Adres en kostenplaatje aluminium frezen

• Topicstarter Topicstarter Herix
  • Startdatum Startdatum
H

Herix

Guest
Hallo allemaal,

ik ben bezig een kabelgestuurde (robot)arm te maken, waarvoor ik de verschillende gewrichten wil laten uitfrezen in aluminium. Ik kan natuurlijk bestaande scharnieren gebruiken, maar wil graag een compleet eigen ontwerp maken.

Heeft iemand een adres waar ik enkele stuks aluminium onderdelen kan laten uitfrezen, en heeft iemand een idee hoe de kosten worden opgebouwd?

De elleboog is bijvoorbeeld een scharnier bestaande uit twee onderdelen, zeg maar afgeronde rechthoeken van zo'n 30x15x3 mm. Deze scharnieren in elkaar. Het is te vergelijken met dit plaatje, maar natuurlijk veel minder dik, en alleen het gewricht zelf.
elbow_arthro_surgery02.jpg

Met zo'n omschrijving kun je natuurlijk niet helemaal pinpointen wat zoiets kost, maar met een ruwe schatting zou ik al heel blij zijn!

Herix

zoiets inderdaad. maar dan exact volgens de dimensies die ik nodig heb,
met passende onderdelen. Standaard gaffels kan ik hiervoor niet gebruiken, maar bedankt voor de suggestie.

Als je dan even precies zegt wat je nodig hebt, dan kunnen we beter meedenken (overigens is dit soort spul in heel veel afmetingen verkrijgbaar)

Persoonlijk kies ik er overigens meestal voor om zoveel mogelijk met standaard onderdelen te werken (tenminste, ik ga er dan even van uit dat dit niet zomaar een hobbyprojectje is, waarbij tijd en geld niet van belang zijn) Is wel handig, mocht er eens iets kapot gaan of in het geval je grotere hoeveelheden nodig hebt.

PS: zijn dit overigens nog steeds onderdelen voor dit project?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad voor een soortgelijk project. In de tussentijd ben ik de bewegende onderdelen gaan ontwerpen in sketchup, omdat dit een vrij makkelijk aan te leren programma is.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een bedrijf dat een digitaal ontwerp in enkele stuks kan uitfrezen, en dit doet voor particulieren. het gaat dus om onderdelen die qua dimensies vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld de gaffels die je poste.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Dat begrijp ik en het is ook geen probleem om een bedrijf te vinden dat dat kan, er zijn er genoeg. Echter, dergelijke bedrijven vragen al snel 50 tot 100 Euro per uur en dat vinden de meeste particulieren te duur.

Ervan uitgaande dat je niet van plan bent om een paar honderd Euro uit te geven, is het misschien een idee om een hobbyist te zoeken die het voor je kan en wil maken (op dit forum zijn er al genoeg die dit volgens mij zouden kunnen) Het is dan echter wel handig om te laten zien wat je nu precies nodig hebt.

Die prijs is geen probleem. Wellicht kan het zelfs seriewerk worden, maar de bedrijven die ik heb gezien kunnen niets doen voor een particulier.

Een adres waar dit wel kan, zou daarom heel erg mijn voorkeur hebben.

probleem is een beetje dat ik nog steeds in r&d fase zit, en wat ik al heb zo dicht mogelijk bij me wil houden. Hoewel ik je hulp zeer waardeer, ben ik toch meer op zoek
naar een bedrijf, waar ik dit kan laten doen. Als je iets in die richting weet, hoor ik dat heel graag!!

Een keer raden wat ik (onder andere) voor de kost doe?
En de reden waarom ik daar niet meteen mee gekomen ben is, omdat ik niet zit te wachten op allerlei berichtjes van figuren die willen weten of ik voor een paar tientjes allelei custom spul voor ze kan maken.
Dus: als je beschikt over een professioneel budget, dan is er veel mogelijk.

Herix,
Jij zit in de r&d fase en bent op zoek naar een bedrijf!
Wat verwacht je van het bedrijf?
De (die) prijs is geen probleem?
Wellicht kan het zelfs seriewerk worden,... is dat zoiets van even en wortel voorhouden voor de onervaren ondernemer?

Barst los, ik ben benieuwd!

Johannes

interesant hoop snel een ontwerp id te zien kan me er nu niets bij voor stellen maar heb het id dat het in de buurt van de mens komt kwa ontwerp.

Je kunt het in 3d ontwerpen en dan vervolgens printen bij shapeways.com in metaal of alumide weet niet of dat sterk genoeg is, en je moet misschien nog wat nabewerken. Maar het zou een idee kunnen zijn, de kosten zit je qua inhoud denk ik zo op de 150 euro.

Die prijs is geen probleem. Wellicht kan het zelfs seriewerk worden, maar de bedrijven die ik heb gezien kunnen niets doen voor een particulier.

Een adres waar dit wel kan, zou daarom heel erg mijn voorkeur hebben.
even mailen naar info@mino.nl
daar kan alles gemaakt worden voor een nette prijs.

Back