1e RC auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door mediodude, 10 apr 2010.

1. mediodude

mediodude Guest

Hallo ten eerste sorry als ik dit topic verkeerd heb verplaatst.
    Ik zit al een paar weken te kijken naar een leuke RC wagen die ik zelf zou kunnen bouwen. Dit zou mijn eerste RC wagen worden (behalve op wat bartsmit zooi na...) Zoals ik al eerder zei wil ik hem zelf bouwen met mijn vader als een soort project dus hier komt mijn eerste vraag is dit heel erg moeilijk of moet ik gewoon de gebruikershandleiding opvolgen?
    en ik zag deze Touareg van Tamiya
    Tamiya 1/10 Volkswagen Race-Touareg - CC KIT (58324)

Dit kost 189 euro en is een zelf bouw pakket en voldoet op zich prima aan mijn eisen want ik wil een elektro auto die ik zelf kan bouwen ( ik heb gelezen dat bezine moeilijk is in het onderhouden) maar ik zag dus dat je er niet alles bij kreeg nu is mij een beetje onduidelijk wat ik erbij moet kopen en het belangrijkste hoeveel het ongeveer zou kosten. Ik heb eigenlijk een budget van 250 euro maar ik vrees dus dat dit niet genoeg is. Is er misschien dan nog een ander zelf bouwpakket dat rond de 200/250 euro ligt?

Vriendelijke groeten,

Mediodude

2. tegomi

tegomi

Lid geworden:
    3 sep 2009
    Waarom zou een benzinewagen moeilijk in onderhoud zijn?
    Ik rijd zelf alleen maar met brandstofwagens en bij electro hoef je geen onderhoud te plegen aan de motor, maar poetsen moet je net zo goed als bij een brandstof.

Onderhoud aan brandstofmotoren valt reuze mee hoor, als je nitro rijd dan hoef je eigenlijk er maar voor te zorgen dat hij voldoende gesmeerd word ( goede type nitro gebruiken) en goed afgesteld is. na het rijden beetje afterrun er in en verder weinig onderhoud.

Bij 23cc motoren ( 2 takt) of meer heb je bijna geen onderhoud dan alleen eens in de zoveel tijd de cillinder een keer open te maken, kijken naar de staat van alles en eventeel goed schoonmaken indien nodig. Verder weinig onderhoud. Oja welke zorgen dat je een goed luchtfilter gebruikt die goed in geolied is.

Wat ik uit de ad opmaak moet je nog de zender en onvanger, regelaar plus servo's aanschaffen, de accu's, lader en de verf plus bouwgereedschap aan kopen.

Laatst bewerkt: 10 apr 2010
  3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Tegenwoordig zijn er ook niet erg veel echte zelfbouw kits meer op de markt...

Ik vermoed dat je gewoon naar de rtr modellen moet kijken, hier zit vaak ook de meeste dingen al in (servo's, ontvanger, zender etc.)

Bij een nitro zul je wel bijna altijd de startbenodigdheden zelf aan moeten schaffen. Dus een gloeiplug, nitro, eventueel een starter.

De auto gaat voor onderhoud toch regelmatig uit elkaar, dus je leert snel genoeg hoe hij in elkaar steekt. Bij een nitro zul je je alleen even in de afstelling van de motor moeten verdiepen, zodat je hier wat aan kan rommelen als hij niet lekker loopt.

Succes!

4. mediodude

mediodude Guest

ik had wel gehoord dat bezine wel duurder is. maar zo te horen moet ik nog heel veel erbij kopen dus ik denk dat de touareg het hem niet wordt want dan kom ik boven de 250 uit denk ik zelf.
    Dus weten jullie nog een mooi bouwpakket waar alles in zit die onroad maar ook off road kan liefst geen buggy maar een beetje zoals de touareg dat ik wel door de bossen er mee kan crossen. en het liefst elektro want bezine was dacht ik toch duurder. en dat allemaal het liefst tussen de 200 en 250 euro

5. tegomi

tegomi

Lid geworden:
    3 sep 2009
    Bezine valt in principe best wel mee, de aanschaf is wat duurder, vooral als je nieuw aanschaft, alhoewel je voor 700 euro al een mooi rtr set hebt maar dan komt er nog wel het een en ander bij.

Voor 3 a 400 euro koop je een leuke 2e hands bigscale brandstof 1/6 wagen.

Wat electro betreft, ik heb daar weinig kaas van gegeten, meestal zijn de wagens al gebouwd en zo.

