Hallo, ik heb sinds kort een Falcon 400 3d SE Rotor diam van 630mm heli lengte: 670mm Nu wil ik hier in de toekomst een leuk rompje voor aanschaffen! Het liefste natuurlijk de airwolf romp! Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik zie alleen airwolf rompen voor grotere helis! ook kan niemand me vertellen of bepaalde rompen passen (of simpel passend te maken zijn) De heli is behoorlijk overpowered, en met de schaalromp moet gewoon normaal rond gevlogen kunnen worden, dus geen gekke fratsen. Ik had voor de picolo al eens een schuimen romp gezien, zoiets lijkt me ideaal. Heb ooit eens een simpel rompje gehad (2 lexaan helften) maar zoiets zoek ik dus niet... heb namelijk geen idee hoe ik dat NETJES op de heli krijg, en dan ook de accu er nog uit krijg, bij die schuimen kon je de voorkant eraf schuiven... Liefst uiteraard ook met retracts!! Even nog voor de duidelijkheid: het hoeft niet perfect schaal te zijn moet er gewoon leuk uit zien namelijk. En het moet geen honderden euro's gaan kosten.... Wie weet/heeft er wat? Of wie kan me hiermee verder helpen?
Google is your friend: Fast Lad Performance Airwolf 450 size - Canopy & Body HeliArtist 450 AirWolf V3 Fiber Glass Fuselage with retract system (Include Lighting system) -
Bedankt! maar die is al een hele tijd out of stock, en onduidelijk wanneer hij er weer is... Is er niets lichters dan die ruim 300 gram? EDIT: kan deze ook passen? http://www.helidirect.com/fusuno-fiberglass-airwolf-rvs-fuselage-trex450-blk-with-retrac-p-3175.hdx met retracts 340 gram. Zou ik op die retracts een 9 grams servo kunnen zetten? Hmmm, ruim 50 dollar aan verz kosten... beetje overdreven, en naar mijn mening, te duur... En als ik het dus goed begrijp, passen 450 rompen op deze 400 heli?
Ik heb deze, maar nog met de oude houten retracts; Fast Lad Performance Vanmiddag maiden. De servo op de retracts, je heb er speciale voor, en die kunnen ook iets meer kracht verdragen van een landing etc. Op het moment zit er bij mij ook een 9 gram in die ik erbij had gekregen.
die vind ik ook best gaaf, en verzenden is niet super duur daar geloof ik. heb jij hem op een 400 size heli? (evt foto's) En laat even weten hoe de 6 grams servo het doet als je wil Die heb ik namelijk ook nog zat op vooraad (ben op ebay ook aan het jagen)
Een 400 heeft dezelfde size als een 450 volgens mij. Dezelfde bladen in ieder geval. Heeeeel misschien de staart iets korter maar omdat de mainblades even groot zijn denk ik dat niet. Waarschijnlijk iets minder power.
ik heb zelf ook een Falcon3d, en deze is zeker niet hetzelfde als een 450, een 450 heeft een langere staart en zeker grotere bladen, zoek even door naar een 400 romp of spaar verder voor een 450 model
Ik kan dus geen specifieke rompen vinden voor een 400 klasse heli, vandaar ook mijn vraag in dit topic... enige wat ik vind zijn rompen waarbij ze zeggen dat hij OOK geschikt is voor 400 modellen (maar de naam van de romp bevat dan: 450) En het zou dus eigenlijk om een airwolf romp gaan. En liefst niet zo'n uit 2 helften lexaan kap... (en liefst al in kleur) dus .... ik zou dus zoiets moeten zoeken?: http://www.2brothersrc.com/main.php...on&subject=helicopteraccesoires&articleid=510 Maar volgens mij is zo'n zoom 400 echt wel kleiner... @jagermaister: hoe lang is jouw staart? (afstand bevestiging frame -> staart rotor as) en neus -> bevestiging staart?
E-sky maakt de Bell 222, Jet Ranger en Airwolf voor de King V2. Maar dat is een 350. Nu scheelt dat enkele centimeters. Ik denk dat je het pas kan maken. De prijzen van deze rompen verschillen nog al. Ik heb ze gezien voor 99 euro, maar ook voor 149. Ze zijn kant en klaar, dus schilderen is niet nodig.
zal eens kijken wat de maten daarvan zijn. (en of die retracts hebben) badnkt voor de tip EDIT: de romp is 0,5 cm kleiner dan de grootte van de heli (volgens beschrijvingen) dus dat zou moeten passen (met wat aanpassingen misschien) Helaas kan ik niet vinden hoe de romp "open" gaat om bij de accu te komen, en komen ze zonder retracts. Dan vind ik de prijs die ze er voor vragen vrij fors, aangezien je voor hetzelfde geld een 450 size romp hebt, MET retracts... meer tips zijn welkom!
Hoi, de meeste rompen van heli artist zijn van glas fiber, en het voorste gedeelte is afneembaar,zit vast dmv magneetjes. sommige andere merken is het voorste gedeelte vast geschroefd,wat dus na een paar keer open dicht niet zo perfect meer werkt..
Esky Airwolf Bell 222 Fuselage for Honey Bee King - HeliDirect - Helidirect.com is your source for hier staat een bouw beschrijving van een Esky romp,misschien dat je hier iets wijzer van wordt? Ik heb zo het idee dat alles vast geschroefd zit.
Dan MAAK je toch mageetjes en een intrekbaar landinggestel. Ben je nu modelbouwer of niet potdikke....
Niet in die mate, iig nog niet zo gedaan (bij helis) . Die magneetjes is geen probleem dat lukt wel. Retracts, ander verhaal: 0 ervaring met knutselen aan een heli wel vliegtuigen En als er een romp is met retracts erbij is dat makkelijker...
Voor zo'n kleine heli is het wel te doen. Er hoeven geen lagerbussen op en ik denk dat een microservo wel sterk genoeg is om de wielen uit te laten staan met het gewicht van de helicopter er op. Dan zou je voor de bouw een beetje richting een scheepsroer moeten denken. Alleen dan kleiner. Op de plaats van het roer komt een stangetje met het wiel. Dit bij alle drie wielen die je samen verbind met een stuurstang op een servo. Ook weer een beetje naar het idee van een schip met 2 of 3 roeren. Vliegtuigroer is oop volgens hetzelfde principe gemaakt.