ik had mijn accu in de oplader gedaan en hij laadt niet goed op eerst dacht ik dat hij helemaal stuk was. Maar hij wordt niet warm, a de accu is nog maar een maand of 5 oud dus ik neem aan dat accu's langer meegaan. kan ik dit verhelpen of moet ik een nieuwe kopen? ter informatie Accu: 3000mah 8,4v NiMH traxxas accu lader: standaard lader inbegrepen bij de rustler
Stap 1, meet eens de spanning van de accu. Het kan natuurlijk ook aan de lader liggen, kijk of je een andere accu kan regelen om te testen. Misschieb woont er iemand in de buurt die ernaar kan kijken. En heb je misschien nog garantie op je aankoop? Hoe lang accu's meegaan hangt ook af van hoe ze worden behandeld. Te diep ontladen of te vaak op 1 dag gebruiken kan de levensduur flink bekorten. En dan is er ook nog zoiets als pech.
Zoals indoorvlieger al zegt hierboven,meet de spanning,zowel voor als na het laden. Als je kijkt of er iemand in de buurt woont kan je misschien eens kijken of die een multilader heeft met een schermpje,zo kan het laadproces gevolgd worden en kan je ook al dingen uitsluiten.Laad je je accu altijd volledig op en rijd je hem dan volledig leeg of...? Ooit al eens per ongeluk kortsluiting gehad of de accu eens hard laten vallen ofzo? Kan natuurlijk best dat je een slechte accu hebt gekocht hoor,maar als hij het 5 maanden goed doet lijkt mij dat ze niet echt slecht kan zijn tenzij verkeerd behandeld natuurlijk. Als ik je een raad mag geven,nu er misschien 1 van de 2 stuk is (accu of lader) is dat wel een mooie reden om te investeren in een betere (multi) lader die zowel nimh/nicd/lipo... accu's kan laden.Hoef je in de toekomst minder in 1 keer uit te geven bij een overstap op lipo. Is het de accu,ja dan zal het jou keuze zijn of je gelijk naar lipo gaat en een nieuwe lader of dat je een nieuwe nimh accu koopt. Ik probeer altijd bij zoiets de positieve kant te zien,dan voel ik mij minder slecht bij de zoveelste aankoop van materiaal