6. tegomi

tegomi

Lid geworden:
    3 sep 2009
    hij wil juist geen rtr maar zelf bouwen

7. Timo04

Timo04

Lid geworden:
    15 apr 2010
    Koop gewoon een leuke kit van tamiya; handleiding is goed en duidelijk. Eventuele hop-ups en tuningdelen worden ook goed aangegeven. Op marktplaats kun je voor een tientje of 4 wel een zender met servo en ontvanger kopen. Op MP worden ook regelmatig ongebouwde tamiya's aangeboden....Heb laatst een Wild Dagger gekocht bij Quartel voor 140, electronica op Mp voor 35 (moest alleen een speciale esc hebben dat viel wel tegen) maar voor een 1 motorig model heb je die al voor 20 incl. verzenden op Ebay. Succes met het zoeken; dit is ook wel een goedkoop adres www. heartle.de

8. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Mannen, kijk even naar het budget van TS.
    "Gewoon" een Tamiya kopen is niet voor iedereen weggelegd.
    Ik zie hier al bedragen langskomen van 700 euro... En 400 voor een 2e hands.
    Ik heb vroeger nooit zo erg goed opgelet met rekenen, maar volgens mij gaat dat boven de begroting uit.
    En niet iedereen heeft een vriendelijke pa, ma, oom of opa die "even" financieel bijspringt.

9. RRobert

RRobert

Lid geworden:
    24 jul 2009
  10. michealio

michealio

Lid geworden:
    27 dec 2009
    TOYZON

dit is een winkel die verkoopt bouwpaketten met soms 50% korting

11. PIR3lly

PIR3lly

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Is de topic starter er eigenlijk al uit?
    Zelfbouw is lastig te krijgen, maar zou toch niet zo'n must moeten zijn.
    Als je een rtr koopt, deze helemaal uit elkaar haalt en weer in elkaar zet, heb je hetzelfde effect.

Is een traxxas slash niet wat voor je. Klinkt een beetje naar iets wat je zoekt. Qua prijs zul je ook aardig in de richting komen en het leuke is dat er een hoop wedstrijden mee gereden worden. Dus als je de smaak te pakken hebt, zijn er leuke competities mee te rijden.
    Je vind ze gebruikt al veel, maar mocht je een nieuwe willen kopen dan is die met de 2.4ghz zender zo rond jouw budget (klik)

Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  12. Druppelpipet

Druppelpipet

Lid geworden:
    22 apr 2010
    ik ben ook op zoek naar een auto, en hoor hier allemaal mensen praten over Tamiya; is dat een goed merk dan?

13. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    het is wel goed maar er word vooral over gepraat omdat dat allemaal kits zijn (op de xb kits na)

14. Timo04

Timo04

Lid geworden:
    15 apr 2010
    De grote merken(HPI, Tamiya,Traxxas,zal er nog wel een hele hoop vergeten) zijn allemaal goed; als je maar niet van die goedkope meuk uit China haalt waar je geen onderdelen voor kan krijgen ;)!

15. simonster

simonster

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    halo sory dat ik stoor maar ik ben aangeraaden geweest om de hpi te neemen (de trophy 3.5)

16. melvin_f1

melvin_f1

Lid geworden:
    6 sep 2008
  17. hpiracingfreak

hpiracingfreak

Lid geworden:
    2 mei 2010
    benzine... moeilijk onderhouden...
    dat klopt niet nitro is moeilijker qua afstellen en de rest ook maar zeker qua afstellen!!

18. hpiracingfreak

hpiracingfreak

Lid geworden:
    2 mei 2010
  19. Druppelpipet

Druppelpipet

Lid geworden:
    22 apr 2010
    Zeker dat dat leuke auto's zijn. Heb eergister een auto gekocht; een HPI MT2 18ss+ om precies te zijn, met een G3.0 motor. Echt een aanrader als je van off-road houd.

20. jordikraay

jordikraay Guest

ik zou als ik jou was gewoon eentje die al in elkaar zit kopen is even duur heb je meer garantie enzzz, als je nou echt een zelfbouwkit wil kopen koop dan wel een compleete met zender enzo veel makkelijker, of ga gewoon naar een modelbouw zaak en doe daar je verhaal en laat je door hun inlichten,

deze zaak verkoopt ook bouwpaketten: http://www.nitrotek.nl/

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2010

Deel Deze Pagina