2 camera's op 1 systeem?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door TC01, 9 dec 2010.

1. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ik heb een vraagje over de diverse systemen die er in het gebruik zijn.

Ik wil voor bewakingsdoeleinden zo een fpv systeem gebruiken omdat dit makkelijker is aan te leggen dan een systeem dat werkt via bekabeling, en bijkomend voordeel bij hobbyking zijn die systemen niet duur. Maar is het mogelijk om 2 of meer camera's via de standaard zender door te sturen naar de ontvanger zodat ik op het beeldscherm kan kiezen naar welke camera ik kijk.

Ik zit in eerste instantie te denken aan dit systeem van Hobbyking HobbyKing Online R/C Hobby Store : 900MHZ 100mW Tx/Rx & 1/3-inch CCD Camera PAL

2. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Draadloos bewakingscamera kun je het beste via wifi doen en niet via analoog, is te kwetsbaar en veiligheidsgevoelig. Iedereen kan het ontvangen en/of verstoren.
    Daarnaast is de kwaliteit van de 900mhz setjes van HK bijzonder slecht. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat 900mhz en alles wat er omheen ligt gereserveerd is voor mobiel providers, en dus in Nederland illegaal is om te gebruiken.
    Gewoon kabel trekken, iets lastiger maar beter beeld, privé, veiliger en niet te verstoren.
    Als ik namelijk een zak formaat mobiele telefoon jammer (ook illegaal trouwens, maar een echte crimineel heeft er altijd wel een) aanzet, heb jij binnen een straal van 100meter geen beeld op 900mhz.

Ik raad aan een cat5 kabel te trekken en daar stroom en beeld overheen te leiden. Zoek op ebay naar "balun".

En trouwens, 2 camera's tegelijk beeld op 1 analoge zender... dat kan niet (of iig niet met de HK setjes, heb je profi spul voor nodig).

Laatst bewerkt: 9 dec 2010
  3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Mocht je toch dit idee willen doorzetten:

Er zijn van die video switches te koop. ik weet nu even niet meer waar.
    je kunt dan switchen van het ene naar het andere beeld.
    Lijkt me cool om in de quad te zetten. één camera naar voor, en één naar achter.. Weet ik in ieder geval zeker dat ik niks achter mij raak:) een soort achteruit kijk spiegeltje:)

Laatst bewerkt: 12 dec 2010
  4. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Ik denk dat hij van plan was beide camera's tegelijk te bekijken, en das lastig voor analoog :p

Ben trouwens van plan op mijn quadcopter een switch te maken tussen camera die vooruit kijkt, en cam die recht naar beneden kijkt, iets beter voor landingen.

5. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
  6. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Even een beetje meer duidelijkheid. Ramsus zit het dichtstebij, de camera's moeten in/op mijn bus komen. Eentje als achteruitkijkspiegel voor als ik achteruit wil rijden en de andere in de laadruimte om de levende have die ik vervoer in de gaten te houden tijdens het transport.

Dat anderen dan die beelden ook op de een of andere manier kunnen bekijken boeit me niet, ik ben toch niet van plan om achterin die bus gekke dingen te doen............

7. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Waarom schaf je niet gewoon een compleet draadloos systeem aan wat je bij de bouwmarkt kan kopen? Heb ik voor 2 jaar geleden gedaan. Heb een set gekocht met 2 camera's die ook in het donker doen met beeldscherm voor 120 euro. Waterdicht. Tot 70 meter bereik. Op het beeldscherm zit een knop waarmee je kan schakelen tussen het beeld van de 2 camera's. Ik gebruik het overigens om mijn vogels in de tuin in de gaten te kunnen houden. Als je een beetje zoekt op marktplaats of e-bay vind je ongetwijfeld voor weinig.

MVG. Robert.

8. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Heb ik thuis ook als babyfoon, kunnen meerdere camera's op.
    Zoek maar eens op ELRO ;) .

9. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Voor die toepassing moet je idd naar de bouwmarkt.
    Ik heb voor een paar mensen zulke camera's in paardentrailers gebouwd zodat ze onderweg hun paard in de gaten kunnen houden.
    Als je 2 setjes haalt zet je eentje op kanaal 1 en de ander op kanaal 4. Je kan dan 2 schermpjes op je dashboard plempen, of 1'tje en dan tussen kanalen wisselen.

Deel Deze Pagina