400 gr te veel voor speed 480 met günther?

heej,

Ik heb vandaag geprobeerd met een pibros met een speed 480 en een günther 125x110 te vliegen maar hij was echter underpowerd want hij kwam een meter of 50 vooruit en dan zakte hij weg en eindigde hij op de grond is dit logish??

Groetjes Rowan, :?:

zit de prop wel goed gemonteerd? Normaal moet dat meer dan genoeg vermogen zijn om behoorlijk snel te vliegen.

Ik kreeg er mijn koe van een picojet ook mee de lucht in, en die zat om en nabij de 700 gram. :P Ook met een gunther prop, maar wel met 8cellen. Mischien dat jij minder voltage gebruikt?

Ik geloof dat die motoren zelfs redelijk goed gaan op 3cell lipo. Mischien is dat de oplossing?

Een celletje minder als ik dus. :P En die picojet had bij de start ook altijd moeite, dus die ene cell kan et em mischien net doen.

Zit de motor achterop?
En zo ja zit de bolle kant van de prop naar voren?
De prop moet er dan anders op, dan als de motor voorop zit.
Ik zeg het misschien ten overvloede, maar je ben niet de eerste die het fout doe.

want a plane zei:
ik heb er nu een cam folding prop 6-3 van graupner op zitten
en het voelt al als veel meer power

Klopt, grotere prop ... maar minder "pitch" dus de vliegsnelheid is langzamer (ca. 25%) en die was al niet bijster ....

Mischien toch iets meer mis met je Pibros .... normaliter zou hij met een SP400+Günthertje op 7 celletje al moeten vliegen ..... de Permax 480 mag nog een celletje meer ... maar zonder dat zou het ook moeten vliegen .... hooguit dat je accu niet deugd .... paketje moet wel in staat zijn 10A-12A met plezier te leveren ...

Duidelijk:
Een permax 480 doet het leuk op 8 cellen, fantastisch op 10 cellen.
Op 7 cellen levert het minder vermogen dan de sp400 6V.

Andere accu, of andere motor proberen.
Snelste motor voor 7 cellen is jamara pro 480 HS (en let op de HS!)

@Harold,

Toch verbaast het mij dat ie niet vliegt met 7 cellen .... een Permax 480 mag dan op 7 cellen een zware SP400 6V zijn, maar hij is dan iets efficiënter dan een SP400 dus netto moet hij gewoon een Pibros van 400 gram kunnen vliegen .... die dingen vliegen zelfs nog met een 280+Günthertje+7 x 350mAh NiMH celletjes .... en als je hem licht houdt zal een 180HS met 5"x3" op 7 cellen ook nog wel werken ...

Over de levensduur: ik gebruik een sp480 6V met 3 cellen LIPO en deze wil nu, na meer dan 1,5 jaar, nog steeds prima.

Het propje dat ik gebruik is een CAM speed prop 5.5 x 5.5. Op mijn pibros-achtige vliegtuig gaat dit net niet verticaal...

Mark

heej,

Ik heb aan de hand van wat reacties wat veranderd en het ging goed maar iets te goed :roll: want mijn pibros is nu niet meer dan wat brokken depron :lol: maar wel bedankt voor de tips.

Groetjes Rowan,

p.s. de prop zat goed want hij trok wel een beetje :wink:

Back