12 volts 3 mm leds

Ben op zoek naar 12 volts leds van 3 mm met ingebouwde voorschakelweerstand.
De kleur moet wit zijn en een straling hebben van 60 graden.
Heb bij Conrad gekeken en die heeft alleen maar rood, geel en groen in 12 volt.

Er mogen geen draden aan zitten of weerstand, dit i.v.m. solderen aan messing draad.

weet iemand waar ik deze kan kopen?

wil ze gebruiken als verlichting in mijn masten van mijn boten.

Alvast bedankt voor de reacties.

Eric

Eric, als je het minpootje van de led aan de mast soldeert en aan het pluspootje een draadje welke je door de mast voert kun je de weerstand onder het dek plaatsen.
ik schuur trouwens de leds helemaal mat zodat ze mooi rondom licht geven.
ik neem aan dat de leds in een behuizing komen?
groetjes piet

ik kan bij geen een van de bekende leveranciers leds vinden van 3mm op 12V met een interne weerstand.. denk dat deze zeer zeldzaam zijn. 5mm leds vind ik wel.

@ Hans,
Heb mailtje gestuurd naar Conrad.....

@ Piet
Weet ik maar ik wil alle plussen van de led op een draad zetten en alle minnen op een andere draad.
Accu die erin komt is 12 volt lood. Vandaar dat ik 12 volt een mooie oplossing vind.

@ Marc,
Als je op de site kijkt zie je 12 volt witte led (rechterkolom)
Maar niet de maat van 3 mm staat daarbij.
Wel met draad eraan en weerstand erin gesoldeerd.

Eric

Die kleine Leds zijn er niet met een ingebouwde weerstand. Je zal er altijd zelf een stroom begrenzing moeten toepassen. De meest simpele is een weerstand. Omdat de stroom zo gering is zal je geen grote weerstand nodig hebben, een hele kleine smd weerstand kan je zo in de draad solderen.
Je wilt liever geen draden, ook dat wordt lastig. Dan kom je op smd ledjes uit. Die zijn er in vele soorten en maten dus keuze zat. Die zijn zo klein dat je de benodigde weerstand er zo tegenaan kan solderen, samen is dat ongeveer twee millimeter groot. Zo is er dus veel mogelijk maar het is wel "priegelen".

Rick, in de versie welke op die web side staat zit de weerstand al aan de led gesoldeerd.
maar als je meerdere led's in je mast plaatst kun je onderdeks een weerstand plaatsen voor alle led's, zeg maar 4 witte led's met één weerstand, moet je gewoon even berekenen wat de waarde hiervan is.
led calculators vind je wel op internet.
misschien is het gemakkelijker als je een tekening of foto plaatst zodat we beter kunnen meedenken.
groetjes piet

Back