8O Schroef van mijn catamaran er af???? 8O

Discussie in 'Speedboten' gestart door NickRc, 13 aug 2004.

  1. NickRc

    NickRc Guest

    Heey mensen ik heb echt een hele rare vraag !!

    Ik heb een catamaran van het merk Academy en een motor van het merk Graupner en het type is de 500 GTX maar de vraag is..:

    Toen ik ging varen vaarde ik met me bootje naar de kant en wou naar achter varen maar dat deed hij niet dus ik haalde me bootje uit het water en zag dat me schroef er af was 8O 8O 8O

    Nou is de vraag hoe kan dat nou gebeuren hij zat er gewoon goed opgedraaid?????????? :S
     
  2. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    heb ik ook een keer gehad met mijn marinescheepje. De borgmoer zat blijkmaar niet goed vast en bij achteruitslaan draaide de schroefas terwijl de schroef door de waterdruk "stil" bleef staan. En floep schroef weg.

    Jan
     
  3. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Heb ik ook een paar keer gehad :) , maar gebruik contra moertje om je schroef vast te zetten :?: Ik zelf had mn boot 1 dag en toen was mn schroef er 3 keer afgevallen, komt omdat k nie wist dat je heb vast moest zettu :oops:

    groetjess Jon :D
     
  4. NickRc

    NickRc Guest

    Bedankt maar wat kan ik daar aan doen een moertje voor mijn schroef plaatsen ofzo?
     
  5. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    JA Precies!!! (was ik vergeten te zeggen inderdaad)

    Gewoon een standaard moertje, die je met een steeksleutel strak vastdraaid tegen de schroef. Als het goed is, zit het als een huis. Anders evt. een beetje loctite erop.

    Jan
     
  6. NickRc

    NickRc Guest

    Dank je wel:D
     
  7. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    tsss, hebbik m net gemaakt, nu schroefje weg...... scheelt ze zijn niet al te duur.... wel de volgende ff borgen met het/een moertje.......Peet.......8)
     
  8. NickRc

    NickRc Guest

    bedankt maar ik kan er geen moertje achter doen want mijn schroeven hebben een punt dus..:S
     
  9. Bastiaan

    Bastiaan Guest

    dan doe je eerst het moertje en dan je schroef. beide tegen elkaar aandraaien en dan zit het ook behoorlijk vast.
     
  10. NickRc

    NickRc Guest

    en dan heb ik nog een vraag voor de top snelheid uit je motor te halen moet je dan een grote of een kleine schroef gebruiken ??
     
  11. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Een grotere maar je moet oppassen dat je je motor niet te heet laat worden als je een nieuwe schroef erop zet haal hem steeds naar de kant om te voelen of die niet te heet wordt

    groetjess Jon
     
  12. Guest

    Guest Guest

    heee dat wist ik ook :D:)
     
  13. NickRc

    NickRc Guest

    ik heb er een iets grotere op maar gelukkig kan dat geen kwaad met me motor hij word niet heel erg warm :) :!:

    mvg
     

Deel Deze Pagina