Aanschaf e-heli

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door urban, 16 jul 2004.

1. urban

urban Guest

Hallo allemaal,
    Ik ben urban vd Velden en woon in Leiden en net nieuw hier.
    Ik wil een e-heli gaan aanschaffen en zag de Colco in de aanbieding.
    Verder zag ik bij hobbydeals de: Aerohawk C - ARF Complete Micro Heli!
    Biede machines zijn helemaal compleet incl zender.
    Kunnen jullie mij zeggen welke "de beste" is??
    De ha-em helivliegschool vindt de microheli's rotzooi, zij adviseren een
    eco 8 met computerzender, maar dan moet je wel ff 1600 euri betalen :-(
    En dat geld heb ik niet zo ff. En ik vind zelf dat je beter goedkoop kan beginnen want als je er toch niets aan vind kost het niet zoveel geld.

Gaarne jullie mening - advies

Alvast dank voor de moeite.

2. P@trick

P@trick Guest

Ik ben zelf net begonnen met micro heli vliegen.
    Wat wel zo is met micro heli is dat het een stuk moeilijker is dan een eco8 of wat dan ook in dat formaat.
    Dit houd dus in dat je het heel snel al niet leuk kan vinden terwijl het gewoon een geweldige hobby is.

Verders met je besluit zal ik gaan kijken waar je het snelst onderdelen voor kan verkrijgen en het makkenlijkst ook het verschil in prijs van de onderdelen kunnen een rol mee spelen.

de Aerohawk is bijna gelijk aan een piccolo fun/eco en de onderdelen kun dus ook zo een 80% uitgewisseld worden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

3. remie

remie

Lid geworden:
    8 apr 2004
    als ik jou was zou ik geen eco 8 kopen om te kijken of het leuk en niet veel geld wilt uitgeven.
    ik heb deze ook gehad en ik kon hem in de lucht houden als beginner maar de swashplate bleef hangen dus ging de heli steeds een anderekant op.
    dit kan je verkomen door een alu swashplate maar die is weer duur.

4. P@trick

P@trick Guest

Ik zou zowiezo nooit een eco8 kopen maar een rebell ML.

Overigens is het volgende zo. Wil je zelf lekker aankloten en alles uitvinden moet je voor een micro gaan. Wil je les nemen neem dan een grote.

Wat ik overigens begreep is de corana lh120 ook een goed keuze is groter maar geheel crash bestendig

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Een micro vliegt standaard niet als een echte heli. Hij is veel te wiebelig en zonder vlieg ervaring kan je er weinig mee beginnen. Ook kan je er niet mee buiten vliegen tenzij je er veel geld in gooit, kan je net zo goed meteen een goede kopen ;) Kijk wat je wilt. Wil je iets waarmee je binnen wat wil spelen, neem een micro. Wil je echt leren heli vliegen, spaar dan even door en neem een grotere.

6. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Samenvatting!

Hoi Urban, Welkom!

Die Eco 8 die helifun jou adviseert is ook geen standaard Eco 8 meer. Die heeft al heel wat tunning er op zitten om goed te vliegen.

Er is al heel wat geschreven over beginners heli's.
    :!: Korte samenvatting:

Een grote heli is makkelijker te vliegen maar is over het algemeen dubbel zo duur. Wil je een grote heli vliegen is het heel verstandig om bij een club te gaan en hulp van een instructeur te krijgen tot je kan hoveren.

:arrow: Als je met een grote heli wilt beginnen:
    :?: Wil je brandstof of elektra:

:arrow: Voordelen brandstof:
    - Lager in aanschafprijs
    - Bijvullen en weer vliegen
    - Veel power

:arrow: Nadelen brandstof:
    - Vies
    - Veel onderhoud (meer trillingen en schoonmaken)
    - Herrie (Op veel clubs geleden speciale vliegtijden om met brandstof te mogen vliegen)
    - Brandstof is duur.

:arrow: Voordelen elektra:
    - Geen herrie (dus geen speciale vliegtijden)
    - Schoon (ook voor het milieu)
    - Weinig onderhoud
    - Geen verbruik kosten. (behalve de energie die je gebruikt de accu te laden)
    - Met lipo's zijn vliegtijden van 20 minuten prima te behalen.

:arrow: Nadelen elektra:
    - Duurder in aanschaf (Accu’s en laders zijn behoorlijk duur, daarnaast zijn E-heli’s over het algemeen ook duurder)
    - Minder power dan brandstof
    - Als de accu op is moet je laden. (of je moet een extra accu hebben om te vliegen)

:idea: Goede brandstof beginners / gevorderde heli: Raptor 30 V2
    :idea: Goede elektra beginners / gevorderde heli: Logo 10
    :idea: Goede elektra beginners heli (FP, erg crashbestendig): LMH Corona 120

:arrow: Als je met een micro heli wilt beginnen:
    Deze zijn een stuk moeilijker te vliegen dan een grote, veel minder stabiel en reageren trager op stuurcommando’s.
    Ze zijn echter heel erg crashbestendig en hebt geen instructeur nodig om te leren vliegen. Je kan gewoon (wel veel ruimte nodig!) binnen vliegen en op windstille dagen ook buiten.

Begin met een FP Fixed pitch heli deze zijn veel crashbestendiger. En crashbestendigheid is je grootste vriend in het leer stadium.
    :?: Fixed Pitch = bladen staan onder een vaste hoek je gaat omhoog door de rotor sneller te laten draaien.
    - Crashbestendig
    - Trage besturing
    :?: Collective Pitch = bladen draaien met vast toerental en je gaat omhoog door de bladen te kantelen.
    - Complexer en hoger toerental dus een stuk minder crashbestendig
    - Veel beter te besturen en 3D vliegen mogelijk (op z’n kop, loopings, rolls ed.)

:!: Het is verstandig een heli te kiezen die eventueel up te graden is naar CP “Collective pitch”:
    -Hummingbird elite FP (aanrader!)
    -Hornet FP
    -Piccolo FP

:arrow: Andere heli’s: Hummingbird 1+2, Feda, Carboon, Aerohawk kan je alleen upgraden naar CP na ernstige modificatie van het frame.

:idea: Als je de gedachte hebt hebt om toch met de tijd voor de CP te gaan koop dan een goede computerzender zoals de Futaba 7C of Hitec Eclipse7 (deze hebben een goede prijs / kwal verhouding) En een 6 kanaals ontvanger. Dan hoef je alleen nog een extra servo te kopen bij de overstap.
    Je hebt namelijk een computer zender nodig om een CP heli te besturen.
    Deze zender kan je ook gebruiken voor een grote heli.

:arrow: Wil je meer info hebben probeer er dan eerst te [​IMG]zoeken. Er is al heel veel geschreven over beginner heli's

Groetjes Michel

7. urban

urban Guest

Hallo allemaal,
    Wat een hoop reacties.
    Dank je wel allemaal voor alle info.
    Zal er nog eens goed over nadenken en rondzoeken op internet.

Groetjes Urban

Deel Deze Pagina