Aantal onderdelen laten frezen

Discussie in 'CNC' gestart door ptrtjee, 17 feb 2013.

1. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Goede nacht,

Ik ben momenteel bezig met een zelfbouw quadcopter (schoolproject) en voor het frame heb ik een ontwerp gemaakt. Vandaag ben ik bezig geweest met het zagen en boren van de onderdelen maar ben daar helaas weer snel mee gestopt.

Weet iemand waar ik goedkoop (of wellicht gratis) onderdelen kan laten frezen? Ik heb de bestanden sowieso digitaal (in vectorbestand Illustrator) met dimensies maar ik kan er eventueel in Autocad Inventor ook een speciale uitdraai van maken.

Ik heb absoluut geen ervaring hiermee. Op school heb ik toegang tot een zeer professionele watersnijder maar ik wilde het eerst even hier proberen.

Alle tips zijn meer dan welkom.

Met vriendelijke groet,
    Peter de Leeuw

2. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Waarom ben je gestopt? Als ik het goed begrepen heb gebruik je 1mm aluminium plaat en 1,5mm aluminiumn koker? Wat is het probleem precies?

Oh ja, wat jij een "boorgatrubber" noemt, heet in het dagelijks leven een doorvoerrubber (Engelse term: "grommet")

3. ptrtjee

ptrtjee

Lid geworden:
    4 feb 2013
    Ik gebruik inderdaad een 1mm dikke aluminium plaat en een 1 meter lange 15x15mm aluminium koker met wanden van 1,5mm dik.

Vandaag (eigenlijk al gisteren) ben ik begonnen met het zagen en boren van de onderdelen maar ik mis simpelweg het juiste materiaal. Zagen d.m.v. een klein ijzerzaagje en gaten boren d.m.v. een accuboormachine met botte bitjes. Geen zaagtafel of kolomboormachine tot mijn beschikking helaas.
    Het eindresultaat is een absoluut fiasco waardoor ik sowieso het aluminium profiel bij het oud ijzer kan gooien en een nieuwe aan kan schaffen.

Ik heb zelfs de frame plaatjes gesneden door middel van een scherp stanleymesje, net zo lang tot het diep genoeg was om het te breken.