5.8ghz fpv set stoort op 2.4ghz zender

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door flash1, 4 mei 2013.

1. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Wanneer ik mijn transmitter uit zet dan is ook meteen de storing van de FPV set verdwenen, hoe kan ik dit oplossen?

Ik gebruik een 5.8ghz 200mw FPV set en een 2.4ghz turnigy 9xr met FRSKY V8FR-II module.

Laatst bewerkt: 4 mei 2013
  2. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Wat stoort nou op wat... je 5.8 video op je besturing (2.4)? Of je besturing op je video...

3. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    De ontvangst van de FPV set word gestoord door de 2.4ghz besturing.

En de antenne van de VRX staat ongeveer 15 cm van de zender antenne. Ook heb ik gemerkt wanneer ik de antennes verder uit elkaar hou dat het ontvangst beter wordt.

4. verfbrander

verfbrander

Lid geworden:
    23 dec 2005
    Bij 15 cm onderlinge afstand, is het normaal dat er slechte ontvangst aan de orde is.

De video ontvanger is zeer gevoelig en als daar dus een zender ( ook al is het een geheel andere frequentie) in zijn oor staat te brullen, dan hoort hij het video signaal niet meer (even plastisch uitgedrukt)
    Je moet je besturingszender echt wat verder weg houden tov je video ontvanger.

Als je grote afstanden vliegt ( en je bent net even op grote afstand...) dan merk je zelfs als er anderen in de buurt hun besturingszender aan zetten.)

5. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
    Ik heb mijn ontvanger op een pvc pijp van 3 meter gezet, en heb geen problemen meer sindsdien.

6. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Mobiele telefoon die af gaat als je net ver weg bent is ook geen aanrader.
    Benzine, methanol elektro motoren RC zenders. Alles zie je terug in je beeld.
    Je RC zender vlak bij je Vtx plaatsen is geen goed plan.
    Zo ook voor je Vtx en RC ontvanger. Hoe verder hoe beter.

7. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Bedankt allemaal, ik heb hem nu op kanaal 8 gezet en de VRX en zender wat verder uit elkaar gezet. Daardoor is het probleem bijna weg.

Deel Deze Pagina