3,6 Volt lithium batterij 14,5 x 23,9 mm 910 MAH!!!

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door ramsus42, 3 jan 2003.

  1. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    :?: :?: :?: :?: :?: Deze battarij die ik hier boven heb opgenoemt....(in het onderwerp)910mah!!!
    Als je er daar nu eens twee van zou pakken 7.2 volt
    Dan heb je een accutje van 2.9 breed en 47.8 lang????
    En lkkr lang vliegen....
    Hebbie je tog een keiiiiii mooi accutje voor een vliegende schijf ofzow???? :?:

    Of een gsm accu (2dehandsje ofzow)?????
    Misschien zijn het een paar ideën??? 8O :wink:
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Euuh, en de vraag is?
    Erg wazige posting, wat wil je hier nu zeggen?
    Kun je dit aanvullen met fatsoenlijke vraag of bericht?

    Graag een fatsoenlijk bericht, verhaaltje of vraag,
    die ik en anderen ook snap [= criterium] anders moet ik straks deze draad afsluiten of weghalen. :!:
    En ook niet zomaar voor iedere gil of gril een posting openen, misschien is dit allang behandeld geweest geworden op het forum, zie ook de search.

    Als de vraag is of je li accus' kunt gebruiken voor (indoor) vliegtuigen;

    Li-ion accus hebben meestal een metalen huls, en zijn beveiligd tegen te hoge stromen met extern printje en daarmee gelijk voor elektrovliegen niet echt bruikbaar, en zonder dat printje bij te hoge stromen zelfs gevaarlijk. (Beng!)
    Dit type kan niet echt leuke stormen leveren waar je bijv een sp280 mee kunt voeden.

    In dit sub-forum zijn 'kokam' (li-poly) accus uit en treure behandeld, zoek zelf maar eens met de search. Deze vormen de afgelopen maanden een revolutie in indoor-land met hogere mogelijke stromen, grotere capaciteit bij minder gewicht.

    Voor beide typen moet je er voor uitkijken niet onder de minimum spanning van de accu's te duiken, omdat ze dan gelijk onherstelbaar beschadigd zijn en je ze weg kunt gooien.
    Voor het laden heb je ook een specifieke li lader nodig, ondat je anders bij het laden de cellen al vernield.

    Voor veel meer info, kijk/zoek ook maar eens op li-ion of kokam op het forum van www.ezonemag.com
     
  3. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Nou niek ik hoor alleen maar van die dingen over de kokam cellen....
    Veel heb ik nog niet gehoort over de gsm accutjes ofzow...
    Ik heb bij vasco modelbouw utrecht al een ladertje gezien voor(li-poli cellen en lithium cellen)(www.modelbouw.com)
    Mij leek het me wel een aantrekkelijk idee om een 2hands gsm accutje ofzow aan te schaffen en die te laden met dat ladertje van vasco modelbouw utrecht?
    vraag:Heeft iemand hier al evaring mee??????? :?:
    grtn remy
    (ik hoef die cellen niet op te blazen met dat ladertje..... :arrow:
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Op de ezone is dit al veel behandeld geweest.

    Antwoord:
    Te weinig stroom om gelukkig mee te kunnen zijn, en duurder dan kokams..
     
  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  6. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    sorry maar...TE weinig stroom??? 2 accutjes 7.2 volt? das tog genoeg??

    (en zo'n celletje bijvoorbeeld lithium 3.6v 910 mah E8.10 per cel.)2cellen pakken bijv??
    Laden met het ladertje van vasco..k geloof 51euro

    [​IMG]
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    :hammer: :hammer: :hammer:
    dat is Spanning (volt), stroom is Ampere!!!
    er kan geen grote stroom lopen door die cellen!! en dus haal je nooit een hoog vermogen -» vliegt niet (of nauwelijks)

    trektouwtje? :lol:
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Lijkt wel zo'n kinder trek-rotje...
    Wel toepasselijk voor de tijd vh jaar.


    Ramsus42, hoe oud ben je en wat voor educatie heb je?
    Wel eens van I=U/R gehoord en zo?

    Je bewering over spanning klopt in beginsel wel, maar je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen dat deze cellen (met metaal huls) geen hoge stromen willen geven cq kunnen verdragen, en dat daarmee de vergelijking met dat kinder vuurwerk bepaald niet mank gaat?
    Het zou me verbazen als dat celletje in dat fotootje meer dan 2 amp verdraagt...
    Ik hou mijn modellen liever wat langer heel, zonder gat erin en chemische troep uitgesmeerd.

    De fabrikanten durven juist hierom (grote stromen, explosie gevaar, aanspakelijkheid) en de erg aparte behandeling van dit type accu's (qua laden EN ontladen) geen losse cellen aan ons electrovliegers / praticulieren te verkopen. Alleen grootverkoop aan andere fabrikanten voor toepassing met beveiligingsprintje in hun producten zoals bijv een GSM.
    Enkele losse kleine bedrijfjes verkopen wat cellen, en dat zijn vaak overgebleven kleine partijen achter de rug van fabrikanten om.

    Met Li-Poly is dat explosie gevaar niet meer (pakket wordt alleen wat dikker en zegt PFFF!) en worden nu ook rechtstreeks aan de particuliere markt aangeboden.
     
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.951
    Locatie:
    Zutphen
    Remy, om dus terug te komen op je eerste post: GEEN goed idee! Als je het niet helemaal kunt bevatten, neem het dan maar van ons aan. Daarom stel je uiteindelijk ook de vraag toch.

    Over en uit?
     
  10. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Hoofdbestemming KOKAM cellen: GSM-industrie......
     

Deel Deze Pagina