2e proefvaart Smit Singapore ging beter. Na de eerste vaart bleek het schip te zwaar op de neus te liggen, water kwam binnen langs het luik boven de motoren. Een beetje wind zorgde voor gevaarlijk hellen van het schip. Na de nodige aanpassingen, dat wil zeggen de waterkering binnen het luik motorruimte zijn verhoogt naar 15 mm deze waren 6 mm De stabilisatie-vinnen zijn verbreed naar 12 mm deze waren 5 mm. Het gewicht is met bijna 3 kg gereduceerd (1 accu 2.5 en 450 gram ballast-lood minder) wat resulteert in meer vrijboord Woog het schip bij de eerste vaart 11.4 kg is dit nu 8.45 kg Het schip ligt nu 15 mm hoger dan de waterlijn en ligt volgens mij veel beter en vaart beter.
Mooi hoor Cliff! Als het achterschip goed waterdicht is zou ik die 450 gram lood er zo diep mogelijk in leggen en dan zo dat ze achter een kleine centimeter zakt. Je ziet nu dat achteruit slaand de schroeven lucht happen. Wordt deels ook veroorzaakt doordat de wind het schip scheef blaast. Dit soort schepen wordt gauw topzwaar en vraagt om een hoop ballast zo diep mogelijk in de romp. Helemaal als je wilt gaan slepen. Maar je mag best tevreden zijn met het resultaat. wens je nog veel vaarplezier. Probeer bij een volgende film je camera/telefoon 90 graden te draaien. Dan heb je een betere beeldvulling. Gr. Klaas.
Hoi Klaas, Bedankt voor de Info. IK ben tevreden hoor maar nog niet klaar, volgens mij is dat het lot van de modelbouwer Het schip mag inderdaad achter iets lager, ik zal morgen wat lood gaan halen en plaatjes knippen. IK zit te denken om onder de motoren 450 gram ballast links en rechts van de kiel te verdelen. Op deze manier zal het schip iets meer in de kont gaan hangen. Gr, Cliff
Leuk toch als je nog steeds iets kunt verbeteren? Misschien al eens geplaatst, maar bij mij hoor je het af en toe ook slurpen. Gr. Klaas.
Mooi om te zien Klaas, Jemig wat kan jou schip kort draaien zeg. Dat gaat mij niet lukken, ondanks dat ik de motoren links en recht tegenovergesteld kan laten draaien. Gr Cliff