Er is over dit model al het een en ander geschreven in andere draadjes . Er zijn al een aantal test modellen gebouwd en proef gevlogen , maar er was nog geen plak verslag van het model . De uitvoering die ik bouw heeft een paar kleine aanpassingen ten op zichtte van de vorige, triple versterking in het voorste gedeelte van de romp. Er zit nog een Servo in ( waren er twee ) . servo montage is iets veranderd Steun voor de vleugel boeven op de pylon heb ik een andere vorm gegeven , gewoon omdat ik dat mooier vond . rest is min of meer het zelfde met het voorgaande model.
Bouwverslagen blijven altijd leuk hoor ook al is een toestel al meerdere keren langs geweest. Succes met de bouw.
De electro uitvoering heeft maar een servo .Rudder plus DT , motor uit gaat met de regelaar . Brandstof uit voering heeft er twee, motor uit en trimbaar hoogte roer. Servo twee rudder plus DT . Deze versie heeft ook een triplex versterking voorin gekregen. plus een paar klein cosmetische aanpassingen .
ben weer wat verder met plakken . De vleugel bouw ik onderste boven , dan kan ik de achterlijst vlak op de bouwplank leggen samen met het laatste deel van de rib . klein latje er onder om de boel te steunen en dan gaan eerst de onderliggers er in .
Ik loop een klein beetje achter met de foto's en het verslag. Maar de Wunda heeft gevlogen. Afgelopen zaterdag was het mooi weer accu er in zwaartepunt leek goed te liggen en hop handstart boven het hoge gras. Trimmen met triplex plaatje onder de achterlijst van het stabilo resulteerde in een mooie glijvlucht. ( 1 mm was voldoende) Bij de eerste vlucht was duidelijk dat er nog iets lood in de neus moest , bij de tweede vlucht met het zwaarte punt op de achterlijst van de vleugel werd er een mooie golvende vlucht ingezet. De wind is hier altijd een beetje turbulent door de bomen en langer dan een paar seconden niet sturen is nu door de mais ook niet mogelijk ( voor je het weet lig je er midden in ). Dus laten gaan en kijken op hij zelf een bel pakt durf ik nog niet aan . Motortje aan en met 15 % vermogen geleidelijke klim ingezet . Beetje hoogte winnen en op veilige hoogte naar 30 % ( beperking ingesteld op de zender). Bij 30 % vermogen gaat het model onder 45 graden omhoog. Regelaar lijkt wel aan de krappe kant te zijn met zijn 10 amp ,15 was denk ik een betere keuze geweest maar voor nu doe ik he er even mee. Maar voor nu ben ik tevreden met het resultaat.