accu traxxas bandit

Hallo forumleden.
Mijn zoontje heeft een maand geleden een nieuwe traxxas bandit aangeschaft.
De standaard accu die geleverd is hierbij, Nihm 8,4 volt,3000, 7cellen, is nu ongeveer 20X opgeladen geweest en leverd nu nog ongeveer 5minuten rij plezier....is dit niet wat snel..???? begon met ongeveer 25minuten?

graag jullie mening of advies....

Misschien wordt de accu onbewust misbruikt (ik bedoel dat je niet weet dat er wel beperkingen zijn).

Ik zie namelijk erg vaak mensen een Traxxas NiMh opladen van 3000Mah met een laadstroom van 5A. Da's eigenlijk net iets teveel.
De accu wordt namelijk als de lader afslaat veeeeel te heet (ik bedoel niet handwarm) en gaan dan vervolgens gelijk de accu leegjagen.
Dit doen ze dan een keer of 4 achter elkaar.

Ik doe altijd het volgende (voor de Stampede van mijn zoontje)

Ik laad de accu van 3000Mah met 3.5A, de accu is als de lader is afgeslagen handwarm.
Ik laat vervolgens de accu afkoelen (tot de omgevings temperatuur).
Als de accu leeg is laat ik deze weer afkoelen en na 1 a 2 uur laad ik hem weer vol. Als de accu dan leeg is gebruik ik hem niet meer (dus de accu wordt 2x p/dag gebruikt).
Dit zou de levensduur aanzienlijk moeten verlengen.
Overigens denk ik dat Traxxas niet super accu's bij hun auto's leveren. Het zal wel b-keus zijn (ik krijg er namelijk niet meer dan 2900Mah in, terwijl er in een goede accu vaak meer capaciteit gaat ).

Hoi vraagje ik ben vanplan om ook een bandit te kopen mijn vraag is wat vind u vqn de auto is dwE krachtig genoeg voor in zand en dergelijke of gaat deze snel kapot hoor graag van u
Mvgr.wijnand

Back