Hoi. Kan iemand mij vertellen Waar de losse weerstand die bij de regelaar zit voor is. En waar ik die plaats moet.
weerstand Hoi Kaza Ik gebruik een weerstand in combinatie kleine bec-stekker om het vonken bij het aansluiten van een vliegaccu, dit werkt goed. Vonken bij het aansluiten ontstaat al bij 3s pakketen, dit kan nare gevlogen hebben voor je connectors, die branden a.h.w. in, waardoor ze minder goed functioneren (minder contact) Staat in de manual niets over het gebruik van deze weerstand. Heli-Addicted.nl • Bekijk onderwerp - ESD bij Protos 500 Zie de laaste foto. In dit draadje zie ongeveer wat de bedoeling is, de kleine stekker wordt als eerste aangesloten, dan pas de grote stekker. Als er nog vragen zijn laat het maar effe weten. Woon in de buurt.
Oké. Dus een extra draadje aan maken en ook aan lipo's. Eerst dat draadje aansluiten. En dan pas de hoofddraad. Dank jullie. Ik ben een 550 aan het bouwen. Mijn eerste project. Heb ook nog maar zeer weinig ervaring. Maar hij is bijna af al valt het aansluiten nie mee.
Mijn ervaring is dat die weerstand niet de juiste is. Neem er een van 10 ohm en 3 watt. De originele werd bij mij (trex 500 pro) zo warm dat de krimpkous begon te smelten. Kost je pak weg 2 euro Groet Martin
Kan ik ook zonder de weerstand werken ? En waar is dat ronde magneetje voor aan mijn bec kabel Roxxy 9100-6
Ik werk nu zonder weerstand. Hij vonkt wel iets maar daar heb ik geen last van ik heb er ec5 stekkers aan gemaakt. Dat magneetje is om storing tegen te gaan. Die zou ik er wel aan late zitten.
Is geen magneet Gerben, probeer het maar met iets van ijzer. Het is (waarschijnlijk) wel ferriet, voor ontstoring, en magneten woorden (ook) van ferriet gemaakt.