Hallo, Ik wil graag een camera setje op mijn quadcopter, bij hobby king hebben ze 900mhz, 5,8ghz, 1,2ghz en 2.4ghz na een beetje rond neuzen op internet blijkt toch de 2.4ghz beter beeld te leveren en een verdere afstand te kunnen overbruggen. Maar omdat spektrum ook 2.4 is weet ik niet of dit storing op leverd weet iemand hier iets van? Of zou ik beter een 900mhz, 5,8ghz of een 1,2ghz kunnen kopen? Hier een link van een setje dat mij leuk leek: https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13444__2_4GHZ_1000mW_Tx_Rx_1_3_inch_CCD_Camera_NTSC.html Ruben.
2.4 video gaat niet met een 2.4 spektrum radio 900mhz kan niet want daar zit de GSM band op 1.2ghz en 5.8ghz zijn te overwegen Gr ruben Ps. Toffe voornaam
Zoek even de verschillen op tussen deze 2, want dat maakt nogal Afmetingen van antennes, penetratie vermogen, legaliteit
is 900mhz helemaal onmogelijk? want zie filmpjes op internet dat ze gewoon met 900mhz vliegen zonder problemen. toffe voornaam is het zeker
900mhz is echt illegaal: gsm frequentie etc Lees dit: https://www.agentschaptelecom.nl/sites/default/files/brochure-vergunningsvrije-radiotoepassingen.pdf
Oke bedankt, dan is dat dus ook geen optie ik denk dat ik voor een 5,8 ga. heb al veel gelezen dat je er ver bereik mee hebt en duidelijk beeld, maar 1 nadeel dat je slecht bereik heb achter bijv. bomen en huizen is dit ook zo? Ruben.
een setje dat mij leek: Boscam 5.8Ghz 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set en als camera: 1/3-inch SONY CCD Video Camera (NTSC) zal dit een prima begin setje zijn? voor o.a. filmpjes?
Achter bomen en huizen heb je zeer slecht bereik met 5,8 al raad ik je af om in de bebouwde kom te vliegen (dit is illegaal, 150 meter buiten de bebouwde kom mag). bereik hangt af van veel factoren o.a. het zendvermogen en de antennes op je ontvanger. als beginner raad ik je aan om met cloverleafs van bijv immersionrc of van D. Knoppers (is lid van dit forum) te vliegen en als je echt long range wil gaan voor een helical antenne gaan (let op, dit is een richtantenne, deze moet ten alle tijden richting je model gericht zijn anders kan je je signaal verliezen, Cloverleafs daarentegen zijn omni-directional, dat houd in dat je ze niet hoeft te richten, maar hiervan is de range minder) Dit filmpje legt een heleboel uit: [media=youtube]Bx7gMUw1MGw[/media] -edit: is een prima setje, de dipswitches schijnen wel een klein probleempje te zijn met het instellen van kanalen. Cloverleafs zijn wel een must voor goede range (LET WEL OP of je de goede connector hebt. RP-SMA of SMA - -edit 2: camera schijnt in orde te zijn (nog niet heel veel over gehoord) maar wat een betrouwbare camera met zeer weinig vertraging en een goede "backlight compensation" is de sony super had 600tvl cam
/off topic/ Onzin Je moet 150 meter uit aaneengesloten bebouwing vandaan blijven Dit geld voor binnen EN buiten de bebouwde kom Lees dit maar eens door http://darpas.nl/wp-content/uploads/bestanden/DARPAS_leaflet_vliegen_met_drones.pdf
bedankt voor alle informatie. ik woon in een buitengebied dus dat maakt niet veel uit. denk toch dat ik voor het setje ga wat ik eerder al aangegeven heb aangezien mijn prijsklasse. hoever zou de Boscam 5.8Ghz 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set komen qua bereik? wil voornamelijk over weilanden gaan vliegen (open ruimtes).
dat zou ik niet durven te zeggen, ik weet wel dat je met cloverleafs wel verder komt dan met de stock antennes. Ik gok op +- 800m met cloverleafs Hier zijn een paar cloverleafs: Circular Polarized 5.8ghz Transmitter Antenna (RP-SMA) (LHCP) (60mm) (Zender) Circular Polarized 5.8ghz Receiver Antenna (RP-SMA) (LHCP) (60mm) (ontvanger) en hier heb je de beter cloverleafs, deze gaan minder snel stuk bij impact en zijn bewezen beter : ImmersionRC 5.8GHz Circular Polarized SpiroNet Antenna V2 (RP-SMA) Boscam 5.8GHz Cloud Spirit Circular Polarized Antenna Set RP-SMA
DennisK , heet hij... Hij is outlaw geworden! Boefje! Maar idd beter is er niet... en hij is nog goedkoop ook!
bedankt voor alle informatie, zal nog even afwachten wanneer andere bestelling binnen is van hobbyking. dan ga ik mijn besluit maken. ik wil wel graag +/- 1km kunnen vliegen dus zal nog even kijken naar een meer mw zendertje. dacht aan dit setje: transmitter: Boscam 5.8G 500mW 8 Channel AV Transmitter FPV receiver: Boscam RC305 - 5.8Ghz 8 Channel AV Receiver en dan nog een setje goeie antennes erbij. ***kan dit allemaal samen met een: DJI Naza-M Lite Multi-Rotor Flight Controller GPS Combo, dat er geen storing is?*** Ruben.