Wij danken alle piloten die mee werkte aan het jongste succes van pampa modelfighters, wij zullen ons blijven inzetten om deze meeting op een hoog niveau te houden. Indien er voorstellen zijn hoop ik dat jullie ons die kenbaar willen maken. Zo heb ik al gelezen dat sommigen onder jullie een langere vliegtijd willen voor de elektro impellers. Wij gaan dit proberen op te lossen. :wink:
Bijzonder goed initiatief van de organisatie van Jets over Pampa om zich hier te laten zien en de meningen van de vliegers wil horen!! Lovenswaardig.. Rober
Zekers weten Robert. :wink: Een vliegduur van 15 minuten om de 2,5 uur zou in principe voldoende moeten wezen hoor, zeker indien je de hoeveelheid electro jets afzet tegen het aantal turbine jets. Er waren namelijk maar een beperkt aantal electro vliegers, hopelijk volgend jaar meer aanhang! :roll: Het probleem zat hem meer in het feit dat we met de dubbele frequenties in de problemen kwamen. En als je dan ook nog een "collega" turbinevlieger hebt die juist die frequentie niet beschikbaar wil stellen voor ons electrokwartiertje, tja dan heb je 2 stoorbronnen. De campingvoorziening, snackbar, feesttent, zitgelegenheid, veldconditie, zenderbewaking, etc ... het was allemaal perfekt ... en de barbeque smaakte goed. Mijn collega's en ik hebben dat weekend echt genoten, ik stond er van op te kijken dat er zoveel mensen reeds met een turbine vliegen. 8O Wat misschien een tip is ... om voor de electrovliegers een 220 aansluiting op het veld neer te leggen. Indien de electrovliegers bij elkaar gaan zitten zou dit handig zijn. Alhoewel wij natuurlijk tijd zat hebben om de accu's bij onze tenten op te laden. Wat mij betreft houden zo en tot Pampa's 2004. Grtz, Emile 8)
idd meer vliegtijd voor de electro zou een verbetering zijn. En dan het gegeven wat Emile al aanhaalde met betrekking tot het afgeven van de frequenties. Sommige turbine piloten gebruikten hun frequentie wel heel erg lang om maar wat te testen en gingen dan nog niet eens vliegen. Voor de rest een perfect geslaagd evenement. @Niek, volgend jaar ervoor zorgen dat de MVA leden een eigen parasol hebben. Dan kan die van mij voor de laders gebruikt worden en kunnen wij die van Harold misbruiken. Of we moeten er s'morgens eerder zijn dan kunnen we ook een grote partytent opzetten om daar onder te zitten.
Party tentjes worden alleen geduld aan de linker kant van ons terrein. We kunne deze moeilijk voor het publiek zetten niet. En zij geven ons een reden om door te gaan geen publiek geen meeting ;-)
Ben ook geweest dit jaar bij pampa jet fighters dat deze mensen met hun clubje zo,n perfecte meeting organiseren is lovenswaardig,doe dit maar n,s na. Ga zo door pmf, proficiat.
Nu reactor, Organiseren moet je leren maar als je ziet dat wij reeds 4 tentoonstellingen, 16 shows, 13 jetmeeting, 7 world cup vrijvlucht met meer dan 300 deelnemers georganiseerd hebben en telkens zonder verlies geƫindigd zijn dan hebben we het wel beet denk ik. En wat betreft dat clubje 136 leden dit jaar waarvan 15 turbine piloten deze mensen heeft het bestuur nodig, het bestuur regelt de zaken maar de leden doen wel het werk en je moet rekenen dat we tijdens onze meeting met minimum 82 mensen aan het werken zijn. Maar dit is dan ook ons enige inkomen. Voor zij die willen oraniseren is er plaats genoeg om geld te verdienen voor jullie vereniging, maar probeer zoals de meeste succesorganisatie's in het modelbouwwereldje niet te snel rijkt te worden en je komt er wel, en bedenk iets origineels en werk eraan. Wij hadden in 1989 het geluk om met deze unieke jet meeting te beginnen op een graspiste, waar alle piloten in die tijd bang voor waren, MAAR wij moesten bewijzen dat dit ook kon en rijden voor iedere meeting met een wegenwals over ons vliegplein om het aan te drillen, even hard als beton ;-)
ik hoop dat het dit jaar (2004) wat beter geregeld is met de frequentie beheer nadat we vorig jaar 2 uur hebben gewacht voordat de frequentie werd ingeleverd we zijn ook in denderleeuw geweest perfect! hadden 3 man rondrennen om direkt nadat je geland was je te begeleiden naar de pits en direkt je zender mee te nemen werkte echt perfect , dus de show liep ook op tijd ps: mooie oracle op jullie promo poster voor 2004
In het vervolg dan zelf opzoek gaan naar de persoon die dan de frequetie vast houdt en deze netjes maar beleefd verzoeken om die direct in te leveren. Als hij dit na enkele verzoeken dan toch niet doet gewoon zijn spullen uitzetten en de zender voor hem inleveren. Als ze iets willen testen dan kunnen ze dat thuis doen. De show is om te vliegen en niet om nog dingen te testen. Wij electrovliegers hadden hier helaas soms ook last van.
Soms?! Bij 2 blokken was 1 kanaal waar 3 a 4EDF vliegers op zaten weg! Ikke tijdens blok snel maar even naar een ander kanaal gewisseld, ontdanks irritaties die dit bij de organisatie gaf. Wisselen was beter dan met 3 andere EDF vliegers op hetzelfde kanaal te zitten als eea (censuur) die het electro vliegen maar speelgoed vond, zijn weigerende turbine was veeel belangrijker dan 3 vliegers die op dat moment niet in het elektro blok konden vliegen... :evil: Nadat even stevig de waarheid door diversen is gezegd is vent beledigd teruggereisd naar zijn landje en hadden wij bij de EDF blokken eindelijk weer het kanaal beschikbaar.
het was inderdaad vrij irritant daar ze ons zelfs gevraagd hadden om de 2 uur een vluvht met alle turboprops te maken het is dus maar 2 keer goed gegaan nu maakt me dat niets uit maar wel als je al op de baan staat , met gas blusser, en de helpers en maar wachten ,wachten,wachten de electro vliegers hebben het zelfde gezeur gehad
Zie je wel? Erg goed en doeltreffend georganiseerd. Precies volgens plan.., dat EDF gaat zo erg van de jet tijd af...8)