17 maart 2013 : Introductie & rookiedag Truggy Masters – MVW (Purmerend)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 22 feb 2013.

1. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    In Nederland gaat het alleen maar over bijtellingspercentages (de waarde van de auto wordt als loon gezien en daar betaal je belasting over, weet niet hoe dat in Belgie werkt). Hoe minder CO2 uitstoot een auto heeft hoe minder bijtelling. Je hebt keuze tussen 14%, 20% en 25%. In de 14% vooral trage bakkies en hybride, in 20% is het nog goed te doen en als je een dikke portemonnee hebt gewoon een 25% bak.

Mijn volgende wordt denk ik een 14% of een 20% met zoveel mogelijk ruimte. Ik kijk naar de Skoda Octavia Combi (nieuwe model) of een Seat Leon FR ST (maar de ST moet nog uitgevonden worden :().

2. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    De ST kwam er zeker eh Mario! Mooie auto die nieuwe Leon!

Trouwens Stewie, ne Golf 7 DSG hebde ook in break eh :p

3. dustyrick

dustyrick Guest

Dacht dat ik dat Belgisch steeds beter kon verstaan en lezen, maar wat jullie nou met een break bedoelen?

4. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Een Break is volgens mij een station...

5. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Ja idd Mario ene break = station :)
    Sorry ;)

6. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Klopt als een bus Mario. Bij audi is het een avant, bij BMW een Touring :worship:.

Een bedrijfswagen kost in België overigens 2 keer niks. Mijn golf 6 (nu niet de meest goedkope :p) kost mij nog geen 80€ netto. Nette deal :cool:.

7. dustyrick

dustyrick Guest

Bedankt, dan snap ik het verhaal weer..

Wel mooi dat jullie allebei op dezelfde minuut posten. :p

8. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Mijn Seat kost mij € 250,00 per maand! Cataloguswaarde is ook belachelijk hoog in NL, € 27.000,00 denk dat jullie in België daar ook een stuk minder voor betalen.

Nu weet ik hoe jullie geld voor "kleine" autootjes overhouden hahaha.

9. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Mijn auto is eigendom en kost zo'n 120 euro per maand (wegenbelasting+verzekering). Neem toch een eigen auto in plaats van een auto v/d zaak. Is veel goedkoper, schrijft amper af en rijdt eigenlijk toch lekkerder.
    Nu 'betaald' je baas je met een auto waarmee je elke dag in de file staat om naar de baas te rijden.... Volgens mij heb je meer aan wat extra salaris, dan aan een 'nieuwe' auto welke helemaal niet van jou is...

10. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Toch denk ik dat als je de brandstofkosten meetelt je met een lease auto wel goedkoper uit bent. Geen onderhoudskosten en iedere 4 jaar een nieuwe auto...lijkt mij nog steeds wel aantrekkelijk. Maar als je het verschil met de kosten tussen Nederland en Belgie ziet weet je meteen dat in Nederland de auto nog steeds een melkkoe is.

11. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Ik krijg om de 3 a 3,5 jaar jaar een nieuwe auto met een cataloguswaarde van 32000-36000 euro (golf van mij kostte 32000 euro, doe daar in Nederland nog maar 5000€ bij) en betaal daar 80€ per maand voor, ik heb nergens omkijken naar. Ongeval, brandstof, panne, nieuwe banden? Who cares, het is all incl.

Ik heb per jaar 4000€ brandstofkosten alleen (gemiddeld verbruik 5.3l/100km diesel) en daar komen nog verschillende duizenden euro's bij aan wegenbelasting, verzekering, onderhoud ed. Om van de afschrijving nog maar te zwijgen (een dikke 20.000 euro op 3,5 jaar).

Moest ik mijn uiteindelijk leasebudget netto uitbetaald krijgen dan ging ik mss akkoord maar zo werkt het helaas niet.
    Om dat leasebedrag (1230€) netto aan mij te kunnen geven moet de baas dat bedrag x 2.5 doen. Dat gaat hem toch niet worden. Dat bedrag bruto bovenop mijn loon geven levert mij netto een 600€ op, daar rij ik geen auto voor. Zelfs geen auto van 20 jaar die ik gratis zou gekregen hebben.

In België kan geen enkel voordeel op tegen een bedrijfswagen.
    Ale dan, mijn netto onkostenvergoeding kan daar tegenop, want die is totaal niet belast :worship:. Echter kan dat maar tot 150€ zonder verantwoording te moeten geven.

Denk dat je toch eens moet herberekenen :). Ik heb hier gewerkt zonder en met bedrijfswagen en weet welke verreweg het goedkoopst is. Maar ik wil dan ook niet met heel oude auto's rijden.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2013
  12. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Ipv over auto's te zeuren zouden we beter hebben over zondag.

Ik heb zin om nog eens te rijden, zeker met nitro wagentje :).
    De truggy is af en klaar om te rijden. Eerste tankjes wat rustig voor de tandwieltjes maar dan kan het gas vol open :D. Heb er de motor van vorig seizoen opgezet, moet dus niet inrijden :cool:.

13. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Je krijgt niks... Je moet er voor werken...

14. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Tja, ik heb 2 motoren die nog moeten inlopen...maar ik twijfel of ik daar tijd voor heb. En misschien ook wat aan de koude kant. Dus dat gaan we een ander keertje maar doen denk ik.

15. dustyrick

dustyrick Guest

Als het te koud is, is het dan een idee om aluminium folie om je motorkop te doen. Of kan je hem dan niet normaal gebruiken?

16. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Ik wacht wel warmer weer af...voorlopig even met de Ninja rijden.

17. dustyrick

dustyrick Guest

Ow, als de motor al is ingereden is het niet zo groot probleem?

18. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Precies als je hem inloopt met koud weer loopt ie in warm weer minder goed. Het verschil zal marginaal zijn maar ik neem het zekere voor het onzekere.

19. dustyrick

dustyrick Guest

Ik kijk zondag dan wel wat te temperatuur is. Neem voor de zekerheid dan maar ook mijn oude Alpha mee..

Ik zie dat je je zoontje ook mee gaat laten doen? Leuk! :)

20. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Klopt, de ene (krijgt) verdient wel wat meer dan de andere natuurlijk. Het communisme ligt al tijden achter ons ;).

Ik rij de nieuwe motor zondag ook niet in, is mij veel te koud.
    Weet zelfs niet of ik ga rijden zondag, als het echt koud is ga ik lekker binnen in een hoekje de cursus volgen. Misschien dat ik mij nog nuttig kan maken door de andere te helpen.

Deel Deze Pagina