Adrenaline Afbouwverslagje

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Gregor, 26 okt 2006.

  1. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Hej mede vliegeniers,

    Na een tijdje afwezigheid ben ik weer bezig met de vlieghobby.
    aangezien ik nog steeds niet al te veel tijd heb en wel een ander model wou moest hebben heb ik voor een arf gekozen.

    Het wordt de Adrenaline....
    Heeft iemand ervaring met dit model/bouwdoos ??
    Er komt een 20cc 2takt op,gewicht zou een 3.7 kilo moeten zijn volgenns de fabrikant..
    Zou je daarmee een beetje kunnen hooveren?

    1 dezer dagen zal het pakje aankomen... ik ben benieuwd

    Thanx

    Fotootje van het model..


    http://www.mijnalbum.nl/Foto=NA6SBIFZ
     
  2. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Niemand?..... :(
     
  3. JKLBarney

    JKLBarney Guest

    Ok, bij deze mijn mening.

    Geen ervaring met deze kist. Gezien het gewicht en de afmeting lijkt me een 20cc wat overdone (maar goed ik hou zelf ook van vermogen). Een 15cc is ook ruimschoots voldoende. Het hooveren zal met name bepaald worden door de positie van je zwaartepunt.
    Heb zelf een Robbe Diamant (die ik overigens wil verkopen) met Irvine 53 ABC (afmeting 1.5 mtr, gewicht weet ik niet uit m'n hoofd) en die 8,5 cc is voldoende om te hooveren.
    Een 20cc heeft ongetwijfeld een groter gewicht dan een 10 of 15 en dat betekent dat je meer apparatuur verder naar achter zult moeten plaatsen om je zwaartepunt voor hooveren goed te krijgen. Is denk ik wel iets om te overwegen.
    Succes in ieder geval, model ziet er gaaf uit.
    Barney
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt. Er is inmiddels een verbeterde versie uit. Dit is de adrenalin 120 V1.
    De V2 versie is inmiddels opgenomen in de nieuwste update van Aerofly.
     
  5. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Ik heb de 20 cc al dus die gaat het defo worden.. met deze motor zal het gewicht mss ietsje hoger worden en denk dat ie t dan wel gebruiken kan voor voldoende verticale performance...
    Alle apparatuur gaat idd zover mogelijk naar achter.. ik ben benieuwd
     
  6. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Ik weet dat er een verbeterde versie is.....

    Maar 200 € tegenover 360 € gaf voor mij nu de doorslag .....
    Ik hoop dat ze de oude nog kunnen leveren aangezien ik een tijdje terug ook de oude wou bestellen maar dit niet meer kon.. ( bij de officiele leverancier )...
    Mss hadden ze hem waar ik em nu besteld heb nog een aantal liggen..

    Tegen de tijd dat ie vliegt zal ik eens mijn bevindingen hier neerzetten. :D
     
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Volgens mij is die nieuwe ook 200E bij Eurolight. Kan zo snel de link niet vinden.
     
  8. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  9. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Zo dan , die is lekker snel in prijs gezakt.... alleen heb ik jammergenoeg de oude al besteld :(
     
  10. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Zo dan , vandaag is ie binnengekomen...

    Al met al ziet het er goed uit al is het toch net allemaal iets minder mooi afgewerkt dan dat ik zelf zou doen maar voor dat geld zal ik zeker niet klagen.

    Morgen even wat foto's maken van de kit en dan hard bezig met over bouwen van alles van me oude vliegtuig...

    Me is verry happy :lol:
     
  11. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
  12. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Eindelijk eens wat tijd gevonden om wat te doen afgelopen dagen.

    zoals roeren gellijmd, servo's plaatsen en aansturingen plaatsen.

    Hoop er dit jaar nog wel even wat mee te kunnen vliegen :D

    achterkant

    voorkant

    richtingsservo

    meer servo's

    Motortje wat er op komt...

    Motortje
     
  13. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.120
    heej

    ziet er goed uit!

    ik zie dat je pull-pull op je richtingroer hebt? even ter controle: het is belangrijk dat de kabels in een rechte lijn van je servo naar het roer lopen en niet via bv de doorvoer in de romp een hoek maken omdat dit de lengte van de draden verandert met de uitslag en dus de boel op onnodige spanning kan komen te staan. Heeft te maken met driehoeken waarbij de hoeken gaan veranderen naarmate er meer uitslag gegeven wordt en daarmee de lengte van de lijnen ook om de verhoudingen gelijk te houden (SOSCASTOA achtige dingen).

    Ik weet niet of dit het geval is, maar zorg ervoor dat de kabels zeg maar wrijvingsloos door je romp heen lopen en ze nergens een knik/bocht/hoek maken.

    wat voor motor is dat? cc's?

    succes ermee!
     
  14. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    dank dank,

    Kabels lopen verder wrijvingsloos door de romp... en gaan rakelings langs de uitvoer, mss dat ik het nog iets aanpas...

    De motor is een 20cc Thunder Tiger pro.

    Moet voldoende zijn op een kilootje of 4.
     
  15. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    hmzz... 4.4 kilo geworden.. zou de 120 2 takt hier voldoende zijn????
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Als het een hele goede 4-takt is en/of je niet al teveeleisend bent :D

    Grt.
     
  17. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Moeilijk he, lezen :lol: :wink:

    Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn, met een 20 cc twee takt :wink:

    Stefan
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ok, klopt :D In principe moet het wel lukken, als je echt maximale power wilt voor dat gewicht zou je bijvoorbeeld ook de 140RX van O.S. of de 160FX kunnen doen, er zijn er bij die er al met lichtere kisten mee vliegen, maar 20cc 2takt moet ook prima gaan. Het hangt een beetje van je eisen af.

    Grt.
     
  19. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Gregor, ik dacht dat je met de TT PRO achteruitlaat met pijp allang gevlogen had op een ander F3A model?
    Dan moet jij toch als beste weten waartoe de motor in staat is.
     
  20. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.120
    ja zeker. een .61 trekt toch wel bijna 4 kg als je hem flink op den donder geeft, een 1.20 zal dus wel wat meer doen. Volgens mij een mooie combi.
     

Deel Deze Pagina