
  10. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Door de staart uit de body te schuiven...
    Draai de 4 schroeven uit de body rond de staart verbinding een paar slagen los.
    Draai de 2 schroeven van de skid stangen bij de staart vin kompleet los.
    trek de staart buis uit de body en draai de 4 schroeven weer vast..
    Monteer de skid stangen weer.. Let op dat je de staart vin verschuift indien nodig..

    Benno
     
  11. picassoced

    picassoced

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Houthulst BE
    Bedankt voor de hulp. Nu is de staart terug stabiel!!

    Hiermee is het eerste probleem van de baan. Nu alleen nog de lift proberen in orde te krijgen. Momenteel blijft de heli bij full trottle aan de grond. Er is wel een schroefje weg van waar de flybar vastzit aan de rotorkop. Misschien dat dit het probleem veroorzaakt. Hopelijk heb ik morgen mijn "screwset" binnen en kan ik de flybar terug goed vastzetten.
     
  12. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Kon je wel goed hoveren..
    Wat is je minimale en maximale pitch..
    Heb je op midstick wel ong 0 graden pitch??
    mag iets positief zijn..
    En ja flybar stuurt ook de bladhoek en dus pitch...


    Benno
     
  13. picassoced

    picassoced

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Houthulst BE
    Ondertussen heb ik het juiste schroefje in de flybar geplaatst en nu lukt het hooveren terug :p
     
  14. picassoced

    picassoced

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Houthulst BE
    Gyro probleem?

    Hallo,

    Ik heb vermoedelijk een probleem met m'n gyro op Belt CP.
    De Gyro reageert normaal bij het opstarten en het rode lampje blijft branden na initialisatie.
    Als ik de heli links/rechts draai dan reageert de tailservo. Dus alles ok zou je denken.

    MAAR, als ik het stelschroefje op de gyro op minimaal of maximaal zet dan reageert de heli op dezelfde manier. De staart blijft stabiel. Maar als ik het gas openzet verschuift de heli, als ik nog meer openzet verschuift hij terug wat.
    Als de heli van de grond gaat draait hij meestal naar rechts en kan ik niet voldoende tegensturen om hem terug recht te krijgen.
    Ik heb al (zie vorige posts) de belt strakker gezet en ook al de servo verplaatst maar het lukt me niet om hem in orde te krijgen.

    Kan het probleem bij de gyro liggen in dit geval?

    groeten
     
  15. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    werking van de gyro is eenvoudig te testen...
    Zet alles normaal aan..
    Druk tegen de staart aan.
    Kijk waar de schuif op de staart as geen gaat.
    Die moet tegegesteld gaan..
    Dus druk je de staart naar links moet de schuif naar rechts en viseversa..
    Meer doet de gyro gewoon niet.

    Benno

    ps kijk ook eens hoe de staart draaid..
    draai de rotor de goede kant op
    de staart rotor moet aan de body zijde omhoog gaan..
     
  16. picassoced

    picassoced

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Houthulst BE
    De staartrotor draait in de juiste richting.

    De servo reageert als ik de staart links of rechts duw. Maar ik denk dat hij slechts heel weinig reageert. Ik kan niet duidelijk zien als de staart naar links of rechts beweegt.
    Wel raar dat als ik aan het stelschroefje (op de gyro) draai dat er geen verschil is.
     
  17. frans989

    frans989 Guest

    hallo ik heb ook een belt cp gekocht en het bevalt mij zeer goed dit is mijn eerste 6 kanaals helicopte en blijft vrij stabiel bij het hoveren maar kan het zijn als er een klein stukje van een van de tail blades af is dat hij meer naar recht gaat en nog een vraag ik deed laats de heli perongelijk in 3d mode toen die stil stond dit veroorzaakte een een harde schok waardoor de main gair wat is beschadigt er is een stukje zonder tandjes kan dit ervoor zorgen als ik de motor zachtjes laat draaien er niet een soepel geluid is maar telkens een soort van piep komt ik denk zelf van wel omdat het ongeveer telkens is als die bij het gedeelte is zonder tandjes.
    voornu alvast bedankt.
     
  18. frans989

    frans989 Guest

    Hallo
    ik heb nog een vraag weet iemand een webshop in nederland waar ze alle onderdelen voor de belt cp carbon edition verkopen dus de upgegrade onderdelen.
    mvg
    Frans
     
  19. heli-jean24

    heli-jean24 Guest

    ik kan je heel snel en kort antwoord geven.
    op vraag 1 vervang alle kapotte onderdelen het is dan geen goed samen werkend geheel wat nog meer schade kan veroorzaken.

    op vraag 2 romafiramodelbouw.nl heeft alle onderdelen voor je belt cp ;)
     
  20. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik kan heli-jean alleen maar gelijk geven.
    Kapotte tail bladen geven op z'n minst trillingen en die kunnen de heli kompleet in onbalans brengen.
    Verder Zijn kapotte tandwielen helemaal uit den boze omdat die de motor en esc kunnen beschadigen.. Die piep kan nl ook wel een overbelaste Esc betekenen...
    Dus restaureren en anders vervangen...

    Verder heb ik goede ervaringen met rc-shoptwente
    Zeker kwa snelheid en service..
    Benno
     

Deel Deze Pagina