50 meter met een 5.8 ghz 200mw zender

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Marce88, 9 apr 2013.

1. Marce88

Marce88

Lid geworden:
    1 aug 2012
    Hallo

Ik haal met een 5.8g 200mw zender/ontvanger (standaard antennes) slechts een afstand van ongeveer 50 meter op open land.

Nu heb ik deze goedkope 5.8 GHZ 11dBi antenne als test gekocht voor mijn ontvanger. Deze antenne heb ik getest tot een afstand van ongeveer 200 meter en werkt perfect, enigste nadeel is dat je heel precies op de zender van de hexa moet richten voor beeld.

Is er een simpele oplossing om de afstand met de standaard antennes te vergroten, zo nee welke antenne raden jullie me dan aan, liefst in een nederlandse (online)winkel te koop.

Alvast bedankt

2. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Ik heb gelezen dat het korte bereik te maken kan hebben met de afstelling van de juiste kanalen tussen zender en ontvanger. Als je op de productpagina naar beneden scrollt zie je dat meerdere mensen er last van hebben.

Zelf heb ik ook een FPV setje besteld samen met een set cloverleaf antennes. Deze schijnen goed te werken. Voor de rest weet ik er nog te weinig van af. Hopelijk heb je wat aan mijn info!

3. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Die afstanden zijn gewoon veel te weinig.
    Denk dat je toch even moet nagaan wat het probleem is.

Zelfs met 11 dB moet je veel verder komen.
    En als je al heel zuiver moet richten op die afstand lijkt het ook al of je aan het einde van je range zit.

Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  4. denkisnaa

denkisnaa

Lid geworden:
    17 jan 2012
    Misschien een ander kanaal proberen en kijken welke het beste beeld geeft.
    Ik heb zelf ook een 200mw 5.8 GHz met cloverleaf antennes en dit werkt perfect tot het vliegtuig bijna te klein wordt om te kunnen vliegen. Zonder cloverleaf haalde ik met goed richten ook maar 300 meter max.
    Ook helpt het om de ontvanger op een mast te zetten van een paar meter hoog en zo ver mogelijk bij je rc zender vandaan.

5. Marce88

Marce88

Lid geworden:
    1 aug 2012
    Bedankt voor jullie reactie's

Zal de zender straks eens op een andere frequentie zetten om te zien of het beeld beter word

6. Marce88

Marce88

Lid geworden:
    1 aug 2012
    Dank allemaal, heb de frequentie van de zender en ontvanger veranderd en kom nu zeker tot 300 meter (verder nog niet getest).

Deel Deze Pagina