Hallo Graag wou ik even mijn ervaring meegeven i.v.m. de aanschaf van een CNC. Het zoeken heeft zo'n klein drie jaar geduurt. Zelf ben ik werkzaak geweest in houtbewerkings-cnc.Vooral Duitse, zoals Weeke. Toch heb ik beslist om geen CNC te bouwen (dit met veel respect voor hen die ze zelf bouwen ). Waarom , je start met een cnc die werkt zonder zorgen. De keuze viel op High-Z S-720 van Step cnc. Groot genoeg voor modelbouw. Qua bouw, stabiliteit en software kwam hij het beste uit, tegenover andere Duitse concurrenten. Waarom geen Chineese ? Neen dank u. Het bewijs werd zelfs geleverd bij het afhalen van de cnc ter plaatse. Oké ze zijn wel een beetje stug de Duitsers maar valt wel mee. Uitleg bij hen was ruim voldoende en alles werd correct op de pc geïnstalleerd en getest. Kreeg nog een foliesnijder en 2 metalen frezen gratis mee (leuke verassing). Dus echt de moeite om het zelf te gaan afhalen. Verder thuis alles rustig geïnstalleerd en starten met de bijgeleverde Construcam. Leuk is dat alles rechstreeks is gelinkt en je van je Contrucam rechtstreeks door kan sturen naar de CNC, en frenzen maar. Goede raad, als je niks van een Cad programma kent ga dan toch even een inleidingscursus volgen. Mijn ervaring is dat de CNC zeer zuiver en precies werkt, en een speed version ( snelle versie) is echt niet nodig als modelbouwer. Nadien DeVcadcam pro , devfuscam profili aangeschaft en deze zijn werkelijk de moeite voor hun prijs. Leuk zijn de meegeleverde plans. Genoeg om mee te starten en je cnc te leren gebruiken. Ja de prijs van de cnc is inderdaad veel,maar eigenlijk als je bekijkt wat je ervoor terug krijgt is dit zeker niet overdreven. Over de perioden van 5 maanden nog steeds dik tevreden. Hun service, wel ik heb op die periode twee maal hen gecontacteerd voor info. En steeds is deze netjes door hen beantwoord en opgelost.En jaja gratis. Zo voor hen die zoeken naar een cnc hoop ik dat dit wat bijdraagd. Vriendelijke groeten Eddy