hallo, Misschien een domme :?: maar kom er niet uit en denk vraag het even. ik zelf heb een HPI RS4 nu kan ik voor deze een 2 bak kopen maar Schumacher heeft een 3 bak. mijn vraag is: Kan deze drie bak op mijn HPI RS4? rede dat ik het vraag is omdat er verschillen de merken uitwisselbaar zijn, en dacht misschien deze ook. alvast bedankt
hhmm.. neej dat lukt niet. bij de fusion zit de versnellingsbak aan de zijkant.. en bij de hpi zit de as erdoorheen.. dus gaat niet passen.. rick
en dan dacht ik weer: moet wel het 1 en ander gezaagt en gelast worden maar als je nu 2 versnellingsbakken erop zet heb je ook 3versnellingen.
nee er valt er 1weg ik zal beschrijven. 1-1 dan 2-1 dan 2-2 dat is het en die 2-2 wordt heel strak gedraait die veer.
aar weetje.. je moet ze wel zo zetten dat ze ook na elkaar schakelen... dus dat als je er 2 naast elkaar hebt dan moet je bij de 2e bak een andere veer inzetten
Hmmmmmzzzz de HPI schakelt maar 1x en dat is van de 1:1 naar gelijk de 2:2 je hoort hem ook maar 1x schakelen. De fusion schakelt maar 2x. je begint met de eerste tandwielrij bij een bepaald toerental pakt de koppeling in de versnellingsbak en dan gaat het 2de tandwielrij de aandrijving verzorgen. dus de HPI schakelt maar 1x. en niet 3x of 4x of 2x :S
ik zeg ook dat de 2e heel strak moet worden gedraait of strakkere veer en dan zou het in theorie moeten werken.
Dat is dus een lulargument want beide bakken zitten op een as gemonteerd als ze nu dwars of in de lengterichting zitten.... Als de asdiameter hetzelfde is zet je zo de 3-bak op de HPI as. Met een beetje hobby is het wel mogelijk, de enige obstakel die je tegen kan komen is de diameter van de tandwielen. De afstand tussen de as van de motor tov. de as van de bak mag niet veel verschillen maar de baktandwielen mogen niet te groot zijn want die zouden bij de HPI door de bodemplaat moeten gaan vallen vrees ik. En heel misschien kom je in de problemen met de diepte, een 3-bak is dikker vanwege de 3 tandwielen.....
waar je achter moet komen is hoe lang die versnellingsbak van die fusion is, als je dat weet dan kun je eerst kijken of die zoiezo past. en als die past dan moet je proberen of je aan bijde kanten zo'n ding kan monteren om een dogbone in kan steken, als dat lukt dan ben je eigenlijk al klaar.