Ik heb sinds kort een heel raar probleem met m'n 120SR. Hij wil achteruit. Hij heeft altijd wel wat last gehad van TBE maar ik moet nu zeer veel corrigeren (vooruit) om te voorkomen dat hij achteruit vliegt. En met veel bedoel ik zo'n 15% elevator. Geen crashes gehad, geen modificaties gepleegd. Ik kan niets vreemds ontdekken. Heeft iemand een idee waar het probleem in zit?
Nee, accu zit als normaal. Ik vermoed dat ik de pushrod van de elevator moet afstellen om de swashplate te levellen na meerdere threads op diverse fora te hebben gelezen.
Hmm, heb de pushrods op de geadviseerde lengte afgesteld (37mm) maar dat heeft maar een klein beetje geholpen. Hij wil nog steeds naar achteren en drift regelmatig naar rechts. Heeft ook veel last van TBE (circel beweging). Ik moet zoveel corrigeren dat normaal vliegen bijna niet te doen is. Ook met hoveren zit ik continu te corrigeren terwijl dat bij de 120SR niet zou moeten hoeven. Als iemand tips heeft, graag.
Hmmz ongeveer hetzelfde waar ik ook last van heb.. Ook nog zoekende om dit op te lossen! Jij al verder gekomen?
Hmm hier nog 1 met hetzelfde probleem,1 gek ding heb het alleen met mijn dx6i met de rtf zender had ik er geen last van.
Ik juist met de rtf heb er geen andere voor.. Heb het al wel iets beter gekregen, door de pushrods wat bij te stellen. hierdoor krijg ik m nu in ieder enigszins van de grond, maar eenmaal van de grond draait en zwalkt hij naar links, of was het rechts? Weet niet meer zeker vanavond maar ff checken..
Ik heb sinds een paar dagen de Blade 120 SR RTF in mijn bezit, ook bij mij is het dat als ik binnen probeer op te stijgen hij gelijk naar links weg drift, dit is zo erg dat ik binnen dus niet durf te hooveren. Ik heb de orginele zender die bij het RTF pakket geleverd wordt, en ook met de knopjes om hem fijn te trimmen krijg ik het efect van het weg driften er niet uit. Hierdoor kan ik niet rustig opstijgen met mijn Blade 120 Is dit er uit te halen, of moet ik hier mee leren leven Jan
Ik heb de 120SR al een jaartje ongeveer ,weet dat je hem echt moet tegensturen naar rechts bij het opstijgen.Als je niet genoeg tegen stuurt kan hij zelfs omslaan naar links.Dit komt eigenlijk omdat deze helikopter nogal licht is voor zijn krachtige hoofdrotor.Proberen om hem rustig op toeren te laten komen en voelen wat hij doet en dan snel van de grond om het grond effect kwijt te raken.Zelfs bij mij valt hij nog wel eens om. Gr Raymond
Toen ik de 120sr had, had ik precies hetzelfde.. alleen tegen sturen was de oplossing... zoals al gemeld hierboven... nogmaals Groet, 2e Ray(mond)
Heb zelf ook een 120 met het batterrytje in de canopy (klitteband) maar heb deze problemen nog nooit gezien. (misschien iets naar rechts met opstijgen maar verder niet). Heb je hem op de advanced swash links of de standaard? gr, DD
Ik had hetzelfde probleem. Alles hardwarematig in orde. Heb toen in mijn Dx7s het model weggegooid en opnieuw aangemaakt. Nieuwe bind en probleem was weg. Groet, Harry
Ik zelf bijna geen problemen met de 120sr. Wel wilt hij af en toe wat afdrijven dat corrigeer ik met de trim. Je kunt hem ook levellen doormiddelen van een swashleveller en de pushrods te verdraaien. Bij het opstijgen doe ik direct vol gas dat de kans op omvallen zo veel mogelijk uitsloten is. Veel plezier er mee allemaal!!
Ik heb m eindelijk weer terug van reparatie (mocht 3,5 weken duren ;( ) De gehele mainboard en servo's waren overleden... Maar nu is het weer een beetje treurig.. Binnen durf ik nu nog ff niet (overnieuw afstellen) Ben benieuwd of ik hem nu beter krijg...
Mijn ervaring met de 120SR is dat je meteen na het loskomen even rechts aileron moet bijsturen. Trek hem snel naar een hoogte van minimaal twee maal de rotordiameter en hij hangt. Een FP wil altijd wat afdrijven, immers de rotor creƫert een bal lucht waar de heli bovenop zit. Ga zelf maar eens op een bal staan, dan begrijp je dat er constant licht bijgestuurd moet worden. Het blijven drijfsijsjes die FP's. Bij mijn Trex 100x RTF is in de zender al een voorziening ingebouwd die tijdelijk bij het loskomen naar rechts corrigeert. Ik heb dit niet in de DX8 ingeprogrammeerd voor de 120SR omdat de 120SR zo weinig en zo kort correctie nodig heeft dat ik dat onzinnig vond.