aansluiting bevrc 1.3Ghz

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door daith, 28 sep 2011.

1. daith

daith

Lid geworden:
    28 sep 2011
    Hallo,

Na veel lezen toch maar besloten om zelf eens een vraag te stellen.
    Ik heb een bevrc 1.3Ghz en 800mW setje gekocht. Dit ga ik in combinatie gebruiken met een sony 540 en 7 inch monitor. Car 7 inch Pillow TFT LCD Color Monitor 2CH Video Input
    Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik alles moet aansluiten en vooral het scherm geeft problemen.

Zo sluit ik de camera aan:

Bij de aansluiting van mijn ontvanger heb ik meer problemen.
    1) Een voedingskabel van 12v die ik aansluit op mijn lipo batterij. Het was mij wel niet helemaal duidelijk welke de + en welke de -kabel is. Op een kabel staan streepjes dus heb ik maar aangenomen dat dat de -kabel is. Is dit correct?
    2) Ik wil de gele kabels uiteraard verbinden, maar die zijn beiden male. Doorknippen is, denk ik, geen optie omdat je die niet kan solderen. Iemand een idee wat hier de bedoeling is?
    3) Er steekt bij mijn scherm nog een groene draad uit. Is er iemand die weet wat je daar mee moet aanvangen?

Dit setje is bedoeld om op een easystar te installeren en vervolgens wat te experimenten.

Alvast bedankt,

Jeroen

2. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Kabel met witte streepjes is de plus!! Verder even een gender changer om de gele av kabel aan te sluiten.

3. pietervisser

pietervisser

Lid geworden:
    10 apr 2005
    de gele kabels kan je hiermee doorverbinden.

de groene draad aan de monitor zal een schakeldraad zijn als je hem in de auto in gaat bouwen.

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Groene draad is AV2.
    Ik heb er mijn recorder video-out op aangesloten.

5. daith

daith

Lid geworden:
    28 sep 2011
    Ok, bedankt allemaal! Met deze informatie kan ik verder.

groeten,

Jeroen

6. NL-Quint

NL-Quint

Lid geworden:
    18 mrt 2010
    400 mhz setje

Hallo,

Je schema ziet er duidelijk uit zo (voor de niet electro monteurs onder ons ;)) Ik heb het zelfde setje, alleen dan de 400 mhz versie. Nu wil ik het ongeveer hetzelfde gaan aanstluiten. Alleen weet ik niet welk voltage ik moet gebruiken voor de transmitter. En is het direct aan te sluiten op de lipo die ook de esc, motor, servo's en 2,4ghz reciever voedt? Of gaat dat storing geven en moet er een filter tussen?

"EDIT"
    Inmiddles ben ik erachter dat het allemaal werkt op 12 Volt. Das mooi, want mijn camera gaat ook werken op 12 Volt (is onder weg). Inmiddels ben ik het spul aan het testen met een oudere DVD speler en mijn TV. Ik krijg wel het geluid op mijn TV, maar niet het beeld. Als ik de gele stekker rechtstreeks van mijn DVD naar mijn TV doe heb ik dat wel. Weet iemand waar die rode stekker voor is, die uit de TX komt?
    "EDIT"

Groeten

Laatst bewerkt: 23 feb 2013

Deel Deze Pagina