Wanneer ik mijn transmitter uit zet dan is ook meteen de storing van de FPV set verdwenen, hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik een 5.8ghz 200mw FPV set en een 2.4ghz turnigy 9xr met FRSKY V8FR-II module.
De ontvangst van de FPV set word gestoord door de 2.4ghz besturing. En de antenne van de VRX staat ongeveer 15 cm van de zender antenne. Ook heb ik gemerkt wanneer ik de antennes verder uit elkaar hou dat het ontvangst beter wordt.
Bij 15 cm onderlinge afstand, is het normaal dat er slechte ontvangst aan de orde is. De video ontvanger is zeer gevoelig en als daar dus een zender ( ook al is het een geheel andere frequentie) in zijn oor staat te brullen, dan hoort hij het video signaal niet meer (even plastisch uitgedrukt) Je moet je besturingszender echt wat verder weg houden tov je video ontvanger. Als je grote afstanden vliegt ( en je bent net even op grote afstand...) dan merk je zelfs als er anderen in de buurt hun besturingszender aan zetten.)
Mobiele telefoon die af gaat als je net ver weg bent is ook geen aanrader. Benzine, methanol elektro motoren RC zenders. Alles zie je terug in je beeld. Je RC zender vlak bij je Vtx plaatsen is geen goed plan. Zo ook voor je Vtx en RC ontvanger. Hoe verder hoe beter.
Bedankt allemaal, ik heb hem nu op kanaal 8 gezet en de VRX en zender wat verder uit elkaar gezet. Daardoor is het probleem bijna weg.