aandrijving van de zwarte zee

Discussie in 'Werkschepen' gestart door ferrie76, 29 mrt 2003.

  1. ferrie76

    ferrie76 Guest

    hai, helemaal nieuw hier en ook in de scheepsbouw.

    ik heb een vraag of ik met mijn zwarte zee op de goede weg ben als ik er een graupner 720 bb torque in zet.
    ik heb de as vervangen door 1tje van graupner en heb de orginele schroef er onder zitten.

    wie kan me helpen????????

    groetjes Ferrie
     
  2. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    voor werk schepen is de 720 bb torque een goede keuze want je heb dan geen vertraging nodig

    als er een plastik schroef bij zit zou ik deze vervangen voor een messing schroef
     
  3. ferrie76

    ferrie76 Guest

    het is een messing schroef, maar het heeft nu niet echt het uiterlijk van een kwaliteits product.
     
  4. Ronald

    Ronald

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    773
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hi,

    Ik ben de Witte Zee aan het bouwen (zusterschip van de Zwarte Zee) en ik doe er een Robbe Power 1000 moter in, met een vierbladig messing schroef. Daar weet ik helaas het merk niet van....

    ciao, Ronald
     
  5. ron alders

    ron alders

    Lid geworden:
    23 jun 2002
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Hoogvliet RT
    Schroef voor Zwarte Zee

    Ik heb zelf gevanre met de originele schroef en vond deze niet eens zo heel slecht. Vergis je niet dat de schroef van het origineel niet zo veel beter was als deze. Koop een zelfde maat van Raboesch o.i.d. en het zal allicht beter zijn.
     
  6. zodan(jos)

    zodan(jos)

    Lid geworden:
    10 jul 2003
    Berichten:
    308
    Locatie:
    schiedam
    hoi ferrie76 :lol: op wat voor schaal is die van jou die van Ronald is schaal 1:50 ofterwel 155cm lang en 26cm breed :lol: vandaar die vette moter :lol: .

    en aan ronald schiet die al op :wink:
     
  7. ferrie76

    ferrie76 Guest

    ik heb de 98cm uitvoering van billing boats. maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat de schroef veel te snel draaide. hij stond dus in zijn eigen water te draaien..
    een 700 bb torqe motor gemonteerd en het varen ging een stuk beter op het sturen na.
    dat probleem heb ik nu ook opgelost, een langer roer en hij wil nu wel naar bijde kanten normaal sturen..

    groetjes Ferrie
     

Deel Deze Pagina