2 brushless motoren op 1 motorregelaar

Voor een project heb ik op 1 motorregelaar 2 brushless motoren zitten. Deze functioneren echter niet helemaal zoals gewenst (apart werken deze wel). Ik vermoed dat beide motoren elkaar te sterk beïnvloeden en dat de motorregelaar hier niet op kan inspelen...? Weet iemand hier de oorzaak van? Ik denk dat 2 motorregelaars op hetzelfde kanaal gebruiken de enige oplossing zal zijn?

Pol

Knap antwoord hierboven.. Als de 2 motoren exact gelijk draaien, zou het kunnen, op hetzelfde tandwiel, met dezelfde asverdraaiing over de 2 motoren, helaas is die situatie nooit zo, en zal je dus inderdaad 2 regelaars nodig hebben, je kan die 2 regelaars inderdaad op hetzelfde kanaal met een y kabel aansturen, als de regelaars een bec hebben, moet je van 1 van de 2 regelaar de rode draad doorknippen(permanent) of voorzichtig uit het stekkertje halen, en dan krimpkous eromheen doen en oprollen.

kan ik deze Y-kabel zelf solderen(zonder de 2 rode draden te verbinden dan). Of zal ik de regelaars daardoor niet meer kunnen programmeren? (omdat ik op 1 ingang 2 regelaars zal hebben zitten dan...

Voor een project heb ik op 1 motorregelaar 2 brushless motoren zitten. Deze functioneren echter niet helemaal zoals gewenst (apart werken deze wel). Ik vermoed dat beide motoren elkaar te sterk beïnvloeden en dat de motorregelaar hier niet op kan inspelen...?
De motoren be-invloeden elkaar niet. Een borstelloze regelaar haalt zijn timing/synchronisatie informatie uit de spanning die de motor in de onbekrachtigde fase genereert. Hang je nu twee motoren aan een enkele regelaar dan wordt er van twee kanten tegen de regelaar aan geluld en kan hij er geen chocolade van maken.
Over brushless drie-fasen aansturing, leuke/nuttige plaatjes
Peter Rother Experimente
-> LRK
-> Speedy BL controller

... Ik denk dat 2 motorregelaars op hetzelfde kanaal gebruiken de enige oplossing zal zijn?
Inderdaad.

Bedankt voor de informatie, ik had enkel nog een vraagje bij het volgende:

Knap antwoord hierboven.. Als de 2 motoren exact gelijk draaien, zou het kunnen, op hetzelfde tandwiel, met dezelfde asverdraaiing over de 2 motoren, helaas is die situatie nooit zo, en zal je dus inderdaad 2 regelaars nodig hebben, je kan die 2 regelaars inderdaad op hetzelfde kanaal met een y kabel aansturen, als de regelaars een bec hebben, moet je van 1 van de 2 regelaar de rode draad doorknippen(permanent) of voorzichtig uit het stekkertje halen, en dan krimpkous eromheen doen en oprollen.

ik heb op kanaal 1 en 2 telkens 2 motorregelaars zitten. Is het voldoende om de rode draad van een motorregelaar op kanaal 1 èn 2 te verwijderen of moet ik dit doen bij 3 van de vier motorregelaars?

Laatst bewerkt:
Als het regelaars van hetzelfde merk en type zijn, hoef je de BEC aansluitingen niet los te maken. In andere gevallen zou ik het wel doen.

Back