1:10 model caravan

• Topicstarter Topicstarter Roy_Cabrio
  • Startdatum Startdatum
R

Roy_Cabrio

Guest
Hoi hoi,

Ik ben aan het denken om een caravannetje achter m'n RC wagen te hangen...aangezien de wagen 1:10 is lijkt me het leuk als de caravan dat toch ook is.

Ik heb al wat gezocht maar vind alleen maar zelfbouw, is dit de enige manier om aan die dingen te komen? Voor races etc is het wel prettig als je zelf de ophanging kan bepalen maar aangezien dat met mijn wagen (deze wat ik nu heb in ieder geval) sowieso niet de bedoeling is, ben ik gewoon op zoek naar zo'n ding die eigenlijk niet meer doet dan rollen :p

Enig idee waar ik zou kunnen kijken?

Gegroet,

Roy

Ik heb hier ook al een tijd naar gezocht. Ik wil het wel graag zelf maken met beschik niet over de juist middelen (apparaten en kunstoffen). Dat is wel jammer, want het lijkt mij wel cool om even een caravan achter mijn RS4 te hangen :). Ik ben benieuwd of mensen misschien goed tutorials weten, met foto's het liefst?

http://www.foxtoys.cz/nrb04/1-18 Caravan Motor City Classic.jpg
pic06p.jpg

pic01p.jpg

Edit Jaap: eerste tags verwijderd, wegens te groot

Kijk eens bij Bart Smit bij de Barbie afdeling.... Die heeft waarschijnlijk behalve een roze caravan ook wel een camper en een kampeer tafeltje war ze gezellig met Ken kan thee drinken....

ja en die spuit je dan strak over en klaar wegen ook geen fluit

hmmzzz, zal inderdaad eens binnenkort zo'n speelgoedshop binnen lopen en kijken of ik iets vind wat er redelijk uit ziet en waarvan de maten enigzins kloppen....

ben benieuwd....

Roy

die barbie dingen hebben wielen van hard kunststof, dus het is verstandig om daar wat anders op te verzinnen. miss een leuk id voor een gekke body, zo'n barbie auto? :lol:

Oke, leuk topic alleen weinig info al zeg ik het zelf. Helaas, want ook mij lijkt het leuk. Ik ben nu begonnen ook met een (goede!) tutorial. Alleen loop zelf al tegen een hoop dingen aan. Die tutorial die eerder in dit forum werd gegeven geeft niet echt veel info.

Mijn vragen:

- Hoe beste koppeling maken tussen auto en aanhanger (voor savage of rs4, ik denk dat ik hem voor mijn savage ga maken)
- Hoe caravan zelf maken, onderstel moet wel lukken, maar het plastic caravan is moeilijk? In vorige tutorial hebben ze ineens (?) een mooie caravan maar waar ze dat van hebben gemaakt?

Hopelijk kunnen jullie nog meer info geven! :) Bedant.

hallo ik heb zelf ook een caravan gemaakt.
helemaal schaal op 10.
omdat we zelf caravan hebben heb ik daar mooi de maten van genomen en hem zoveel mogelijk na proberen te maken.
vind hem zelf erg goed gelukt meot alleen de verlichting nog afwerken.
verder nog een goede trek haak zien te maken want had er wel 1 van mecano maar dat blijkt toch niet stevig genoeg te zijn.heeft iemand mischien iedeen.
hier een foto.
SP_A0362.jpg

SP_A0364.jpg

miss kun je de body maken van dun triplex en buigtriples 4mm?

Back